Beantwoord

Wanneer ben ik kredietwaardig?

  • 14 August 2021
  • 3 reacties
  • 354 keer bekeken

Beste Ben, 

Ik probeerde een nieuwe telefoon aan te schaffen, maar ik snapte het hele gedoe niet met kredietwaardigheid (nu wel). Ik ben door Ben geweigerd op het toestelkrediet van het abonnement. Ik heb een nieuwe bestelling geplaatst. Ik had dus het gehele toestel als eenmalige betaling met daarbij het abonnement voor data, hierdoor kwam het abonnement onder de kredietwaarde van €250. Ik beb echter weer geweigerd doordat ik niet kredietwaardig ben. Mijn vraag is dan nu, wanneer ben ik kredietwaardig?

Met vriendelijke groet,

Rosa

icon

Beste antwoord door Jolijn 16 August 2021, 13:39

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @Rosa!

Ik snap dat je hier meer over wilt weten! Als je een abonnement bij ons afsluit doen wij onze kredietwaardigheidschecks bij Stichting Preventel, Focum en Experian. Als er bij een van deze instanties de check negatief uitvalt, kan de bestelling niet worden aangenomen. Wanneer dit gebeurt, hebben wij geen inzicht op. Je kunt dit wel bij deze instanties navragen.

Beste @Jolijn

Bedankt voor je bericht!

Ik had in een in de post over WFT gelezen dat het niet geldt voor telecomabonnementen waarbij het toestel direct volledig betaald wordt of het krediet lager is dan 250 euro. Wat ik dus gedaan heb bij het bestellen via belsimpel. Maar gezien dat dit werd afgewezen is het dan mogelijk om het gehele abonnement af te lossen in één keer ipv elke maand zodat ik nogsteeds een toestel kan bestellen? 

​​​​​Met vriendelijke groet, 

Rosa

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @Rosa,

Bij abonnementen met een toestelkrediet boven de 250 euro, zijn er nog extra checks, dus dan wordt de lening bij BKR aangemeld en moeten wij een Inkomens- en Lastentoets doen. Als je geen toestelkrediet afsluit, worden deze uiteraard niet gedaan, maar wel de kredietwaardigheidschecks die ik in het vorige bericht heb aangegeven. Dat betekent dat door een andere wijze van betaling voor een telefoon de bestelling ook niet goedgekeurd kan worden.

Reageer