Skip to main content
Beantwoord

e-SIM werkt niet

  • March 19, 2025
  • 6 reacties
  • 575 keer bekeken

Meerdere keren geprobeerd, met meerdere e-sims, ook met de Ben-chat-helpdesk erbij, maar de e-sim lijkt niet te werken op mijn Google Pixel 9 Pro.

E-sim aanvragen gaat prima, activeren via sms-code ook. Toevoegen heb ik zowel via de QR-code als handmatig gedaan en dat gaat ook nog goed: mijn telefoon kan de e-sim toevoegen. Maar dan kan ik geen verbinding maken met het Ben-netwerk, en heb dus geen bereik. Ook na meerdere keren opnieuw opstarten niet.

Nog andere tips?

 

Beste antwoord door Ben Moderators

Goedemiddag ​@Jantien  Wat balen dat je geen verbinding hebt met jouw eSIm. Ik kijk graag met jou mee! Mag ik via een privebericht jouw naam, postcode en huisnummer, telefoonnummer en geboortedatum?  Bedankt alvast! 😊

6 reacties

Ben Moderators
Administrator

Hoi ​@martin594189413214654  Dat is spijtig om te horen natuurlijk! Kan jij via www.ben.nl/toestelhulp klikken op Internet Handmatig Instellen en de stappen volgen om zo de APN instellingen op jouw telefoon te controlen en goed te zetten? Ik vermoed dat het hiermee te maken kan hebben. Succes! 


Het is gelukt .!! 

Bedankt

 


Ben Moderators
Administrator

Wat fijn dat de APN instellingen weer goed staan en het probleem zo verholpen is. 🙌🏼 Nog een hele fijne dag gewenst @martin594189413214654 


  • Ben ontwaakt
  • May 21, 2025

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan dat mijn esim geen verbinding lijkt te kunnen maken na installatie. Echter heb ik geen internet voor deze sim (wil ik ook niet). Hoe moet ik nu zorgen dat ik wel verbinding kan maken?

 


Ben Moderators
Administrator
  • Administrator
  • Antwoord
  • May 22, 2025

Goedemiddag ​@Jantien  Wat balen dat je geen verbinding hebt met jouw eSIm. Ik kijk graag met jou mee! Mag ik via een privebericht jouw naam, postcode en huisnummer, telefoonnummer en geboortedatum?  Bedankt alvast! 😊


  • Ben op dreef
  • June 11, 2025

Hallo,

 

Ik heb een iPhone 13 Pro en heb onlangs geprobeerd een eSIM te activeren via jullie QR-code.

 

De installatie is wel gelukt (de eSIM wordt weergegeven in de instellingen), maar ik krijg geen netwerkverbinding: ik zie geen bereik of providernaam, en ik kan niet bellen of mobiel internet gebruiken.

 

Kunnen jullie controleren of mijn eSIM juist geactiveerd is aan jullie kant?

 

Zo nodig ontvang ik graag een nieuwe QR-code of hulp bij heractiveren.