Beantwoord

'uitgaande internationale gesprekken tijdens roaming' staat aan, kan het niet wijzigen

  • 5 August 2019
  • 6 reacties
  • 502 keer bekeken

Ben op vakantie in Frankrijk en kom er achter dat ik niet kan bellen naar Nederlandse nummers. Niet handig als je met pech langs de weg staat en de alarmcentrale wil bellen...
Na wat zoeken, zie ik dat de instelling "uitgaande internationale gesprekken tijdens roaming" aan staat. (Bel App >instellingen >gespreksaccounts>Ben (NL) >oproepen blokkeren) (Android 9, Motorola G6 Plus). Alle andere opties staan wel uit.
Als ik die wil aanpassen dan moet ik een code opgeven (sim-kaart code??) Maar als ik dat doe komt de melding: "onverwachte reactie van netwerk". :-(
Handmatig een andere lokale provider kiezen lost het niet op. Mobiel internetten werkt wel. Ik kan wel worden gebeld.
Hoe dit op te lossen!?
icon

Beste antwoord door Romy 8 August 2019, 09:10

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hi @mmartz. Ah, dat is echt flink balen zeg. Ik hoop dat je alles op een alternatieve manier hebt kunnen regelen en dat alles goed met je is! Kun je mij laten weten om welk nummer het gaat? De laatste twee cijfers hierin is voldoende. Dan kijk ik even of jouw instellingen wel goed staan.
Het gaat om het nummer eindigend op 03
Hoi, is al gekeken of de instellingen goed staan?
Reputatie 5
Badge +9
Bedankt voor jouw informatie @mmartz! Er stond een blokkade actief op het netwerk, deze heb ik verwijderd. Je kunt jouw toestel over een kwartier opnieuw opstarten. Laat me even weten of dit gelukt is!
Hoi Romy, de instellingen is nog steeds hoe die was, en is nog niet aan te passen, maar....
Ik kan hier in Frankrijk weer Nederlandse nummers bellen! 🙂 Dus blijkbaar is die instelling niet van belang en is het nu opgelost!
Reputatie 5
Badge +9
Ah, wat fijn om te horen! Ik wens je nog een fijne dag!

Reageer