Hoe kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?

  • 25 April 2018
  • 7 reacties
  • 2032 keer bekeken

ik wil graag mijn iban wijzigen, maar dat kan niet op de site.
hoe pas ik dit nu aan?

groet,

Sjoerd

Fatima 8 maanden geleden

Goedemiddag @M.Hulsing  Vanwege de privacywet mag alleen de contracthouder het IBAN nummer wijzigen. Omdat je aangeeft dat het via mail niet wil lukken en dat bellen ook geen optie is kunnen ze eventueel persoonlijk met ons chatten via www.ben.nl/service/contact  Mochten zij Messenger of Twitter hebben kunnen wij ook hier verder helpen. Lukt het dus ook niet om via www.ben.nl/inloggen in te loggen en hier het rekeningnummer te wijzigen? 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Sjoerd, gek dat het niet lukt om op de website je IBAN nummer te wijzigen. Het zou wel mogelijk moeten zijn om je rekeningnummer aan te passen via Ik Ben. Heb je het ook al geprobeerd op de Ben website om je rekeningnummer aan te passen door de onderstaande instructies te volgen?

Als je zit op je eigen persoonlijke pagina, dan kun je bovenin de zwarte balk drukken op 'gegevens' (1), nu verschijnt er een drop down menu. Druk je op 'gegevens wijzigen'. Als je dit hebt gedaan, dan kom je op de pagina met jouw persoonsgegevens. Op de pagina selecteer jij het mobiele nummer (2) waarvoor je het rekeningnummer wilt wijzigen. Dit doe je door op 'aanpassen' (3) te klikken. Vul je nieuwe rekeningnummer (4) in, en klik op opslaan(5). De wijziging zal op die manier aan ons worden doorgegeven.



Lukt het op deze manier niet om het rekeningnummer aan te passen? Zou je mij dan kunnen informeren welke (fout) melding je krijgt?
Ik heb dit meerdere malen op deze wijze geprobeerd maar het lukt mij niet om mijn IBAN te wijzigen. Graag zou ik van jullie willen weten hoe dit dan wel moet.

Ik heb mijn rekening per 15 oktober opgezegd dus voor die tijd moet het geregeld zijn. zo niet dan kunnen jullie het bedrag helaas niet afschrijven.
Reputatie 5
Badge +6
Hoi Ruud! Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw IBAN dan maar ik het voor je in orde😊

Hoe kan ik een bankrekeningnummer wijzigen van een echtpaar die geen online toegang hebben. Zij zijn overgestapt naar de RegioBank en willen het bankrekeningnummer wijzigen, maar krijgen dit niet voor elkaar via telefoon of mail.

Reputatie 4
Badge +1

Goedemiddag @M.Hulsing  Vanwege de privacywet mag alleen de contracthouder het IBAN nummer wijzigen. Omdat je aangeeft dat het via mail niet wil lukken en dat bellen ook geen optie is kunnen ze eventueel persoonlijk met ons chatten via www.ben.nl/service/contact  Mochten zij Messenger of Twitter hebben kunnen wij ook hier verder helpen. Lukt het dus ook niet om via www.ben.nl/inloggen in te loggen en hier het rekeningnummer te wijzigen? 

Zij willen hun rekeningnummer wijzigen, maar kunnen niet online. Zij hebben geen computer of toegang tot internet. Via de telefoon hebben ze al geprobeerd en er is ook al een mail verstuurd. De rekening waar betalingen van gedaan worden gaat binnen kort opgeheven worden. Dus dan is er geen juist rekeningnummer bij Ben bekend. Dus wat is de offline methode om de bankrekening te kunnen wijzigen? Aangezien ik dit niet voor hen kan doen.  

Reputatie 2
Badge +1

Hi @M.Hulsing Telefonisch kan de contractant het rekeningnummer bij ons wijzigen. 

We helpen ze dan graag verder om dit spoedig op te lossen.

Vanaf het Ben nummer bellen jullie hiervoor 1200 vanaf een andere telefoon 0900 0401405.

Zij staan van Maandag - vrijdag van 8:00 tot 17:00 uur voor ze klaar. 

Reageer