Beantwoord

Overstappen naar Hollandsnieuwe

  • 29 April 2019
  • 4 reacties
  • 1397 keer bekeken

Beste lezer,

Ik zou graag willen overstappen naar Hollandsnieuwe. Ik zit nu 120 dagen voor het einde van mijn abonnement, dus als ik het goed begrijp kan ik nu overstappen naar een andere provider. Ik heb een aantal vragen over het overstappen.
  1. Hoe zit het met de kosten van mijn Ben abonnement en dan het Hollandsnieuwe abonnement?
  2. Kan ik mijn mobiel meteen gebruiken als ik er een bestel (dus in abonnementsvorm met Hollandsnieuwe) en welke simkaart moet ik dan gebruiken?
  3. Wat regelt Belsimpel allemaal wanneer ik overstap van provider?
Ik zie hier graag een uitgebreid antwoord op want ik snap er vrij weinig van.

Mvg
icon

Beste antwoord door Merve 30 April 2019, 12:55

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Je begrijpt het idd niet goed.
120 dagen voor het einde van je huidige abonnement kun je een aanvraag doen van overstappen naar Hollandsnieuwe maar de daadwerkelijke overstapdatum is de dag dat Ben jouw nummer vrijgeeft.

Op het moment dat je huidige simkaart dan niet meer werkt kun je de nieuwe simkaart plaatsen. Je hebt op een 06 dus ook maar 1 abonnement tegelijk lopen en dus ook maar 1 keer de lopende kosten.

Wanneer je de overstap doet via Belsimpel dan regelt die de aanvraag.

Hier lees je meer.
Je kunt dus nu nog niet overstappen maar wel een aanvraag daartoe doen met nummerbehoud.

Een moderator zal zich nog melden en zal het waarschijnlijk jammer vinden dat je voor een andere provider wilt kiezen.
Maar betekent dit dat ik de telefoon met het nieuwe abonnement bij Hollandsnieuwe dus 4 maanden kan gebruiken zonder dat ik voor mijn Hollandsnieuwe-abonnement betaal, en dat ik mijn Ben abonnement in die 4 maanden afbetaal, of moet dat in een keer? En dat ik daarna dus overga op het Hollandsnieuwe abonnement.
Bij belsimpel staat trouwens:
  • Bestellen kan vanaf 4 maanden voor het einde van je huidige contract
  • Neem je Samsung Galaxy S10e G970 Black (toestel dat ik graag wil) morgen al in gebruik
Reputatie 4
Badge +4
Dat is weer een ander hoofdstuk. Ligt eraan wat jij wilt.
Wanneer je het huidige abonnement af wilt kopen betaal je in 1 x het resterende bedrag dan kan de overstap eerder.

Ik verwacht dat je de telefoon als je dat wilt al eerder mag gebruiken, het ligt er maar aan wat je kiest voor je huidige abonnement.

De telefoon levert Belsimpel en dus ook diens voorwaarden. Bij een klacht, telefoon gerelateerd, moet je bij hen zijn dan.

Gebruik is iets anders dan het aangaan van een nieuwe lening, je betaalt immers de telefoon in termijnen af naast je gekozen bundels. Je kunt de telefoon eerder dus ontvangen waar de voorwaarden van Belsimpel gelden en gebruiken de huidige simkaart.

Maar wat het oude/nieuwe abonnement betreft is het een combinatie van kijken welke voorwaarden hanteert Belsimpel t.o de andere provider.

Wanneer je contact opneemt met de klantenservice van Belsimpel kan het 1 en ander worden verteld uit 1e hand. Dat zou ik altijd even doen voor een extra controle.

Ik zou wel even wachten op de reactie(s) vanuit Ben. Wie weet hebben die ook iets wat mogelijk ook kan mogelijk in combinatie met Belsimpel.

Wat er dus gebeurd bij de 2 vragen dat is een jouw keuze hoofdstuk
Reputatie 5
Badge +6
Hi Moon.wester,

Zoals Snoeshaantje het al aangaf vinden wij het ontzettend jammer dat je ons wilt verlaten maar je bent uiteraard vrij om te gaan. Het is zo dat je 4 maanden voor je einddatum mag verlengen dit betekent dat je ook 4 maanden voor je einddatum mag overstappen. Zodra je nummerbehoud aanvraagt bij je nieuwe provider zullen wij deze ook goedkeuren omdat je dan tegen het einde van je contract zit. Bij Ben is het zo dat het abonnement pas actief gaat zodra het nummer ook daadwerkelijk is overgezet om dubbele kosten te voorkomen. Ik adviseer je om contact op te nemen met je nieuwe provider voor de voorwaarden van een nieuw abonnement met nummerbehoud. Ik wil namelijk niet dat je komt te zitten met dubbele kosten. De simkaart van Ben blijft in ieder geval wel actief tot je einddatum omdat je ook tot je einddatum blijft betalen voor het abonnement.

Je vraagt ook wat Belsimpel allemaal regelt bij de overstap maar eerlijk gezegd weten wij dat vanuit Ben niet omdat zij alleen onze abonnementen aanbieden.

Reageer