Beantwoord

Kan in China geen sms versturen, wel ontvangen

  • 23 February 2018
  • 4 reacties
  • 1505 keer bekeken

Zit momenteel in China en kan geen sms versturen, wel ontvangen. Heb de sms centrale gecontroleerd die is goed. Ik kan het nummer wel bellen.

Was net aan het chatten, maar helaas valt internet verbinding geregeld uit dus chat is weg.

Heb van de helpdesk een mail gehad met stappen die ik moet uitvoeren.
Stap 1: uitgevoerd
Stap 2: handmatig is alleen hetzelfde netwerk beschikbaar als automatisch.
Stap 3: simkaart is niet geblokkeerd
Stap 4: uitgevoerd
Stap 5: heb geen andere mobiel voor kruistest
Stap 6: klik op onderstaande knop en geef een aantal gegevens door. Helaas werk de knop niet.
icon

Beste antwoord door Rox 23 February 2018, 10:13

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi Hamrtje! Wat onhandig dat het niet lukt om een sms te sturen vanuit China! Ik heb even een kijkje genomen op de buitenlandpagina en zie dat het in China niet mogelijk is om een sms te versturen. Op beide netwerken is er geen mogelijk voor het versturen van sms berichten omdat Ben/T-Mobile hier geen afspraken voor heeft met de gast netwerken 😞
Dank je voor je reactie, dan snap ik nu wat er aan de hand is. Ik heb de buitenland pagina blijkbaar niet goed begrepen, heb daar naar de tarieven gekeken die daar staan en dacht daarom dat sms-en mogelijk was. Ik zit wel op een ander netwerk maar het zal toch wel hetzelfde probleem zijn.
Jammer dat de helpdesk mij eerst zoveel stappen heeft laten controleren, dat was dus overbodig.

Als ik het nu goed begrijp kan ik ook in Vietnam niet sms-en, heel teleurstellend. Dit is mijn eerste reis met een Ben abonnement, de volgende keer toch maar weer KPN.

Nogmaals bedankt voor je snelle reactie.
Volkomen onbegrijpelijk dat Ben geen dekking biedt in China. Ook geen optie om te upgraden. Tweede economie ter wereld en geen dekking. Ik ga switchen naar een andere provider aangezien ik vaak in China verblijf.
Reputatie 5
Badge +9
Hi Jur. Ben is een provider die niet kiest voor het allerduurste. Dit zorgt voor goedkopere abonnementen, omdat we geen abonnementen bieden met alles er op en er aan. Ik kan me voorstellen dat, wanneer je vaak verblijft in China, je daar ook dekking wilt hebben. Echter zal Ben dit niet gaan aanbieden.

Reageer