Goedemorgen @rdivendal Jeetje wat erg om dit allemaal zo te lezen. pfff...Ik hoop echt dat jij zo snel mogelijk meer duidelijkheid krijgt hierover. Ik ga even terug naar jouw bericht hierboven en dan naar jouw eerste zin, hierin geef jij aan dat jij naast jouw eigen Ben 06-nummer een tweede Ben abonnemnt hebt afgesloten met nummerbehoud van jouw eigen Ben 06-nummer? Nummerbehoud binnen Ben zelf is niet mogelijk, dus ik vermoed dat jij per ongeluk jouw eigen nummer geselecteerd hebt en dat jij hierop nummerbehoud hebt aangevraagd. Lees hier meer over op dit topic:
Mag ik alvast jouw naam, adres, geboortedatum en jouw Ben 06-nummer via een privebericht? Dan kan ik kijken of er al iets bekend is hierover. Bedankt alvast!
@Fatima de eerste reactie van de helpdesk was inderdaad ook dat ik mijn eigen nummer geselecteerd zou hebben maar dat zou heel vreemd zijn omdat ik een nieuw contract ben aangegaan en daarbij heb aangegeven dat ik nummer behoud wil. Mijn nieuwe contract zou ook pas ingaan als het nummerbehoud zou plaatsvinden. Als ik het bestaande Ben nummer geselecteerd zou hebben dan zou het nieuwe contract ook meteen in hebben kunnen gaan. Anyways, ik zal je een privé bericht sturen.
Overigens heb ik vandaag een bericht gehad dat volgende week maandag het oorspronkelijke nummer van mijn vrouw wordt teruggezet naar 1 van de tijdelijke nummers maar ik weet nog niks over mijn eigen oorspronkelijke nummer.
@rdivendal Hartstikke bedankt.
Ik zie inderdaad dat dit aankomende maandag in gang gezet zal worden. Je zult hier dan uiteraard van op de hoogte gebracht worden per e-mail zoals je van ons gewend bent. Daarnaast zie ik dat er hard meegedacht wordt naar een oplossing voor dit probleem, dus alvast bedankt voor je geduld.
Het probleem is dat ik niet zie wat er gebeurt. In het bijzonder met mijn eigen oorspronkelijke nummer, geen enkele update…
Hoi @rdivendal Ik snap dat je graag op de hoogte gehouden wilt worden. Goed nieuws! We hebben het opgelost. Zie mail van gisteren.
Even een afsluitend bericht. Na ongeveer anderhalve week in afwachting en spanning gezeten te hebben is alles toch opgelost.
Ik hoop dat Ben zich iets aantrekt van het feit dat het bij mij zo goed mis is gegaan maar die indruk geven ze (helaas) niet...
Uiteindelijk heb ik een minuscule vergoeding gekregen voor alle ongemakken maar ik laat het er maar bij zitten. Het heeft me al teveel energie gekost.
Hartelijk dank voor de terugkoppeling @rdivendal Ondanks dat het intussen opgelost is begrijp ik heel goed dat het jou veel tijd en energie heeft gekost. Ontzettend sorry hiervoor! Wij hebben dit uiteraard niet bewust gedaan. Waar mensen werken kunnen soms fouten worden gemaakt helaas, nogmaals ontzettend sory voor al het ongemak.
ik heb PRECIES hetzelfde!!!!
Vanmorgen half uur aan de telefoon gehangen en daarna dik uur gechat.
Ze laten me d**dvallen!
geert van dijk
Vorige maand heb ik een tweede Ben abonnement afgesloten met nummerbehoud van mijn eigen telefoonnummer. Nu hebben ze vorige week donderdag niet het nieuwe tijdelijke nummer gebruikt om het nummerbehoud op uit te voeren maar het andere Ben abonnement! Met als gevolg dat mijn vrouw (die het eerste Ben abonnement gebruikt) haar nummer kwijt is en wij dus maar 1 actief abonnement hebben.
Uiteraard hier direct contact over opgenomen en er is een case voor aangemaakt (CASE:3575957). Vrijdag kreeg ik bericht over nummerbehoud van mijn eigen telefoonnummer(?).
Vervolgens heb ik maandag begin van de middag gevraagd om een update en krijg ik dinsdag te horen dat ze er mee bezig zijn. Deze ochtend om iets voor 9:00 krijg ik een SMS bericht dat mijn eigen mobiele nummer op mijn verzoek is overgezet naar een andere provider en dat ik een tijdelijk Ben nummer krijg!
