Waarom krijg ik extra kosten te zien als ik naar een EU-land bel?

  • 29 January 2021
  • 0 reacties
  • 241 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +7

Een paar jaar terug is er bepaald dat providers geen roamingkosten meer mogen rekenen voor het gebruik van je abonnement in andere EU-landen. Het valt dan ook op als je extra kosten buiten de bundel zit als je naar een EU-land hebt gebeld! Hier ontvangen wij regelmatig vragen over.

 

Door de wetgeving die is veranderd, mogen er inderdaad geen roamingkosten meer in rekening worden gebracht. Zo kun je kosteloos gebruik maken van je bundels in EU-landen. Binnen Nederland maak je geen gebruik van roaming. Daardoor kost het bellen vanuit Nederland naar een ander land nog steeds extra. Hiervoor wordt een bedrag van 0,23 euro per minuut gerekend. Ik zou je dus altijd aanraden om, als het mogelijk is, zoveel mogelijk naar een ander land te bellen via apps als Whatsapp of Skype!


Als je op vakantie bent in een EU-land, kun je dus wel gebruik blijven maken van je bundels. Dat betekent dat je ook met jouw bundel naar Nederlandse nummers, lokale nummer en nummer in een ander EU-land kunt bellen.

Wil je alle informatie nalezen over het gebruik van je abonnement in het buitenland of de kosten hiervan? Via deze link kun je dit vinden! Mocht je vragen hebben, stel ze gerust hieronder!


0 reacties

Geen reactie

Reageer