Beantwoord

afmelden telefoonkrediet

  • 27 March 2020
  • 4 reacties
  • 510 keer bekeken

Ik heb woensdag contact gehad via de chat en telefonisch over afmelden krediet bij het bkr, 9 weken geleden krediet ingelost.

Zowel via de chat als telefonisch woensdag jl een net/keuriggesprek met de medewerker van Ben maar kreeg voor mij een niet bevredigend antwoord, dat kan soms gebeuren. Mijn vrouw heeft een andere tactiek gebruikt, een boze/dwingende mail woensdag en wat is het resultaat.?.vandaag haar krediet afgemeld bkr en die van mij nog steeds niet? Nou snap ik het niet of juist wel, een vriendelijke en begripvolle klant is dus minder erg dan een boze. 

icon

Beste antwoord door jeacor6 1 April 2020, 14:52

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +9

Hi Jeacor. Leuk dat je ons via de community gevonden hebt. Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is als je het gevoel krijgt dat je enkel iets voor elkaar krijgt als je een onvriendelijke toon aanhoudt. Zo werkt het bij Ben zeker niet! Ik zie hier in jouw klantenkaart dat de BKR is afgemeld via Ben, echter kan dit bij BKR tot 3 maanden duren, maar hier hebben wij geen invloed op. Vanuit ons is in ieder geval de bevestiging verstuurd dat het is afbetaald. Misschien kun je zelf contact zoeken met BKR om te kijken wat bij hen de status is.

Reputatie 5
Badge +9

Hi Jeacor. Ik heb na mijn bericht jammer genoeg niks meer mogen vernemen. Is het nog gelukt met de BKR? Zo niet, laat gerust een berichtje achter!

Hallo Romy,

BKR legt de bal terug bij BEN, het is een registratiesysteem waar jullie in afmelden en aanmelden.  Heeft er puur mee te maken dat jullie er zelf voor gekozen hebben om maximaal 3 maanden hiervoor te nemen. Concurrent providers van jullie melden veel sneller af. De telefoonkredieten van mijn kinderen waren binnen 21 dagen afgemeld , gelijker tijd betaald met die van jullie. Wat ik vreemd vind is dat die van mijn vrouw is afgemeld en die van mij nog niet. Het is geen issue maar wellicht een tip om dit proces te versnellen om klanten tegemoet te komen dat ze bijvoorbeeld ook Max 21 dagen moeten wachten op de afmelding. Ik ben verder wel tevreden maar een puntje van aandacht voor de toekomst.

Reputatie 5
Badge +9

Hi Jeacor, bedankt voor jouw berichtje. Ik heb dit even nagevraagd bij mijn collega’s omdat ik na jouw antwoord toch ging twijfelen aan mijn voorgaande bericht. De informatie die wij krijgen omtrent het vroegtijdig aflossen van het toestelkrediet is het volgende: 

  • Nadat het betaalbewijs en de betaling zijn ontvangen zal de klant binnen 5 werkdagen een bevestiging ontvangen van de betaling, de afbetaling van het toestelkrediet en dat de lening zal worden afgemeld bij BKR.

Let op! Het kan ongeveer 3 maanden duren voordat de registratie daadwerkelijk is verwijderd in het BKR register.
In het algemeen accepteren kredietverstrekkers de afmeldingsbrief die Ben na betaling naar de klant stuurt als voldoende bewijs dat de klant daadwerkelijk wordt afgemeld.


Het is dus inderdaad 3 maanden vanuit Ben, sorry voor de foutieve informatie. Ik heb ook nagevraagd waarom dit het geval is bij Ben. De reden is dat de verzoeken worden ‘opgespaard’ en dan in één keer worden verzonden. Ik wil je in ieder geval bedanken voor de feedback, hier kan ik wat mee en ik zal jouw verzoek omtrent de 21 dagen ook doorzetten. Sorry voor het ongemak. jeacor.

 

Reageer