Situatie is nu dat mijn vrouw haar eigen nummer kwijt is en geen actief nummer heeft en dat ik mijn telefoonnummer kwijt ben en ik tijdelijk nummer heb.
Uiteraard vanochtend meteen een e-mail gestuurd met Urgent erboven met het verzoek om uitleg wat er nu gebeurd. Vanmiddag om half 1 had ik nog geen reactie en heb ik gebeld met de klantenservice. De medewerker gaf aan dat ik geen telefonisch contact kan krijgen met iemand die afweet van mijn case en dat ik geduld moet hebben.
Ik weet alleen op dit moment niks en kan niet bereikt worden op mijn eigen nummer (dat ik ook voor mijn werk gebruik) en kan ook niet in bepaalde systemen die mijn telefoonnummer gebruiken voor 2 factor authenticatie.
Weet iemand wat ik moet doen om duidelijkheid te krijgen in deze situatie?
nee, ze hebben zich hier NIETS van aangetrokken, want ik heb het vandaag - op exact dezelfde manier.
Mijn vriouw heeft al jaren abo
ik bestel nieuw abo erbij, geef nummerbehoud door.
Mijn vrouw heeft nu het nummer dat op het nw abo zou moeten komen
nieuwe abo heeft geheel nieuw nummer
en bestaande nummer is WEG
‘kunnen we niet herstellen’ zeggen ze meermaals.
(=geloof ik trouwens niet: zoiets gaat toch in quarantaine… denk iok?)
dus hoop nu oop op oplossing!
@Fatima de eerste reactie van de helpdesk was inderdaad ook dat ik mijn eigen nummer geselecteerd zou hebben maar dat zou heel vreemd zijn omdat ik een nieuw contract ben aangegaan en daarbij heb aangegeven dat ik nummer behoud wil. Mijn nieuwe contract zou ook pas ingaan als het nummerbehoud zou plaatsvinden. Als ik het bestaande Ben nummer geselecteerd zou hebben dan zou het nieuwe contract ook meteen in hebben kunnen gaan. Anyways, ik zal je een privé bericht sturen.
Overigens heb ik vandaag een bericht gehad dat volgende week maandag het oorspronkelijke nummer van mijn vrouw wordt teruggezet naar 1 van de tijdelijke nummers maar ik weet nog niks over mijn eigen oorspronkelijke nummer.
Even een afsluitend bericht. Na ongeveer anderhalve week in afwachting en spanning gezeten te hebben is alles toch opgelost.
Ik hoop dat Ben zich iets aantrekt van het feit dat het bij mij zo goed mis is gegaan maar die indruk geven ze (helaas) niet...
Uiteindelijk heb ik een minuscule vergoeding gekregen voor alle ongemakken maar ik laat het er maar bij zitten. Het heeft me al teveel energie gekost.
Hoi @Geert van Dijk Bedankt voor jouw bericht. Ontzettend balen dat nummerbehoud op het verkeerde 06-nummer is overgezet! Helaas kunnen wij dit niet terugdraaien zodra nummerbehoud heeft plaatsegevonden. Wij sturen na een aanvraag nummerbehoud ook nog een e-mail waarin wij vragen extra goed te controleren of het juiste 06-nummer geslecteerd is bij nummerbehoud. Neem nog even een kijkje op dit topic hieronder.
Hoe werkt nummerbehoud?
Dit ga ik niet winnen maar toch even:
JA ik heb die mail/bevestiging ook gehand. Daar stond het het nummer dat ik wilde verhuizen van KPN naar BEN. en ons bestaande BEN nummer.
Dus wat kan er misgaan?
JA achteraf werd mij toegebeten toen ik belde dat ik toch had moeten weten dat het ‘tijdelijke nummer’ overschreven zou gaan worden !
Mijn vraag aan u: HOE had ik moeten weten dat het ‘tijdelijke nummer’ overschreven zou gaan worden?
Het was immers de eerste keer dat ik er een abo bij ben bij wilde nemen.
Kijk - als er nu in jip-en-janneke-taal geschreven stond: xxx is uw bestaande nummer. dat houdt u ook.
yyy is uw nummer dat eerst bij KPN liep - dit gaan we koppellen aan de SIMkaart die we u gaan toezenden. Dan zou iedereen, zelfs ik en de bovenstaande heer rdivendal het OOK snappen en niet in de problemen komen.
Maar nu het volgende: U stelt dat mijn oude nummer NIET meer terug te halen is.
