Skip to main content
Vraag

Slechte dekking thuis, geen opvolging of reactie

• November 14, 2025
  • 8 reacties
  • 52 keer bekeken

Beste Ben, ik ben nu 5 dagen bij BEN, daarvoor op KPN netwerk en via het werk op Vodafone.

Odido netwerk dekking binnen is slecht, 1 puntje maximaal, vaak ook niets. Datasnelheid <1mbps.

Bij KPN en via de Vodafone ook geen geweldige dekking, maar wel beter (35-50mbps)

Ik ben even bij de lokale Odido winkel Langs geweest. Die geven dat dit een bekend probleem is in de stad waarin ik woon. De dekkingskaart is hierin niet duidelijk.

(a) Ik maak een melding via de BEN website (dekking), krijg ik de volgende daag een nonsens email-antwoord van Ben ai, die dingen roept die het overduidelijk niet zijn, maar,  als het niet opgelost is, dan kan ik een melding maken. Beste lezer, begin dan weer bij (a) en draai in rondjes totdat je 5 dagen verder bent.

Ook even gebeld met de helpdesk. 15 minuten in de wacht gehangen, geeft aan dat ik thuis in flightmodus moet zetten en weer terug (zucht). 

Ik heb nu nog 9 dagen om te ontbinden, dus ik zou graag een antwoord willen of het beter kan, anders moet ik misschien weer terug naar de vorige provider.

Graag input.

Voor de duidelijkheid: op alle andere plekken, is bereik wel goed, alleen thuis niet. Dus het ligt niet aan de telefoon.

8 reacties

• Auteur
  • Ben goed bezig
  • November 18, 2025

Ik heb maar geannuleerd, terug naar KPN. Krijg geen reactie, geen feedback over de dekking, dan maar zo.

• Auteur
  • Ben goed bezig
  • November 19, 2025

Ook issue met de annulering. Wanneer komt mijn nummer vrij om met nummerbehoud weer weg te gaan? Helpdesk (na 3 keer overgezet te zijn) zou het geregeld hebben, binnen een paar uur, per vandaag, maar nummer kan na 8 uur nog niet worden overgenomen.

Zie ook niets in mijn Ben. moet ik nerveus worden dat mijn nummer verloren gaat?

• Auteur
  • Ben goed bezig
  • November 20, 2025

Vandaag dan maar weer de helpdesk gebeld, eind van de dag nog steeds geen groen licht op het nummer. Wie o wie regelt dit?

• Auteur
  • Ben goed bezig
  • November 21, 2025

De aap is uit de mouw. Ben wil het abonnement niet annuleren en me vast houden aan dit twee jaar abonnement.

BEN laat de klant blijkbaar twee jaar vast zitten in een abonnement zonder goed bereik thuis.

Het laatste woord is hier nog niet over gesproken, klacht in het BEN systeem gezet.

Odido glasvezel/tv abonnement, dat gaat bij eerstvolgende gelegenheid ook afgezegd worden.

• Auteur
  • Ben goed bezig
  • November 27, 2025

Nog even toevoegen over de klachtafhandeling: “we streven naar 3 werkdagen”, het zijn er nu 4.

Inmiddels een nette reactie van ACM ontvangen die aangeven dat ze redenen zien om de koop te ontbinden ivm de niet accurate dekkingsinformatie.

Ik ga ontbinding in gang zetten via officiële weg. Het gaat me niet om het geld, maar om het principe.

• Auteur
  • Ben goed bezig
  • December 1, 2025

1 maand bij Ben.

Wacht nu 6 werkdagen op de beantwoording van de klacht (of een net berichtje, dat Ben wat langer nodig heeft misschien?).

De 2 opzeggingen: daar hoor ik niets meer van, die worden gewoon genegeerd. De feedback op de slechte dekking, daar hoor je niets van. 

Er is een compleet en dan ook totaal negeren vanuit de klantenservice van meldingen. Ik hoop echt dat ik Ben mag zeggen: succes ermee. Een dergelijke klantenservice is echt zo ondermaats.

• Auteur
  • Ben goed bezig
  • December 4, 2025

9 werkdagen voorbij.

Ik krijg hetzelfde standaard bericht vanuit Ben: “wat vervelend dat je problemen ervaart met mobiel internet” dit bericht heb ik al 5 keer eerder gehad het gaat over het resetten van instellingen, of ik niet geblokkeerd ben, dat ik de dekkingskaart kan raadplegen etc.

Deze support alleen is al reden om je abo direct op te zeggen, niet te geloven.

• Auteur
  • Ben goed bezig
  • December 5, 2025

10 werkdagen voorbij sinds indienen van de klacht.

Gebeld met de klantenservice. Kunnen me in de eerste lijn niet helpen, gaat naar backoffice. Misschien zou ik vandaag al teruggebeld worden! Is niet gebeurd.