[Info] PayPal sms'jes komen niet aan

  • 11 April 2019
  • 18 reacties
  • 5556 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +9
  • Oud-moderator
  • 2145 reacties

Wil je net een online betaling doen via PayPal komt de sms niet aan! Super onhandig natuurlijk, dat de sms niet aankomt kan verschillende oorzaken hebben. Ik begin met de oplossing die het makkelijkste is. Er kan namelijk een blokkade staan op het ontvangen van sms berichten van bedrijven zoals PayPal, deze blokkade kunnen wij eenvoudig voor je verwijderen. Laat hieronder een berichtje achter dan helpen wij je hier graag mee.

Is de blokkade verwijderd, maar ontvang je nog steeds geen berichten van PayPal?

Andere mogelijke oplossingen zijn: 

  1. Als je de betaling wilt doen maar de sms niet ontvangt dan kun je de code ook door laten bellen. Je ontvangt de code dan via een oproep
  2. Je kunt er ook voor kiezen om de bevestiging per sms uit te zetten. Dit kun je doen door in te loggen op PayPal -> instellingen -> beveiliging, hier kun je de beveiligings-sleutel uitschakelen zodat je de betaling kunt doen zonder de code die je normaal in de sms krijgt.


Mocht je gebruik maken van optie 2, vergeet dan na de betaling niet uit te loggen!


18 reacties

Super onhandig idd.
Ik heb vanmiddag contact gehad met Paypal en zij hadden het volgende vermoeden:
> "PayPal kan alleen mobiele telefoons bevestigen die sms'jes van verkorte nummers kunnen ontvangen (we > sturen de sms via het nummer 729725). U kunt uw mobiele telefoonprovider bellen om te achterhalen of > u sms'jes van verkorte nummers kunt ontvangen."

Ik weet nit of het dit is, of dat het wrodt veroorzaakt door eenblokkade, maar is zou dit idd graag opgelost zien.
Reputatie 5
Badge +9
Hi! Ja ik kan begrijpen dat dit niet ideaal is. Ik ga even met je meekijken. Mag ik hiervoor in een privé bericht jouw telefoonnummer, postcode+huisnummer en geboortedatum ontvangen?
Reputatie 5
Badge +9
@info319 Bedankt voor jouw gegevens! Ik heb je simkaart een kleine reset gegeven. Kun je over een kwartier jouw toestel eens herstarten en me laten weten of dit heeft mogen lukken?
Dag Romy,
het heeft niets opgelost. SMS van Paypal komt nog steeds niet aan.
Je bent voorbij gegaan aan de opmerking die ik van Paypal kreeg waarbij zij vermoedden dat T-mobile/Ben het ontvangen van SMS verzonden van verkorte nummers niet ondersteunend.
Is dit het gevoal, ondersteunen jullie verkorte nummers?
Reputatie 5
Badge +9
Hi. Ah, dat is niet fijn. Sorry, ik heb dit even voor je nagevraagd. Dit wordt (nog) niet ondersteund. je kunt dan het beste de bevestiging via SMS uitzetten. Sorry voor het ongemak.
Ok duidelijk. Dan is het misschien handig om dat gegeven ergens ondr te brengen in jullie FAQ.
Ik zag de nodige draadjes mbt Paypal en SMS met waarschijnlijk allemaal deze oorzaak.
Scheelt jullie en jullie klanten weer wat (zoek)werk.
Reputatie 5
Badge +9
Bedankt voor jouw feedback. Ik zal dit doorgeven aan mijn collega's. Sorry dat ik je niet verder heb kunnen helpen.

Hoi Romy, ik heb hetzelfde probleem. Ik krijg geen smsjes van Paypal meer. Mijn laatste had ik op 25 oktober 2019 gekregen. Ik heb vandaag nog wel bijvoorbeeld een sms van mijn bank gehad.

Het is ook een beetje lastig te verhelpen omdat ik two-factor authentication heb om in te kunnen loggen, dus om de instelling aan te passen heb ik een sms nodig.

Reputatie 5
Badge +9

Hi Tim! Bedankt voor jouw berichtje. Ik help je graag verder. Heb je al eens kunnen testen of jouw simkaart in een ander toestel wel de SMS’ jes ontvangt?

Dat heb ik nog niet kunnen testen. De eerste gelegenheid om dat te kunnen zal dit weekend zijn.

Ik heb ondertussen een 2e paypal account aangemaakt waardoor ik in ieder geval betalingen kan doen, dus ik kan wachten tot dit weekend en kijken of het in een ander toestel wel werkt.

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @Tim de BIe! We horen het graag van je.

Hallo,

Helaas ontvang ik ook geen smsjes van Paypal. Zou iemand kunnen nakijken waar dit aan ligt?
Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Iris

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @evert.jan.jansen! Ik wil dat graag voor je laten nakijken. Hiervoor heb ik wel een voorbeeld nodig. Zou je mij een datum en tijdstip van aangevraagde sms kunnen doorgeven? 

Hoi @Merve, ik heb er net nog een aangevraagd dus dat is 25-6-2020 om 16:04. Het is zo'n smsje met beveiligingscode ter verificatie van mijn telefoonnummer.

Reputatie 5
Badge +6

Bedankt voor het doorgeven. Ik heb het meteen doorgezet naar de afdeling die dit voor je kan uitzoeken. Zij houden je hiervan op de hoogte per mail.

Hi, 

Ik heb hetzelfde probleem! Zou je mijn simkaart ook een reset kunnen geven, om te kijken of het dan wel werkt? 

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @sannevandermeij!

Ik zie dat je ook via een ander topic contact met ons hebt opgenomen. Ik zal je hier verder helpen.

Dag!

Ik Probeerde een betaling te doen via paypal maar het lukte mij niet om in te loggen omdat ik geen sms ontvang….  

Reageer