Beantwoord

Problemen met inkomende gesprekken vanuit het buitenland

  • 15 April 2020
  • 10 reacties
  • 606 keer bekeken

mijn zoon wilde mij gisteren bellen vanuit Corsica en kreeg te horen dat mijn nummer niet bereikbaar is. Wat zou dit kunnen zijn? is er een instelling die ik aan moet passen?

icon

Beste antwoord door Romy 22 April 2020, 11:07

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
Badge +9

Hi Ineke! Leuk dat je ons gevonden hebt op de community en natuurlijk onhandig dat jouw zoon je niet kan bereiken. Ik heb jouw simkaart even nagekeken, maar ik zie geen vreemde dingen op het netwerk. Ik heb voor de zekerheid een kleine reset uitgevoerd. Je kunt jouw toestel over een kwartier herstarten, laat even weten of dit verschil maakt!

Een tweede optie kan zijn dat de instellingen van jouw zoon misschien niet helemaal goed gaan. Heeft hij dit bij meerdere telefoonnummers?

Hoi Romy, dank voor je acties, ik ga het afwachten of het geholpen heeft! Hij kan momenteel alleen vanuit een telefooncel bellen, misschien ligt het daar aan. Maar hij kon wel naar het 06 nummer van mijn man bellen, dus dat is gek.

Ik laat het weten als het in orde is.

Bedankt!

Reputatie 5
Badge +9

Hi Ineke. Bedankt voor de terugkoppeling! Ik hoop dat het helpt en dat hij ook jou gewoon weer mobiel kan bereiken. Het lijkt me geen fijne situatie natuurlijk. Mocht het niet hebben gewerkt, laat gerust een berichtje achter dan zoeken we verder naar een oplossing! Wel fijn dat hij het 06 nummer van je man wel kan bereiken, maar inderdaad gek.

Reputatie 5
Badge +9

Hi Ineke! Heeft het mogen helpen? Ik hoor graag van je! Mocht ik geen reactie meer ontvangen, ga ik er vanuit dat het is opgelost! :grin:

Onjuist SMS welkom bericht ontvangen.

 

Bij dit citaat heb ik een reactie gegeven omdat ik er van uit ging dat ik in Griekenland niet kon bellen via de provider “Cosmote.gr.”

 

Jaaaaaren Telfort gehad en nooit problemen.

Reputatie 2
Badge +1

Hi @gerardvaneijk135, sorry ik begrijp jouw bericht denk ik niet helemaal.

 

Hi @gerardvaneijk135, sorry ik begrijp jouw bericht denk ik niet helemaal.

 

Dag Shaira,

Ik kon dus ook niet bellen na aankomst op Kreta. Na ontvangst van de verlate SMS-berichten ging ik er van uit dat er een link was met het door mij niet kunnen bellen en de ontvangst van de verlate SMS-berichten. Maar dat blijkt niet zo te zijn.

Groet, Gerard

Reputatie 5
Badge +6

Hi Gerard! Wat onhandig dat je geen verbinding kon maken in Griekenland. Het is inderdaad een bekend probleem dat mijn klanten in Griekenland problemen kunnen ervaren. Dit heeft te maken met een storing in het netwerk van de gastprovider. Wij kunnen hier vanuit Ben niet veel aan doen. Wel zijn er klanten die aangeven dat ze met '’WIND'’ wel verbinding krijgen. 

Hi Gerard! Wat onhandig dat je geen verbinding kon maken in Griekenland. Het is inderdaad een bekend probleem dat mijn klanten in Griekenland problemen kunnen ervaren. Dit heeft te maken met een storing in het netwerk van de gastprovider. Wij kunnen hier vanuit Ben niet veel aan doen. Wel zijn er klanten die aangeven dat ze met '’WIND'’ wel verbinding krijgen. 

Die andere provider “Wind” was ook niet in staat verbinding te krijgen. Pas na 4 dagen. Ik ben mij bewust dat BEN er niets aan kan doen. Maar als Cosmote.gr een slechte provider is kan BEN dan niet overstappen naar een betere provider?

Groet, Gerard

Reputatie 2
Badge +1

Hi @gerardvaneijk135 dat is zeker niet de bedoeling.

Dit heeft dan ook onze volle aandacht aangezien we ook in Griekenland een goede verbinding willen voor onze klanten echter zijn wij afhankelijke van de lokale aanbieders. 

 

Reageer