Verlenging (+ mobiel) via mobiel.nl kan niet zonder NL nationaliteit

  • 25 May 2021
  • 6 reacties
  • 82 keer bekeken

Hallo,

Ik probeer mijn abonnement bij Ben te verlengen (en een nieuw mobieltje te kopen) via mobiel.nl.

Maar dat lukt niet omdat ik een andere EU nationaliteit heb:

"Helaas is het niet mogelijk om dit abonnement aan te vragen. Mobiel.nl is gebonden aan de regels van Ben voor het accepteren van buitenlandse identiteitsbewijzen."

Van mobiel.nl heb ik het volgende gehoord:

"Het zou kunnen dat Ben zijn voorwaarden heeft gewijzigd.
Wij zijn inderdaad gebonden aan de regels die Ben hanteert. Dus ik denk dat je het beste even contact met Ben kunt opnemen om te vragen waarom het nu niet meer wordt geaccepteerd."

Wat moet ik nu doen?

Het mobieltje dat ik wil kopen is trouwens niet beschikbaar rechtstreeks via Ben.

Groet,

Claire


6 reacties

Ik zag net gerelateerde informatie daarover op:

In mijn geval ben ik inderdaad van plan om de mobiel volledig vooraf te betalen.

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @ClaireM! Wat leuk om te lezen dat je jouw abonnement wilt verlengen bij Ben. Wel jammer dat het niet meteen is gelukt. Ik zie dat je al antwoord op jouw vraag hebt gevonden. Indien je het toestel in één keer betaald, kun je ook in aanmerking komen voor een verlenging. Ik hoop dat je hiermee verder kunt. Mocht je verder nog vragen of opmerkingen hebben, hoor ik dat graag. 

Hoi @Merve, helaas, nee, mijn vraag is niet beantwoord.

Zoals ik zei, lukt het me niet om een abonnement te verlengen i.c.m. het (volledig) aankopen van een toestel via mobiel.nl.

En dat is niet de bedoeling, als ik de andere pagina goed lees.

Reputatie 5
Badge +6

Dat is zeker niet de bedoeling. Ik wil dit graag voor je uitzoeken. Zou je in een privébericht jouw mobiele nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN kunnen doorgeven? 

Ter referentie: het probleem ligt blijkbaar bij mobiel.nl, maar helaas voor Ben was het overstappen naar een andere provider het simpelst.

Bedankt voor de hulp in ieder geval.

Reputatie 5
Badge +6

Graag gedaan hoor. Ik wens je een mooie dag!

Reageer