Maar leest u bovenstaad verhaal van rdivendal dan eens even: HIJ kreeg WEL zijn oude nummer terug EN kreeg zelfs nog een vergoeding van ben ook.
Het kan dus WEL (las ook online dat een provider wettelijk verplicht is een ‘opgezegd’ nummer in quarantaine te houden)
Maargoed: ik ga dit niet winnen, dat is wel duidelijk HELAAS
gr geert van dijk
@Geert van Dijk Hartelijk dank voor jouw feedback, dat waarderen wij. Nogmaals sorry dat wij dit echt niet meer terug kunnen draaien. Goed weekend Geert.
Een telefoonnummer dat ik al 30 jaar (toen al via BEN) gebruik, inmiddels al 12 jaar zakelijk. En door een telefoonnummer van mijn zoon met nummerbehoud aan mijn account toe te voegen is mijn eigen telefoonnummer voorgoed verloren.
Waarom is het überhaupt mogelijk ‘verkeerd’ te koppelen? Het is toch meer dan logisch dat als ik een nummer toevoeg aan mijn account, mijn eigen nummer niet wil koppelen/overschrijven? Dit is een falend systeem van BEN. BEN kan zich niet verschuilen achter het feit dat de klant een sms had moeten lezen en hierop had moeten acteren. Ik ga ervan uit dat BEN mijn nummer gaat herstellen en de geleden schade gaat vergoeden.
Ik ben hier echt kapot van!
@Geert van Dijk Hartelijk dank voor jouw feedback, dat waarderen wij. Nogmaals sorry dat wij dit echt niet meer terug kunnen draaien. Goed weekend Geert.
VRAAG AAN U:
zijn telefoonmaatschappijen dat niet wettelijk verplicht om nummers in quarantaine te houden na beeindigen abonnement? Ja, dat zijn ze wel
Waarom krijgen wij dan niet ons nummer terug en een andere klant op dit forum wel?
Zijn niet alle klanten even belangrijk?
Bijna elke dat komt er een vergelijkbare klacht nbij:
Klant met abo neemt er een abo bij
wil nummerbehoud voor het tweede abo
en het oorspronkelijke nummer wordt overschreven…..
Kijk - ik ben te dom voor deze wereld, maar als je de bevesigingsmail leest: daar zou zélfs professor Maarten van Rossum in verwarring door gebracht worden.
Het is namelijk erg vreemd en niet eenduidig geschreven…. HOE moeten wij nu weten dat het als ‘tijdelijk nummer’ genoemde tel nummer overschreven gaat worden? Dat KUNNEN we niet weten!
Als deze tekst eenduidiger was geschreven - dan waren met mij tientallen andere klanten NIET in de problemen gekomen…..
gr geertvandijk
Hoi @Geert van Dijk Klanten die nummerbehoud aanvragen krijgen een e-mail waarin staat op welk 06-nummer het te behouden 06-nummer zal worden ovegezet. In de mail staat ook aangegeven om dit 06-nummer te conroleren en als het 06-nummer niet juist is zo snel mogelijk contact op te nemen zodat wij op tijd nummerbehoud kunnen annuleren. Bij jou heeft nummerbehoud inmiddels al plaatsgevonden op de verkeerde simkaart, dat is ontzettend balen natuurlijk. Ik kan echt goed begrijpen dat jij hier nu enorm van baalt. Misschien is het mogelijk om de simkaarten te wisselen?
Ja, die mail heb ik ook gehad.
DIT stond erin:
Je huidige aanbieder heeft mij laten weten dat je mobiele nummer kan worden overgezet naar Ben.
Nummerbehoud informatie Te behouden nummer | +31620196XXX | | Tijdelijke nummer Klopt dit tijdelijke nummer niet? Neem dan zo snel mogelijk contact op met mijn klantenservice | +31615684xx | | Datum & tijdstip | 15-01-2025 tussen 9.00 en 17.30 uur |
|
Mijn punt:
Ik wilde nummerbehoud voor nummer +31620196XXX
wat staat er?
‘te behouden nummer’
Mooi, ik wil dat nummer ook behouden.
Dus wat deed ik verkeerd?????
En dat 'tijdelijke nummer’ dat begreep ik niet helemaal - maar had het idee dat zit dan wel zo zou horen, ik sluit namelijk niet elke week een nieuw ben abo af.
Dus leest u nu eens zelf: ik wil een nummer behouden. Want dat is toch ‘nummerbehoud’
Dat nummer wordt opgevoerd als ‘te behouden nummer’
Wat zou u denken als u dit zou lezeN?
