[Info] Mijn mobiel internet werkt niet. Wat kan ik doen?

  • 8 April 2019
  • 34 reacties
  • 39772 keer bekeken
[Info] Mijn mobiel internet werkt niet. Wat kan ik doen?
Reputatie 4
  • Administrator
  • 0 reacties

Ik vind het vervelend dat je problemen ervaart met mobiel internet. In de meeste gevallen kun je het probleem zelf oplossen. Ik help je daar graag bij.

 

Stap 1: Doorloop de stap-voor-stap-instructie om te controleren of je mobiele telefoon goed staat ingesteld voor mobiel internet.

Stap 2: Controleer of je mobiele telefoon op 4G staat ingesteld.

Stap 3: Het kan zijn dat ik een blokkade op je abonnement geplaatst. Hierover informeer ik je altijd via e-mail of sms.

  •  Mogelijk heb je je gebruikslimiet behaald. In de e-mail die ik naar je heb gestuurd staat ook uitgelegd wat je kunt doen om deze blokkade weer te verwijderen.
  •  Het kan zijn dat je je internetbundel hebt verbruikt en MB Pauze aanstaat. Is dit het geval? Bekijk dan hier welke mogelijkheden je hebt

Stap 4: Bekijk op mijn dekkingskaart wat de dekking is:

  •  Is er een storing of worden er werkzaamheden uitgevoerd? Dan wordt in de meeste gevallen vermeld wanneer het probleem is verholpen.
  •  Is de dekking niet optimaal? Lees hier verder.

Heb je al deze stappen doorlopen en werkt je internet nog steeds niet? Neem dan contact op met mijn klantenservice.


34 reacties

Vandaag mijn nieuwe abonnement ingegaan. Alleen doet internet t niet. Alle tips uitgeprobeerd 

Hij doet het af en toe. Nu weer niet. Al 3 dagen zo

Reputatie 5
Badge +9

Hi! Ik zie dat je inmiddels al data hebt kunnen gebruiken. Werkt het inmiddels al? Zo niet, ik heb jouw simkaart een kleine reset gegeven. Je kunt jouw toestel over een kwartier opnieuw opstarten. Laat me even weten of dit heeft gewerkt!

Mijn telefoon schakelt de laatste weken regelmatig naar edge in en rondom het centrum van Eindhoven of heeft helemaal geen verbinding, dat is nooit zo geweest.

 

Bij mij thuis staat op 250m afstand een mast met antenne o.a. van T-Mobile. De snelheid die ik nu haal is lastig te meten maar ik merk het vooral met de Ziggo go app, YouTube en Spotify. Onderbrekingen en haperingen die ik in de afgelopen jaren nooit heb gehad.

Ik heb een unlimited data 3g abonnement wat betekent dat 4g voor mij niet beschikbaar baar is. Graag een bruikbare reactie, heb alle tests en checks al gedaan.

  •  
  •  
Reputatie 5
Badge +9

Hoi Dennis! Bedankt voor jouw terugkoppeling! Ik heb je doorgestuurd naar dit artikel om te kijken of deze stappen verschil zouden maken. Jammer genoeg is dit niet het geval geweest! Kun je via stap 4 een klacht doorgeven via de dekkingskaart? Mijn collega's zullen dan zo snel mogelijk contact met je opnemen om dit op te lossen! Sorry voor het ongemak.

Goedenavond! 

Ik ging vorige maand over mijn mobiele internetbundel heen, waardoor deze op pauze kwam te staan. Bewust om kosten te voorkomen. Ik heb toen extra mb's aangevraagd. Echter heb ik géén gebruik van kunnen maken, omdat ik sindsdien geen mobiel internet heb. Ik komt niet verder dan een E. 

Ik heb de telefoon overgeleverd aan mijn zoon. Die heeft bij hem thuis (800 meter verderop) een H staan. Normaal zou dit toch 3G bij mij en 4G bij hem moeten zijn.

  • Hij heeft het toestel opnieuw opgestart. Niks.
  • Mobiele internetinstellingen gewijzigd. Niks.
  • Dekkingskaart. Goed.
  • Hij heeft een kruistest gedaan met zijn toestel. Ook daar geen 4G, maar H. Zijn SIM in mijn toestel, geeft wel 3G/4G aan.
  • Nieuwe SIM besteld. Nog steeds hetzelfde probleem.
  • Teruggezet naar fabrieksinstellingen. Nog steeds hetzelfde probleem
  • Inmiddels heeft mijn zoon het abonnement van maandelijks naar 24-maand overgezet met 8GB 4G internet. Deze gaat 06-06-2020 in (later vandaag dus). 

Ik heb dus kosten gemaakt voor een nieuwe SIM, wat geen oplossing heeft geboden. Is het mogelijk om mijn nieuwe SIM te resetten? Mogelijk dat dat helpt. 

Groetjes,

Jan

 

Ps. Inmiddels lijkt het opgelost. Mijn nieuwe abonnement is ná verlenging ingegaan. En na het opstarten heb ik opeens 4G. Top! 

Reputatie 5
Badge +9

Hi Jan! Jeetje, die zoon van jou weet wel raad, fijn dat jullie er samen uitgekomen zijn :smile:  Ik ga de simkaart in ieder geval voor je vergoeden. Dit zal je terug zien op de volgende factuur :blush: Kan ik nog iets voor je doen?

Heb mijn internet werkend gekregen mbv pagina.

 

Voor anderen: bij mij was het zo dat onder
“network & internet” »  “mobile network” » “advanced” » “access point names” 
er twee opties waren, “prepaid” en “abonnee”, dat stond op prepaid terwijl ik een abonnement heb. Veranderd en nu werkt het internet weer.


Groet.

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @Jintram! Wat fijn dat je dit met ons deelt. Wellicht hebben meer mensen hier iets aan. Ik wens je een prettige dag:blush:

Reageer