Beantwoord

Welkom in het buitenland smsjes uitzetten

  • 6 July 2017
  • 19 reacties
  • 2459 keer bekeken

Hoi Ben. Kun je de welkom in buitenland smsjes uitzetten. Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Shaira 17 April 2023, 09:34

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi Tuupke! Ben je lekker op vakantie? Ik kan de smsjes niet voor je uitzetten. Ben is wettelijk verplicht deze te sturen namelijk. Als je wordt gestalkt en de smsjes meerdere keren per dag ontvangt is de truc je telefoon even helemaal uit en weer aan te zetten of handmatig te wisselen van netwerk.
Dag Roxanne,

nee ik ben niet op vakantie. Was het maar zn feest. Ik woon in de buurt van de grens. De "Uit en aan" truc welke je suggereerde gaat voor mij dus helaas niet op.

Ben is inderdaad wettelijk verplicht standaard deze smsjes te sturen. Echter wanneer ik hier perosonlijk naar vraag mogen deze ook uitgezet worden. Dus bij deze graag alsnog het verzoek dit te doen.

Bij andere netwerken is het een kwestie van een sms sturen naar een nummer en het is gefixed.
Reputatie 6
Badge +8
Aha! Een mobiel netwerk houdt niet op bij de landgrens. Soms is een signaal van een netwerk over de grens sterker dan het netwerk in Nederland. Jouw mobiele telefoon kan dan automatisch overschakelen op het sterkere, buitenlandse netwerk.

Wanneer dit gebeurt, dan hoef je je geen zorgen te maken. Vanaf 13 juni 2017 gebruik je in Duitsland en België je abonnement tegen dezelfde voorwaarden als in Nederland. Om de sms'jes tegen te gaan zou jij je toestel handmatig kunnen verbinden met een netwerk in Nederland, dan is het probleem opgelost 🙂 De sms'jes kunnen wij zelf in het systeem niet uitschakelen voor je.
Dag Rox(anne) en Angelique,

Hoe kan het dat jullie gebruik kunnen maken van het T-mobile netwerk en zij wel deze irritante sms'jes kunnen uitzetten?

Ik heb een tijdje gewacht met verdere stappen te ondernemen in de hoop dat de smsjes zouden stoppen sinds de verandering van de buitenlandse tarieven, maar dat valt vies tegen. Ze blijven komen... Alleen nu word me verteld dat het tarief hetzelfde is als in Nederland. Waarom zou ik hiervan op de hoogte gesteld Willen worden?

Nogmaals vriendelijk doch dringend het verzoek deze ongewenste Spam uit te zetten!
Reputatie 6
Badge +8
Hoi Tuupke, wij maken dan wel gebruik van het T-Mobile netwerk maar Ben is Ben, anders zou Ben ook T-Mobile moeten zijn 😉 Jouw verzoek kunnen wij niet indienen omdat het simpelweg niet mogelijk is.
Beste, sinds kort heb ik een Ben abonnement. Ik ga dagelijks de grens over en soms wel vaker per dag, en wil deze welkom sms-jes dus echt niet.
Bij al mijn voorgaande providers was ik gewend om dat uit te kunnen zetten.
Kan dat echt niet?
Zo niet, dan stap ik zsm weer over, want dit is vreselijk.
Mvg, Willem.
Reputatie 6
Badge +8
Beste, sinds kort heb ik een Ben abonnement. Ik ga dagelijks de grens over en soms wel vaker per dag, en wil deze welkom sms-jes dus echt niet.
Bij al mijn voorgaande providers was ik gewend om dat uit te kunnen zetten.
Kan dat echt niet?
Zo niet, dan stap ik zsm weer over, want dit is vreselijk.
Mvg, Willem.


Hoi Willem, ik snap dat je niet heel erg vrolijk kan worden als je de sms'jes meerdere keren ontvangt per dag! Zoals in dit topic is beschreven, hebben wij niet de mogelijkheid om de sms'jes uit te schakelen helaas.
Hallo,
Ook ik vind dit een vervelend probleem. Blijkbaar heeft het geen zin om hierover te klagen (hoewel ik het inderdaad vreemd vind dat het bij andere providers een kwestie is van 1 smsje sturen met INFO UIT. Technisch lopen jullie bij Ben blijkbaar flink achter, maar daar betalen we dan ook naar).

Misschien kan ik wel klagen over de inhoud van het smsje:
In de sms staan niet eens de daadwerkelijke tarieven, alleen de naam van het land. Aangezien de naam van het land al opgezocht wordt, lijkt het mij een kleine moeite om ook meteen de echte tarieven erin te zetten. Om de tarieven te kunnen zien moet je vervolgens flink betalen (sms PRIJS of kijk online), kosten hiervoor buiten de EU zijn immers niet niks. Hiermee worden deze smsjes nog nuttelozer dan ze al zijn.
Deze overbodige en nutteloze sms kon ik bij KPN ook makkelijk uitzetten, net als blijkbaar bij meerdere providers. Dat het wettelijk verplicht zou zijn om ze te versturen lijkt me dan niet helemaal kloppen. Dus bij deze ook van mij het verzoek om ze uit te kunnen zetten.
Reputatie 6
Badge +8
Hallo,
Ook ik vind dit een vervelend probleem. Blijkbaar heeft het geen zin om hierover te klagen (hoewel ik het inderdaad vreemd vind dat het bij andere providers een kwestie is van 1 smsje sturen met INFO UIT. Technisch lopen jullie bij Ben blijkbaar flink achter, maar daar betalen we dan ook naar).

