Beantwoord

sms in het buitenland

  • 27 March 2020
  • 8 reacties
  • 666 keer bekeken

Ik heb een hoge rekening gekregen voor het gebruik van sms in het buitenland. Ik dacht dat als je IMessenger via wifi gebruikte dit gratis was? Is er iets verkeerd in m’n instellingen of is er een fout gemaakt?

icon

Beste antwoord door Romy 30 March 2020, 14:42

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge +9

Hi Amber! Goed dat je even contact opneemt.

Ik heb even jouw buiten de bundel verbruik bekeken. Ik denk dat je het tijdens het versturen niet goed hebt ingesteld want het is geregistreerd als SMS, wanneer je iMessage gebruikt gaat dit van jouw internet bundel af en wanneer je gebruikt maakt van een WiFi netwerk is dit geheel gratis.

Je kan vanaf je toestel via instellingen>berichten iMessage aanzetten. Daarnaast heb je een 'Stuur als SMS’ optie. Wanneer deze aanstaat zullen jouw berichtjes als SMS worden verzonden wanneer iMessage niet mogelijk is. 

Hi Romy,

 

Heel erg bedankt! Ik had inderdaad “verstuur als SMS” aanstaan als WiFi niet beschikbaar is en was me daar niet van bewust. Groet, Amber

Reputatie 5
Badge +9

Graag gedaan. Wel erg vervelend van de buiten de bundel kosten, Amber. Kun je me hier een berichtje versturen wanneer jouw factuur van deze maand verschijnt?

Dan zal ik uit coulance de helft van de SMS kosten voor je vergoeden. Je deed het natuurlijk niet expres! :blush: Voel je je op die manier een beetje geholpen?

Ik wens je in ieder geval nog een mooie dag toe!

Reputatie 5
Badge +9

De coulance bestaat dan trouwens uit 11,75 euro. Ik hoor graag van je of je dit wilt!

Dank je wel Romy! Ja dat doe ik zeker, ik maakte me al heel erg zorgen over hoe de rekening van maart er uit zou zien aangezien ik vandaag pas de instellingen heb kunnen wijzigen. Groeten Amber

Reputatie 5
Badge +9

Dat kan ik me voorstellen. Mocht je voor nu nog vragen hebben, stel ze gerust! Anders wens ik je voor nu een fijne tijd in het buitenland, en stay safe! :blue_heart:

Beste Romy,

 

Ik heb inmiddels de factuur van Maart ontvangen, die helaas nog hoger is uitgevallen dan ik had verwacht. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Amber

Reputatie 5
Badge +6

Hoi Amber! Zoals mijn collega had beloofd hebben wij de compensatie doorgevoerd. In de factuur zie ik inderdaad ook nog kosten buiten de bundel voor het gebruik van het internet in het buitenland. Als je naar beneden scrolt in de factuur kun je de specificaties inzien. Mocht je verder nog vragen of opmerkingen hebben, sta ik voor je klaar.

Reageer