Beantwoord

Google melding "actie op account vereist"

  • 22 August 2018
  • 7 reacties
  • 23946 keer bekeken

Sinds gisteren heb ik een melding van Google gekregen waarin staat "actie op account vereist".
Wanneer ik hier op klik staat er dat ik in moet loggen, dit doe ik (gebruikersnaam en wachtwoord zijn juist) waarna er een pop-up verschijnt "login goedgekeurd". Op hetzelfde moment dat deze pop-up verschijnt wordt ik vervolgens weer naar het inlogscherm gestuurd waar vermeld staat dat ik uitgelogd ben en dus opnieuw moet inloggen. Ik heb dit nu al zo'n 50 keer geprobeerd (uiteraard heeft het nog steeds niet geholpen maar goed je blijft hoop houden dat het de volgende keer wel ineens is opgelost :p)

Ik ben wel gewoon ingelogd als ik naar Google.nl ga, ik kan ook gewoon e-mailen etc. Ik kan echter alleen niet bij mijn Google play store en alle apps (zoals spelletjes) die aan een google account zijn gekoppeld.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, om mij voor de 51e keer in te loggen zal niet helpen en voor de rest heb ik geen idee wat ik zou kunnen doen. Ik heb op het internet gelezen dat het niet zinvol is om de fabrieksinstellingen in te stellen. In 2017 heeft Google een soort storing gehad waarbij vele mensen een soortgelijk probleem hadden als wat ik nu heb. Alleen konden zij allen gewoon weer direct inloggen en is mij dat na 50 keer nog steeds niet gelukt helaas.

Tips zijn van harte welkom! Ik hoop dat het snel opgelost wordt zodat ik weer bij mijn apps kom (:
icon

Beste antwoord door Jill 24 August 2018, 09:19

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Hi Bruins, jeetje wat onwijs irritant dat je deze melding steeds krijgt zeg! Ik ben voor je op onderzoek uitgeweest, maar een echt oplossing kan ik hier ook niet voor je vinden. Heb je al eens geprobeerd om jouw google account helemaal te ontkoppelen? Misschien dat dat werkt.
Hoi Jill! Bedankt dat je op onderzoek bent uit gegaan. Heb je enig idee hoe ik mijn account volledig kan ontkoppelen?
Reputatie 5
Badge +7

Je kunt dit doen door naar Instellingen op jouw telefoon te gaan en vervolgens naar Account en Instellingen. Hier kun je uitloggen op Google.

Laat je weten of het gelukt is? :)

Super bedankt Jill! Mijn mobiel doet het nu weer, heb het hele account verwijderd uit mijn mobiel en weer toegevoegd en nou doet hij t weer (:
Reputatie 5
Badge +12
Dat is fantastisch nieuws! Fijn dat je nu weer gebruik kunt maken van jouw Google account. Ik wens je een heel fijn weekend toe alvast 🙂

ik krijg ook een melding sinds gisteren accountactie vereist probeer die melding te verwijderen

lukt niet en ik las als je je telefoon opnnieuw opstart dat het dan zichzelf hersteld?

play store werkt ook ineens niet meer

had disney verwijderd omdat ik chromecast heb terwijl ik wifi heb en ik kan casten naar de tv  stom omdat mijn play store ineens niet werkt krijg ik hem niet meer heel kort soms krijg ik mijn hoofdletter j dan kan ik even kijken maar krijg geen apps waar ik kan uitzoeken zomaar ineens alles te gelijk.

ben ook een digibeet maar normaal los ik toch wel vaak wat op.

 

mvrgr joost

Reputatie 5
Badge +6

Hi Joost! Wat vervelend dat je problemen ervaart met de Play Store. Ik snap dat je hier hulp bij nodig hebt. Heb je al geprobeerd om uit te loggen en weer opnieuw in te loggen? 

Reageer