Beantwoord

ik kan wel bellen, maar ik kan niet gebeld worden.

  • 14 November 2021
  • 7 reacties
  • 3041 keer bekeken

Sinds kort kan ik opeens nergens meer gebeld worden door mensen. Wanneer iemand mij probeert te bellen krijgt diegene direct de melding dat het nummer niet beschikbaar is. Ik zie er zelf helemaal niks van. Geen gemiste oproep, geen bericht van voicemail, terwijl ik die wel heb ingesteld. Ik kan zelf wel gewoon mensen bellen, dat is geen probleem.

Telefoon opnieuw opstarten werkt niet. 

Ik heb geprobeerd te kijken bij mijn oproepinstellingen, als ik dat probeer krijg ik onderstaande melding:

 

Nu vermoed ik dat het probleem mogelijk hier in zit  maar hoe los ik dit op?

Het gaat om een Samsung s10.

Myrthe

icon

Beste antwoord door Merve 7 April 2023, 08:40

Bekijk origineel

7 reacties

Mogelijk de simkaart even reseaten (even er uithalen en er opnieuw indoen)
Mocht dat niet werken, dan denk ik dat je simkaart niet meer ok is en dat je een vervangende simkaart moet aanvragen.
Onder abonnement | simkaart, kun je een vervangende simkaart aanvragen of neem contact op met de klantenservice van Ben.

Ik ga het even proberen, dank je wel! 🙂

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @myppe! Is het nog gelukt met de tip van @RemcoH?

Hoi @Merve,

De simkaart resetten werkte niet. Ik heb hem ook nog geprobeerd in een andere telefoon en daaruit bleek dat ik nog steeds niet te bereiken  was.

Inmiddels heb ik contact met Ben gehad en ik krijg een nieuwe simkaart. De medewerkster van Ben vertelde mij dat deze klacht de afgelopen week veel binnenkwam en dat ze er 1 grote zaak van gingen maken om te kijken waar het vandaan komt.

Ik ben nog in afwachting van mijn nieuwe simkaart. Wat wel apart is, is dat ik vanavond opeens toch een telefoontje van mijn man kreeg! Morgen ga ik onderzoeken of anderen mij ook weer kunnen bellen, dat zou betekenen dat het probleem op magische wijze is opgelost..

Groetjes, Myppe

Reputatie 2
Badge +1

Hi @myppe

Dat klopt inderdaad. Heb je nog kunnen testen of je nu wel gesprekken ontvangt? 

Anders wachten we inderdaad de vervangende simkaart even af.  

Hallo, ik heb precies hetzelfde probleem als hier beschreven. Hoe is dit afgelopen, moest de simkaart vervangen worden?

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @johancvaneijk! Vervelend dat je hier ook tegenaan loopt. Wij hebben hier geen reactie meer op gehad. Vermoedelijk heeft een nieuwe simkaart goed gewerkt. Heb je een nieuwe simkaart nodig? Je kunt een vervangende simkaart aanvragen via de Ben app of via de Ik Ben pagina. Kom je er niet uit? Help ik je uiteraard ook gewoon verder.

Reageer