Beantwoord

Dataroaming staat uit, maar alsnog kosten voor data buiten mijn bundel?

  • 8 October 2022
  • 8 reacties
  • 176 keer bekeken

Vanaf het moment dat ik in Brussel op het vliegtuig naar Dubai stapte stond mijn roaming uit. Toch krijg ik om de haverklap de melding dat ik extra kosten maak. Vorig jaar exact hetzelfde verhaal en ook toen stond mijn roaming uit. Uiteindelijk gaven jullie toe dat de fout niet bij mij lag maar hier word ik knap nerveus van. Hopelijk zien jullie ook dat ik geen data loop te roamen en alleen de WiFi gebruik!

icon

Beste antwoord door Fatima 16 May 2023, 14:17

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hoi Miriam! Leuk dat je er bent. Minder leuk om te lezen dat je onverwachts kosten krijgt voor het gebruik van de simkaart buiten de EU. Wat vreemd dat je hier kosten voor krijgt terwijl data roaming uit staat. Dan zou de simkaart namelijk geen verbinding moeten maken met het internet. Ik wil dit graag voor je uitzoeken. Zou je in een privébericht jouw mobiele nummer, geboortedatum en je postcode + huisnummer kunnen doorgeven? 

Ik heb precies hetzelfde probleem. Vorige week buiten EU op vakantie, data roaming uitgezet en toch dagelijks een paar cent aan extra kosten. 

Miriam heeft Ben bij jou inmiddels een oplossing kunnen bieden?

Ben erg benieuwd. Ik ga ze ook een bericht sturen 

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @Monique210! Wat onhandig dat je hier ook tegenaan loopt. Geen zorgen. Ik help jou ook graag verder. Zou je in een privébericht jouw mobiele nummer, geboortedatum en je postcode + huisnummer kunnen doorgeven? 

Hoi, ik ervaar hetzelfde probleem. Er wordt voor enkele weken nagenoeg dagelijks ongeveer 0.1MB in rekening gebracht, terwijl data roamen uitstaat..? Hoe kunnen er kosten in rekening worden gebracht die niet worden gemaakt? 

Reputatie 5
Badge +6

Hi @db23b4aw! Leuk dat je er bent. Minder leuk om te lezen dat je kosten krijgt buiten de bundel ondanks dat data roaming uitstaat. Kun je mij een privébericht met jouw 06-nummer, geboortedatum en je postcode + huisnummer sturen? Dan help ik je graag verder.

Reputatie 4
Badge +1

Hey @db23b4aw   Ik heb jouw gegevens nog niet mogen ontvangen. Wil je deze alsnog sturen zodat ik naar die extra kosten kan kijken? Ik wil dit graag verder onderzoeken vandaar.Ik wil jou ook vragen om een screenshot te maken van jouw roaminginstellingen en deze te mailen naar documenten@ben.nl  En heel misschien ook deze vragen hieronder alvast willen beantwoorden en naar ons willen sturen via een privebericht? Hartelijk dank alvast! 💙

- Merk telefoon:

- Besturingssysteem:

- Gemaakte kosten:

- Periode:

- Met welk netwerk was jij verbonden:

- Data Roaming op toestel uitgezet in: Nederland/ buitenland/ vliegtuig/ aankomstland? 

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik ben nu in America en heb alle data roaming uitgezet en toch heb ik een rekening van een paar euro aan extra kosten. 

Ik heb zelfs een rekening voor de volgende dag.

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @Jelte de Wit Ik ben blij dat jij ook aan de bel trekt hierover. Mag ik ook van jou hetzelfde ontvangen via een privebericht?  Dan onderzoeken wij snel wat er aan de hand is. Ik heb overigens jouw andere topic hierover afgesloten, ik help jou hier dan graag verder. Hartelijk dank alvast! 😊

Reageer