Ben IK nu gek?
Kan ik niet lezen?
Zeg nou zelf: hier heb ik toch wel een punt, of niet dan?
Ohja nu een vraagje:
WAAROM KIJGT
Een telefoonnummer dat ik al 30 jaar (toen al via BEN) gebruik, inmiddels al 12 jaar zakelijk. En door een telefoonnummer van mijn zoon met nummerbehoud aan mijn account toe te voegen is mijn eigen telefoonnummer voorgoed verloren.
Waarom is het überhaupt mogelijk ‘verkeerd’ te koppelen? Het is toch meer dan logisch dat als ik een nummer toevoeg aan mijn account, mijn eigen nummer niet wil koppelen/overschrijven? Dit is een falend systeem van BEN. BEN kan zich niet verschuilen achter het feit dat de klant een sms had moeten lezen en hierop had moeten acteren. Ik ga ervan uit dat BEN mijn nummer gaat herstellen en de geleden schade gaat vergoeden.
Ik ben hier echt kapot van!
In de bevestigingsmail staat:
Ja, die mail heb ik ook gehad.
DIT stond erin:
Je huidige aanbieder heeft mij laten weten dat je mobiele nummer kan worden overgezet naar Ben.
Nummerbehoud informatie Te behouden nummer | +31620196XXX | | Tijdelijke nummer Klopt dit tijdelijke nummer niet? Neem dan zo snel mogelijk contact op met mijn klantenservice | +31615684xx | | Datum & tijdstip | 15-01-2025 tussen 9.00 en 17.30 uur |
|
Mijn punt:
Ik wilde nummerbehoud voor nummer +31620196XXX
wat staat er?
‘te behouden nummer’
Mooi, ik wil dat nummer ook behouden.
Dus wat deed ik verkeerd?????
En dat 'tijdelijke nummer’ dat begreep ik niet helemaal - maar had het idee dat zit dan wel zo zou horen, ik sluit namelijk niet elke week een nieuw ben abo af.
Dus leest u nu eens zelf: ik wil een nummer behouden. Want dat is toch ‘nummerbehoud’
Dat nummer wordt opgevoerd als ‘te behouden nummer’
Wat zou u denken als u dit zou lezeN?
Ben IK nu gek?
Kan ik niet lezen?
Zeg nou zelf: hier heb ik toch wel een punt, of niet dan?
nee, ze hebben zich hier NIETS van aangetrokken, want ik heb het vandaag - op exact dezelfde manier.
Mijn vriouw heeft al jaren abo
ik bestel nieuw abo erbij, geef nummerbehoud door.
Mijn vrouw heeft nu het nummer dat op het nw abo zou moeten komen
nieuwe abo heeft geheel nieuw nummer
en bestaande nummer is WEG
‘kunnen we niet herstellen’ zeggen ze meermaals.
(=geloof ik trouwens niet: zoiets gaat toch in quarantaine… denk iok?)
dus hoop nu oop op oplossing!
@Fatima de eerste reactie van de helpdesk was inderdaad ook dat ik mijn eigen nummer geselecteerd zou hebben maar dat zou heel vreemd zijn omdat ik een nieuw contract ben aangegaan en daarbij heb aangegeven dat ik nummer behoud wil. Mijn nieuwe contract zou ook pas ingaan als het nummerbehoud zou plaatsvinden. Als ik het bestaande Ben nummer geselecteerd zou hebben dan zou het nieuwe contract ook meteen in hebben kunnen gaan. Anyways, ik zal je een privé bericht sturen.
Overigens heb ik vandaag een bericht gehad dat volgende week maandag het oorspronkelijke nummer van mijn vrouw wordt teruggezet naar 1 van de tijdelijke nummers maar ik weet nog niks over mijn eigen oorspronkelijke nummer.
Even een afsluitend bericht. Na ongeveer anderhalve week in afwachting en spanning gezeten te hebben is alles toch opgelost.
Ik hoop dat Ben zich iets aantrekt van het feit dat het bij mij zo goed mis is gegaan maar die indruk geven ze (helaas) niet...
Uiteindelijk heb ik een minuscule vergoeding gekregen voor alle ongemakken maar ik laat het er maar bij zitten. Het heeft me al teveel energie gekost.
VRAAG AAN U:
WAAROM krijgt rdivendal (zie bovenstaand) WEL zijn nummer teruig dan?
IK ben benieuwd, graag uw reactie @Ben Moderators
Haha ik ben benieuwd!
gr geert van dijk