Beantwoord

Over de grens geen netwerk

  • 14 August 2018
  • 18 reacties
  • 1842 keer bekeken

Sinds een maand zit ik dus bij Ben en in Nederland gaat dat prima. Sinds enkele dagen verblijf ik in België maar heb geen netwerk van af dat ik de grens passeerde. Ligt dat aan mijn instellingen, ik kan daarover niks vinden in de Ben-app
icon

Beste antwoord door Wietske 14 August 2018, 12:47

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 5
Badge +12
Ik help je hier graag bij Eeltsje! Ik heb zojuist jouw simkaartinstelling voor het gebruik in het buitenland een reset gegeven. Zou je je toestel eens willen herstarten? Ook raad ik je aan om te controleren of je roaming aanstaat op jouw toestel.
Bedankt voor je hulp Wietske, maar roaming staat wel aan, toestel is enkele malen gereset, toch houd ik de melding geen service met dat gevaren driekhoekje.
In Nederland werkte het wel, bij APN's staat T-Mobile NL aangevinkt klopt wel ?Nu ik in België ben wordt er niet overgeschakeld naar een Belgische provider het geen de telefoon van mijn echtgenoot wel deed, die schakelde naar proximus maar zit in Nederland bij Vodafoon. Ik vermoed dus dat het aan mijn telefoon netwerk instellingen ligt, is daar een handleiding van?
Reputatie 5
Badge +7
Welke telefoon heb je? Dan zoek ik het voor je op!
Hoi Jill,
Mijn telefoon is een Wiko Highway Pure
Reputatie 5
Badge +12
Zou je dan eens naar dit topic willen kijken?
Hoi Wietske,
De instellingen van dat Topic had ik reeds goed staan dus het moet iets anders zijn. Na een reset van mijn telefoon krijg ik eerst de melding Ben 3G en zodra er vastgesteld wordt dat ik niet in Nederland vertoef veranderd de melding in: Geen service. Er wordt dus niet overgeschakeld naar een Belgische provider
Reputatie 5
Badge +12
Ah, helder. Zou je de Ben simkaart eens willen testen in een ander toestel?
Inmiddels ben ik terug in het grensgebied en hier werkt het netwerk goed. Morgen fietsen we weer een stukje België in en dan pas kan ik jouw suggestie uitproberen
Reputatie 3
Badge +2
Super! Wat je ook kan nakijken is of jouw toestelinstellingen staan op: netwerk automatisch selecteren.
Vandaag passeerde ik diverse malen de grens bij Baarle Nassau en hier werkt de overschakeling naar een Belgische provider wel. Mijn telefoon lijkt dus in orde. Waarom het in de omgeving van Bree, 100 km ten oosten van Baarle, niet werkte ligt misschien aan een slechte dekking?
Reputatie 5
Badge +12
Wat fijn dat je het een en ander hebt kunnen testen! Het lijkt dus echt een netwerkprobleem te zijn in dat bepaalde gebied. Wij zijn hierin helaas afhankelijk van het desbetreffende gastnetwerk waar we op dat moment gebruik van maken. Zou je eens willen proberen om handmatig een ander netwerk te selecteren in België?
Welk gastnetwerk moet ik zoeken in de omgeving van Bree?
Reputatie 5
Badge +7
Op het netwerk van Mobistar zou alles helemaal moeten werken.
Reputatie 3
Badge +2
Je kan daar voor Proximus kiezen. Je kan dan alleen geen gebruik maken van 4G.
Berth ,
ik kan roaming niet aanzetten op mijn samsung A6plus . Wifi werkt prima , als ik dit uitzet zou ik roaming moeten kunnen aanzetten in Belgie en Luxemburg via 4G . Dit lukt niet , de regel roaming licht zelfs niet op .Wie helpt mij .

grt.
.
Reputatie 2
Badge +1
Hi Hrbrt08,

Heb jij je telefoon al eens opnieuw opgestart nadat je je roaming hebt aangezet?
Goede dag ,
bedankt voor je reactie ,

ik heb de oplossing inmiddels gevonden :

instellingen : gegevens verbruik > Aan
roaming > Aan

dit werkt .

Grt Berth
Reputatie 5
Badge +9
Hi Berth. Fijn om te horen dat alles weer werkt! Ik wens je een hele fijne dag toe!

Reageer