Ergenis

  • 21 April 2020
  • 7 reacties
  • 521 keer bekeken

Ergenis,

Vandaag is mijn bestelling geannuleerd?!! Waarom… omdat mijn rijbewijs, blijkbaar door de RDW is afgegeven (gewoon opgehaald bij de gemeente). Het is een geldige rijbewijs. In tijdens bestel proces staat daar ook niks over vermeld...Toch bleek het zo te zijn. De koerier stond voor de deur met toestel en wilde de nieuwe telefoon niet geven, tot mega ergenis van mij. Ik heb een geldig rijbewijs, en ook een geldig paspoort. Bah.

Hieronder ook nog even een printscreen van legitimatie tijdens bestel proces, dat er inderdaad niks vermeld wordt over een RDW vemelding,  dat die niet geaccepteerd worden… EN wat is het probleem?!!! HET IS EEN GELDIG RIJBEWIJS!

Waar kan een mens zich druk om maken, tis corona tijd denk ik… inmiddels nieuwe weer besteld... diep zucht!

 


7 reacties

Reputatie 5
Badge +9

Hi Remco. Goede titel! Ik zou namelijk ook geërgerd zijn in jouw geval. Wanneer je een nieuw toestel aanschaft zit je daar toch (een beetje) naar uit te kijken en dit is dan weer een flinke domper, sorry hiervoor. Ik heb mijn collega's van sales even gesproken om te kijken hoe dit nou precies zit. Want voor mij is een rijbewijs gewoon een rijbewijs!

Zij geven aan dat er een verschil zit tussen een rijbewijs dat is afgegeven door de gemeente en opgehaald bij de gemeente. Het verschil is dus dat het ene document wel officieel als legitimatie mag dienen en het andere niet. Echter begrijp ik jouw reactie volkomen. Het is misschien voor de klant ook fijner als je hier van te voren goed over geïnformeerd wordt, want je had gewoon een alternatief (je paspoort).

Ik heb voor jou en toekomstige klanten een verzoek uitgezet om dit op de website te laten aanpassen. Voor nu kan ik je enkel mijn excuses aanbieden.

Wanneer je binnenkort eindelijk je nieuwe bestelling in ontvangst mag nemen, open dan even een nieuw topic en mention mij hierin (of plaats hieronder een reactie). Dan kijk ik graag of ik nog wat voor je kan betekenen! :blue_heart:

Reputatie 5
Badge +9

Aanvullende informatie: 

Ze zijn bezig met een pilot in diverse gemeentes dat je online je rijbewijs kan verlengen en dan wel ophalen bij de gemeente hierdoor komt er tegenwoordig ipv de naam van de gemeente, RDW te staan. Hier lees je er meer over https://www.rdw.nl/over-rdw/nieuws/2018/proef-met-digitaal-aanvragen-rijbewijs-start. Ik denk dat AMP binnenkort ook rijbewijzen vanuit RDW zullen moeten gaan accepteren.

Ja inderdaad, ik zat in zo'n pilot om je rijbewijs online aan te kunnen vragen,… en dat is goed gelukt. Maar blijkbaar voor dit soort zaken gaat het fout. Jullie zullen er waarschijnlijk meer van krijgen, verwacht zeker met de corona crisis, dat dit meer de standaard manier gaat worden hoe rijbewijzen en andere documenten als paspoorten zullen worden uitgegeven. En inderdaad, voor mij is een rijbewijs een rijbewijs, voel me bijna gediscrimineerd :wink: . Dus om toekomstige gefrusteeerde klante te voorkomen, is het slim deze procedure aan te passen, naar komende standaard, zoals dit waarschijnlijk gaat worden.

 

Nog een laatste opmerking, AMP geeft trouwens heel duidelijk aan dat het probleem niet bij hun ligt, maar bij BEN. En daarom extra frustererend, aangezien ik al klant ben, gegevens als bank zijn al bekend, enz… dit is een extra telefoon.

Reputatie 5
Badge +9

Bedankt voor jouw terugkoppeling! Ja, goed dat je dit hebt aangekaard, Remco. Bedankt daarvoor! Het lijkt mij persoonlijk ook fijner om dit op de website zo aan te geven.  Ik weet niet of de richtlijnen bepaald worden door Ben of AMP zelf. Ik weet in ieder geval wel dat wij voor nu de informatie op de website wat kunnen gaan aanscherpen en de collega's die hier verder over gaan zullen dit op gaan pakken. 

Hoe lang duurt het om alle annuleringen, te verwerken? Zodat ik een nieuwe kan bestellen.

Gisteren is dat een paar keer mislukt, zelfs online chat met medewerker van Ben, die gaf aan dat ze konden zien dat de bestellingen zijn geannuleerd. Iemand van Sales heeft toen ook wederom een nieuwe besteld, maar die werd ook weer gecanceld. Want als dit echt weken kan duren, dan ga ik het toestel ergens anders bestellen.

groet Remco

Reputatie 5
Badge +9

Hi! Dat duurt meestal twee werkdagen. Ik kijk graag even met je mee. Kun je me in een privé bericht jouw telefoonnummer, postcode+huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van het IBAN rekeningnummer versturen? Dan zoek ik even je gegevens op!

Reputatie 5
Badge +9

Bedankt voor jouw gegevens. Je kunt het beste een nieuwe bestelling plaatsen. De kans is inderdaad groot dat deze dan zal worden afgwezen. Wanneer je mij dan even een berichtje verstuurd zal ik het gelijk voor je in orde gaan maken. De annulering is overigens al verwerkt!

Reageer