Review Huawei P40 lite "zonder Google"

  • 18 October 2020
  • 0 reacties
  • 247 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +3

Mijn review van de Huawei P40 lite, maar dan hoe het is zonder Google. Is het echt zo erg, daar waar ik bang voor was? Zou ik echt van mijn Huawei merk moeten afstappen? Lees hieronder mijn ervaring... 

Het begon allemaal in 2009...

 

Toen ik mijn eerste abbonement afsloot bij T-mobile. En wilde graag een leuke telefoon erbij. Ze hadden een actie met een Pulse telefoon zoals ze hem noemden. Deze telefoon was toen al super snel en zijn tijd ver vooruit! Na twee jaar ongeveer was de telefoon op. Ik ging hem uit elkaar halen en kwam toen de naam Huawei tegen. ( Tegenwoordig ben ik al jaren Ben Abbonee!!) 

 

Wat bleek was dat de Pulse telefoon voor T-mobile dus een Huawei U8220. Ik was zo tevreden over de kwaliteit dat ik vanaf dat moment Huawei-fan werd. En dat ben ik nu al ruim 11 jaar!

 

Vele telefoons verder, zijn we nu aangekomen in 2020 en met de Huawei p40 lite zit ik nu in mijn hand! Het is natuurlijk een gek jaar voor de fans van Huawei. Met het gedoe van die meneer in een wit huis ergens in Amerika!

 

Toen de sancties steeds serieuzer werden werd ik steeds banger en ging met afvragen, moet ik nu overstappen op een ander merk? Zo ja welk merk dan. Ik ben zo gek op Huawei en wat ze in al die jaren op de markt gezet hebben! Kan ik nog wel wat met een telefoon zonder Google? En gaan die omwegen die op forums genoemd worden wel werken? Kan ik die omwegen ook bewandelen, ben ik wel zo hanadig!

 

Veel mensen hadden diezelfde gedachten. En dat is ook wel te begrijpen. Want het is allemaal zo vertrouwd en we zijn het zo gewend. Verandering is soms moeilijk maar soms ook niet! Daar kwam ik achter.

 

Ik weet nog goed de dag kwam dat de Huawei p40 lite bijna twee maanden geleden geleverd werd. Vol spanning aan het uitpakken. Mijn trouwe p30lite naast me neer gelegd, ja nu had ik mijn volle aandacht voor de p40lite.

Enigzins spanning, gaat het me lukken wat ze op de verschillende forums zeggen!

 

Het uitpakken ging goed. Een mooi toestel had ik in mijn hand, tja ik moet zeggen dat ik stiekem alles van Huawei mooi vind! 5.gif

 

De telefoon aanzetten, ging super snel. Toen als eerste met phoneclone aan de slag. Hop hop hop de ene naar de andere app werd overgezet. Super makkelijk. Toen ik dit zag gebeuren kreeg ik al meer vertrouwen en dacht dit gaat goed! Als eerste maar eens kijken of facebook werkt. En ja hoor zonder problemen draaide facebook. Mijn Rabobank bankieren app werkte, alleen de Rabo wallet is niet werkend te krijgen. Maar dat ligt aan de Rabobank zelf want hun app ontwikkelaars vinden het blijkbaar moeilijk de app aan te passen daar waar vele andere bedrijven dit wel gewoon lukt! Voor de rest zijn Snapchat Instagram etc gewoon te downloaden en te gebruiken. Maar ik heb zelfs GoogleMaps erop voor het navigeren. Youtube heb ik aan mijn startscherm toegevoegd en gaat dan via de browser ik kan gewoon op mijn kanaal inloggen en dit werkt net zo snel als de app voor mij. Dus dat is ook super. En met Petal Search kan ik nog meer leuke apps downloaden als ik wil. Maar natuurlijk ook via de Huawei AppGallery. Ook krijg ik gewoon netjes updates van verschillende apps binnen zoals WhatsApp Facebook en Facebook Mesenger Linkedin en ga zo maar door!

 

Kortom de angst om afgeloten te worden van alle bekende socialmedia is er bij mij helemaal niet meer. Want alles werkt zoals ik eigenlijk gewend was. En ben dik tevreden met wat ik kan, want ik mis niks wat ik op mijn p30lite had, want alles wat ik gebruikte heb ik dus op mijn p40lite gewoon ook.

En mijn p30lite vraag je? Ja die heeft mijn dochter in bruikleen. Want ze moet er zuining op zijn want hij blijft natuurlijk wel van mij! Maar zoals je dus kunt lezen ben ik helemaal overgestapt op de #Huawei P40Lite!

En kan ik dus nog steeds de Huawei-fan blijven die ik al zolang ben, Huawei make it possible, en zelfs die meneer in Amerika in een wit huis kan dat niet tegenhouden!

 

Ik hoop met deze review dat ik bij jou jij of u de angst weg kan nemen voor een telefoon zonder "Google" want in de praktijk valt het echt mee! Want ik had diezelfde angt namelijk ook! Maar ik ben blij dat ik over deze "angst" heen gestapt ben!

 

Groet Richard.

 

ps Ik ben een standaard gebruiker dat wil zeggen dat ik de telefoon gebruik voor beetje Facebooken en zo. Dus deze telefoon doet wat de gemiddelde gebruiker doet op zijn smartphone. Tuurlijk zijn er apps die niet werken, maar ik gebruikte die al niet. Natuurlijk maak ik veel foto's en filmpjes met de p40lite voor mijn Facebookpagina over een buurt in Ede die onderweg is naar vernieuwing. Kijk maar eens http://www.facebook.com/kolkakkerbuurt.ede

Oja de accu van de Huawei P40 lite is super goed. Vaak aan het einde van een dag nog ruim 70% over!!!!

 

 

 

Heb je nog vragen stel ze gerust in een reactie hieronder!2f9e11d0-7db0-4543-9e69-c2d4ea559b7e.jpg?imageId=36079

3c7e9602-4148-41a9-9967-4955147d8b5b.jpg?imageId=36080

88795d95-211a-42b1-98e7-ec72bd872300.jpg?imageId=3608125926e2f-7367-45ad-8b8e-51a567e006eb.jpg?imageId=36082bbc3197e-a9c3-4664-a4e5-7505f118ac75.jpg?imageId=36083


0 reacties

Geen reactie

Reageer