Beantwoord

Simkaart wordt niet herkend in Sony Xperia

  • 26 October 2019
  • 7 reacties
  • 823 keer bekeken

  • Ben goed bezig
  • 5 reacties

Ik heb een tweedehands Sony Xperia gekocht omdat mijn oude telefoon kwijtgeraakt is.

 

De oude simkaart geblokkeerd en een nieuwe aangevraagd bij Ben.

 

De nieuwe simkaart heb ik geactiveerd, dit is correct gebeurd en bevestigd per mail.

 

De simkaart heb ik correct in het toestel geplaatst, echter hoe vaak ik het toestel ook opnieuw opstart, hij blijft de melding geven “Geen SIM-kaart, alleen noodoproepen”.

 

Het is een Xperia M4.

icon

Beste antwoord door Romy 5 November 2019, 09:52

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +9

Hi! Jeetje, dat is echt balen. Heb je jouw simkaart al eens uitgeprobeerd in een ander toestel ter controle?

Ik heb geen ander toestel beschikbaar. Ik kan inmiddels al bijna twee weken niet bellen. Erg vervelend. De rekeningen lopen door ondertussen.

Kan het zijn dat op de een of andere manier mijn oude simkaart actief is en de nieuwe inactief/geblokkeerd? Kan het zijn dat de verkeerde simkaart op geblokkeerd staat?

Ik durf niet zomaar met iemand anders zijn telefoon de simkaart te wisselen. Bang dat daarmee dingen in de knoei raken, telefoonnummers van mij op zijn telefoon en zijn nummers op de mijne, zulke dingen.

 

Dus ik ben op zoek naar een heel goedkoop telefoontje om de simkaart mee te testen. Maar daar ga ik geen tientjes aan uitgeven.

Reputatie 5
Badge +6

Hoi Jarno! Ik heb het voor je nagekeken. Echter kan ik geen reden hiervoor vinden. De simkaart zou moeten werken. Er staan ook geen blokkades op. Hierdoor is het van belang om een kruistest te doen. Ik vermoed namelijk dat het een simlock toestel is. 

Ik heb de kans gehad de simkaart in een andere telefoon te testen, en inderdaad, dan werkt hij wel. Het probleem zat dus inderdaad in de telefoon. Bedankt voor je reactie en het nakijken!

En helaas voor mij, kan ik dus weer een nieuwe telefoon aanschaffen…

Reputatie 5
Badge +9

Het kan zijn dat er een simlock op het toestel zit, misschien kun je contact opnemen met de verkoper van welke provider dit apparaat komt. Vaak kun je de simlock kosteloos er vanaf laten halen op afstand!

Reageer