Beantwoord

Simkaart werkt niet goed in horloge

  • 1 September 2018
  • 7 reacties
  • 977 keer bekeken

Hallo, ik heb vandaag de BEN simkaart ontvangen maar hij blijkt niet goed te werken in het horloge / smartwatch waarin ik het wil gebruiken. Bellen werkt wel maar DATA helaas niet. Als ik mijn Telfort Sim of Vodafone Sim van mijn vrouw in het horloge stop dan doet DATA het wel. Als ik het Ben Sim kaartje in een telefoon stop dan doet de DATA het trouwens wel? Anyway, hij moet werken in het horloge want anders heb ik er niets aan. Enig idee waar dit aan kan liggen? In het horloge kan ik trouwens niets instellen qua verbinding en hij draait op het 2G netwerk. Iemand een idee?
icon

Beste antwoord door sanchezenschede 5 September 2018, 16:33

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hoi sanchezenschede! Wat vervelend dat je Ben simkaart niet goed werkzaam is in jouw smartwatch. Wat voor smartwatch heb je precies? Dan zal ik het voor je navragen 🙂
Heb het opgelost door onderstaande code per sms naar het horloge te sturen:

pw,123456,apn,internet.ben,,,20416#

Wel vreemd dat dit nodig is omdat het bij overige providers (heb 2 andere getest) zonder werkte. De Simkaart moet immers weten dat we in Nederland zijn en meeliften op het T-Mobile netwerk. Het noodzakelijk moeten invullen van het mcc mnc nummer is dan ook vreemd.
Reputatie 3
Badge +2
Top dat dat de oplossing is! Heb ik ook weer wat geleerd. Ik wens je een prettige dag toe 🙂
pw,123456,apn,internet.ben,,,20416#
Deze oplossing werkt bij mij helaas niet.

Ik heb een Q90 horloge, activering als volgt:
Sms naar horloge: pw,123456,ip,52.28.132.157,8001#
Horloge stuurt bericht terug: [surl,52.28.132.157,port,8001#] ok!
Daarna zou pw,123456,apn,internet.ben,,,20416# de activering moeten voltooien
met een laatste bevestiging. Dat laatste mislukt, Se Tracker 2 geeft nog steeds aan apparaat niet networking.

Het vreemde is dat een Simyo simkaart direct wordt herkend, zonder het bovenstaande handelingen werkt het out of the box.

Mijn probleem is, ik kan wel bellen en gebeld worden op mijn Ben simkaart maar ik kan geen data verbinding maken met het horloge.
Ik heb een 100belminuten/500mb simonly abonnement. De kaart werkt wel in mijn smartphone, dus wel dataverkeer.

Als ik geen oplossingen kan vinden voor dit probleem dan denk ik alles te annuleren en zal bij jullie collegas moeten aankloppen.

Mvgr, Gultekin
Reputatie 5
Badge +9
Hi! Ik kijk dit graag even voor je na. Welke app gebruik je om dit in te stellen?
SeTracker2
Reputatie 5
Badge +9
Ik heb dit even voor je nagevraagd bij mijn collega's. Zij geven aan dat onze simkaarten bedoeld zijn voor telefonische apparaten. Mocht je problemen ervaren met andere elektronische apparaten, kunnen we jou altijd helpen, maar dit is niet onze expertise. Wanneer bovenstaande code niet lijkt te helpen wil ik je adviseren contact te leggen met de fabrikant van het toestel. Sorry, ik had je graag van jouw probleem afgeholpen, maar ik kan het antwoord niet voor je opzoeken of navragen.

Reageer