Beantwoord

Geen sms van Ing en Marktplaats.

  • 29 September 2018
  • 16 reacties
  • 941 keer bekeken

Bij het koppelen van iDeal aan marktplaats en het krijgen van TAN-codes van ING krijg ik een sms, maar sinds ik mijn nieuwe simkaart en telefoon heb krijg ik deze niet. Ik begrijp dat dit komt door een automatisch block systeem, maar ik weet niet hoe ik die uit moet zetten.
icon

Beste antwoord door Wietske 1 October 2018, 11:25

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Hi pellemeijer, ai TAN-codes moet je natuurlijk wel kunnen ontvangen. Ik heb een instelling aangepast op de simkaart. Zou je jouw telefoon helemaal opnieuw willen opstarten en willen controleren of het nu wel werkt?
Reputatie 5
Badge +12
Hai Pelle, goed dat je hierover contact opneemt via de Community! Als je dat wil dan kan ik de blokkade op premium sms-diensten en premium-gesprekken voor je verwijderen?

Goedemorgen

Sinds ik mijn nieuwe telefoon heb (wel zelfde simkaart) ontvang ik geen verificatie code meer per sms van Marktplaats. Nu kan ik dus niet meer inloggen op mijn account.

Gr Daan

Reputatie 5
Badge +9

Hi Daan, bedankt voor jouw berichtje! Dat is niet handig. Gebeurt dit ook wanneer je jouw simkaart in een ander toestel uitprobeert?

Hoi Romy

Nee bij mijn oude toestel kon ik wel inloggen. 

Gr Daan

Reputatie 5
Badge +9

Ah, bedankt voor je informatie! Zou je instellingen van beide toestellen eens naast elkaar kunnen leggen? Misschien dat er iets anders is ingesteld

Sorry maar mijn oude telefoon is weg,was kapot gevallen. Ik lees hierboven bij andere gesprekken dat het misschien met een blokkade te maken kan hebben van Premium sms diensten?

Gr Danielle

Reputatie 5
Badge +9

Hi Daan, dat kan het niet zijn wanneer jouw simkaart wel gewoon werkte in het oude toestel. Ik zal het toch even voor je nagaan. Kun je me in een privé bericht jouw telefoonnummer, postcode+huisnummer, geboortedatum en laatste 4 cijfers van jouw IBAN rekeningnummer kunnen versturen? 

Gedaan!

Reputatie 5
Badge +9

Hi Daniëlle, bedankt voor jouw gegevens! Ik heb jouw klantnummer gekoppeld aan jouw community account, mocht je de volgende keer weer met een vraag zitten, kan ik je meteen verder helpen :blush:  Ik zag gek genoeg een blokkade op jouw simkaart voor deze diensten. Gek! Omdat hij het in jouw vorige telefoon wel deed, ik heb de blokkade in ieder geval eraf gehaald. Je kunt het toestel over een kwartier herstarten! 

Laat me vooral weten of dit heeft mogen helpen :blush:

Hoi Romy

Ik had gehoopt dat dit de oplossing was. Heb telefoon opnieuw opgestart en ingelogd bij Marktplaats, echter wederom geen Verificatie code gekregen 😔

Reputatie 5
Badge +9

Hi Daan, jeetje dit is echt balen. Onbegrijpelijk. Kun je ook via een andere manier verifiëren?

Hoi Romy 

Volgens marktplaats kun je de verificatie code niet uitzetten. Misschien moet ik toch maar weer met Marktplaats contact opnemen. Weet het anders ook niet meer.

Gr  Daniëlle 

Reputatie 5
Badge +9

Ik wil je adviseren om via https://www.ben.nl/dekkingskaart een klacht in te dienen. Je kunt dan gewoon jouw thuislocatie invoeren en vervolgens jouw probleem zo gedetailleerd mogelijk omschrijven. Mijn collega’s die veel verstand hebben van dekkingsproblemen en dit soort omstandigheden zullen dan zo snel mogelijk contact met je opnemen! Sorry voor het ongemak.

Beste moderators,

 

aub mijn lijst geblokkeerde nummers opheffen tbv ontvangen sms met verificatiecode van marktplaats.

 

Hai Pelle, goed dat je hierover contact opneemt via de Community! Als je dat wil dan kan ik de blokkade op premium sms-diensten en premium-gesprekken voor je verwijderen?

het gaat volgens marktplaats om de volgende telefoonnummers

+447781470659
+6285857491547
+ 36303444223
+ 47566602493
+ 36208100254
+ 320335320002

zie topic hierboven

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @Jacklin! Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je hier ook een apart topic over had geopend. Deze zal ik sluiten omdat ik hier al contact met jou heb. Wij blokkeren geen specifieke nummers op jouw simkaart. Jij kunt dit alleen in jouw toestel nakijken. Ik kijk wel graag met je mee naar een andere oplossing. Zou je mij daarom via een privébericht je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN kunnen sturen? Ik duik hier dan verder in voor je!

Reageer