Misschien kan ik wel klagen over de inhoud van het smsje:
In de sms staan niet eens de daadwerkelijke tarieven, alleen de naam van het land. Aangezien de naam van het land al opgezocht wordt, lijkt het mij een kleine moeite om ook meteen de echte tarieven erin te zetten. Om de tarieven te kunnen zien moet je vervolgens flink betalen (sms PRIJS of kijk online), kosten hiervoor buiten de EU zijn immers niet niks. Hiermee worden deze smsjes nog nuttelozer dan ze al zijn.


Bedankt voor je feedback over het sms bericht! Intern zal ik deze informatie doorgeven.
Reputatie 6
Badge +8
Deze overbodige en nutteloze sms kon ik bij KPN ook makkelijk uitzetten, net als blijkbaar bij meerdere providers. Dat het wettelijk verplicht zou zijn om ze te versturen lijkt me dan niet helemaal kloppen. Dus bij deze ook van mij het verzoek om ze uit te kunnen zetten.

Hoi Johan, zoals in dit topic te lezen is hebben wij niet de mogelijkheid om de sms'jes uit te schakelen. Sorry voor het eventuele ongemak.

Beste "Ben",

Ook ik wil graag van die welkomstberichtjes af want voor mijn werk ga ik dagelijks de grens over naar België. Hierboven heb ik al gelezen dat jullie dat niet kunnen uitzetten in tegenstelling tot andere providers die dat wel kunnen door middel van een simpele SMS.

Maar aangezien het laatste bericht / reactie in dit topic al weer meer dan een jaar oud is, hebben jullie misschien ondertussen al wel die mogelijkheid ingebouwd. Zeker omdat de roaming tarieven binnen de EU afgeschaft zijn waardoor deze berichtjes ook eigenlijk helemaal geen nut meer hebben.

Mochten de welkomstberichtjes nog steeds niet uit te zetten zijn dan had ik graag het nummer waarmee Ben  deze berichtjes verstuurd want dan blokkeer ik dan nummer zodat ik van Ben geen info meer kan ontvangen.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Reputatie 5
Badge +9

Hi Miriam! Goed dat je hier informatie over opzoekt. Het is bij Ben helaas niet mogelijk om de welkomst SMS’jes uit te zetten. Ik begrijp dat dit storend is wanneer je iedere dag de grens over gaat. Je kunt het nummer natuurlijk blokkeren, maar dan mis je wel andere informatie SMS’jes zoals wanneer je over je bundel gaat of de bundel bijna verbruikt is. 

Hallo Romy,

Dan had ik graag het nummer van deze SMS dienst zodat ik het kan blokkeren.

Ik neem liever het risico dat ik eens een berichtje mis dat ik over mijn limiet heen ga dan dat ik bijna iedere dag die super irritante "welkom berichtjes” krijg. 

Maar waarom kan dat bij Ben eigenlijk niet uitgeschakeld worden? Die berichtjes hebben toch geen enkel nut meer binnen de EU nu de roamingkosten afgeschaft zijn. Bovendien kunnen andere providers het wel dus is het niet kunnen of niet willen?

In ieder geval alvast bedankt om het nummer kenbaar te maken dat ik moet gaan blokkeren. Ik denk dat er veel gebruikers blij mee zijn dat ze het nummer kunnen gaan blokkeren.

Met vriendelijke groet, Miriam.

Reputatie 5
Badge +9

Hi Miriam. Het nummer kun je zien wanneer je een SMS krijgt, dan kun je deze afzender blokkeren. Vanuit mij is het geen willen of kunnen, maar kunnen. Ik kan niet zeggen in hoeverre Ben hiermee bezig is om dit in de toekomst wel te regelen. Ik kan me voorstellen dat het irritant is, dus sorry dat we de optie (nog) niet aanbieden!

Hallo Romy,

Ik zie geen 10-cijferig telefoonnummer maar wel wordt er een nummer genoemd / getoond: 5545. Is dit dan ook het nummer dat geblokkeerd moet worden? Zo niet, wat is dan het nummer dat ik moet gaan blokkeren?

Met vriendelijke groet, Miriam

 

Reputatie 5
Badge +6

Hoi Miriam! Je zou inderdaad de afzender moeten blokkeren. In dit geval het nummer 5545. 

Ik zie dat dit topic alweer 3 jaar oud is. Maar sinds kort heb ik Ben, woon dicht bij de grens en krijg dus ook constant die vervelende berichten.

Is het inmiddels wel mogelijk om dit uit te zetten zoals bij andere providers?

Reputatie 2
Badge +1

Hi @Trabby66, bedankt voor je berichtje onder dit topic.

Dat is helaas nog altijd niet mogelijk. Je kunt dus de tips uit dit topic opvolgen om deze berichten niet meer te ontvangen. 

Reageer