Datalek bij Ben

  • 20 January 2023
  • 0 reacties
  • 273 keer bekeken
Datalek bij Ben

Ondanks dat ik altijd zorgvuldig met de gegevens van mijn klanten omga, zijn er helaas bij een voormalig leveranier van mij - die het Ben Vriendenvoordeel programma beheerde- gegevens gelekt van mijn klanten. Hierbij gaat het om IBAN-nummers en emailadressen die verstrekt zijn in 2019.

 

Dit vind ik uiteraard heel vervelend en inmiddels heb ik ervoor gezorgd dat deze gegevens zijn verwijderd en voor niemand meer inzichtelijk zijn. Ook heb ik dit datelek gemeld bij de autoriteit Persoonsgegevens.

 

Om te voorkomen dat dit zich herhaalt en om de veiligheid van mijn systeem te garanderen heb ik extra preventieve maatregelen genomen. Goed om te weten is dat ik alle klanten op de hoogte heb gebracht, per mail, waarvan de gegevens zijn gelekt.

 

Wat kan er met de gelekte data gebeuren?

De data die naar buiten is gekomen, kan gebruikt worden om gerichte phishing acties op te zetten. Zo kun je een e-mail, telefoontje, sms of WhatsApp bericht ontvangen met de vraag op een link te klikken waarmee criminelen bijvoorbeeld je bank inloggegevens proberen te achterhalen. Wees hier alert op. Ik wil je dan ook verzoeken extra waakzaam te zijn en niet zomaar op linkjes te klikken.

 

Meer weten?

Digitale veiligheid heb ik hoog in het vaandel staan en dit heeft ook voortdurend mijn onverminderde aandacht. Ik vind het heel vervelend dat ik er desondanks niet in geslaagd ben om dit lek te voorkomen. Ik zal alles in het werk stellen dat de gegevens van mijn klanten veilig zijn en blijven. Wil je weten hoe ik verder met je gegevens omga? Bekijk dan mijn privacy statement.


0 reacties

Geen reactie

Reageer