Beantwoord

Kosten buiten bundel

  • 1 February 2018
  • 10 reacties
  • 976 keer bekeken

Ik heb kosten buiten mijn bundel maar ik heb geen idee waar die vandaan komen. Vorige maand was het 4 euro en vandaag is mijn nieuwe tegoed ingegaan en ik heb direct 14 cent kosten buiten mijn bundel. Hoe kan ik zien waar dit door komt?
icon

Beste antwoord door Angelique 2 February 2018, 08:49

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Jannekepijl, welkom op het forum! Als er kosten buiten je bundel zijn ontstaan, dan snap ik dat je graag zou willen weten hoe de kosten zijn ontstaan. In een lopende maand of net na de maandovergang is het lastig voor ons te achterhalen waar de kosten precies door komen.

Wel kan ik een gok doen hoe de kosten zijn ontstaan, denk bijvoorbeeld eens aan een verzonden MMS bericht, videobellen, bellen of sms'en naar een nummer in het buitenland. Zoals je leest kunnen er een aantal dingen van toepassing zijn. Om precies te kunnen zien waar de kosten vandaan komen moeten wij beide de specificatie van de factuur afwachten. Op de specificatie van de factuur is precies te zien waar eventuele buiten de bundel kosten door zijn ontstaan. De factuur ontvang je van ons altijd een maand later. Zodra de factuur online staat ontvang je een mailtje van ons.
Ik heb hetzelfde probleem. Kosten buiten bundel waren vorige maand 12,80 euro, ik ben niet over mijn bundel heengegaan, heb niet naar het buitenland gebeld en ook geen kosten op 0900 nummers. Ik heb screenshots gemaakt van mijn tegoed wat ik nog had.
Niemand kan me helpen, en inmiddels lopen de kosten weer op in de bundel. Heb vanmorgen weer gebeld omdat de kosten 6,40 euro, inmiddels staat de teller een paar uur later op 9,60 euro. De ene medewerkster zegt dat er kosten in rekening zijn gebracht voor 1200 dat is de klantenservice van Ben, de ander ontkent dit, maar het is nu wel vreemd dat na het telefoontje de kosten zijn opgelopen van 6,40 naar 9,60..... KOst het bellen naar Ben klantenservice soms 3,20 per gesprek? Nu wordt er gezegd wacht de factuur af, ja makkelijk gezegd. Kan er dan niemand zien waar dit vandaan komt? Ik denk dat veel meer mensen dit probleem hebben. De factuur van januari is inzichtelijk voor jullie, maar daarop is het ook niet te verklaren..... Help want ik ga straks echt geen 28 x 9,60 betalen!
Is toch raar dat je op de factuur moet wachten. Ik zit ook met kosten buiten mijn bundel en weet niet waardoor, dus dat wil ik dan kunnen inzien, maar dat kan helemaal niet begrijp ik nu. Moet je wachten op de factuur. Ik ben blij dat ik maar een maandabonnement heb genomen, kan ik snel weer opzeggen! BEN staat toch voor duidelijk en transparant?! Niet dus!!
Reputatie 6
Badge +8
Hoi Andrea en gmkemeling, erg vervelend dat jullie beide niet kunnen achterhalen waar de kosten vandaan komen. Gelukkig staat voor jou, Andrea, de factuur inmiddels online met meer informatie. Mocht je nog vragen hebben over de factuur, stel ze dan gerust!

In jouw geval, gmkemeling, is het nog even afwachten op de specificatie. Het is voor ons niet mogelijk in een lopende maand het verbruik in te zien.. Ik zie dat er deze maand kosten van 0,31 cent zijn buiten de bundel voor het bellen of sms'en naar bijvoorbeeld een buitenlands nummer, een 0900 nummer of premium dienst. Ik zie namelijk dat er vorige maand ook kosten zijn berekend buiten de bundel, dit kwam door het bellen naar een 0900 nummer. Ik kan je het advies geven om de belgeschiedenis eens na te lopen in je toestel. Op de specificatie, die eind mei uitkomt over de maand april, kunnen wij beide zien waar de kosten precies door komen. Mocht je dan nog vragen hebben, geef dit dan gerust aan zodat ik met je mee kan kijken.
Hallo Ben,

Misschien vragen naar de bekende weg, (gezien bovenstaande berichten) maar toch: kunnen jullie op dit moment zien wanneer ik in december naar mijn voicemail heb gebeld? Dit nummer staat namelijk niet in mijn bellijst van gebelde nummers in mijn telefoon. Net even gecheckt: heb nu net 3 x ernaar gebeld, maar niet opgenomen in bellijst.
Reputatie 5
Badge +9
Hi! Ik zie dat je inmiddels contact hebt gezocht met de klantenservice wat betreft deze vraag. Ben je zo geholpen?
Nee, dat ging over iets (heel) anders. Anders had ik de uitkomst hier wel even gemeld.😉
Ik houd me dus warm aanbevolen voor een antwoord. Dank.
Reputatie 5
Badge +9
Ah okay. Sorry! Ik heb het voor je nagekeken, maar ik kan dit nog niet terug zien. Je kunt dit bekijken wanneer de factuur vrij komt. Ik kan dit ook niet eerder voor je nakijken.
Ok, op dit moment (eerder dan wanneer de factuur beschikbaar is) dus niet te achterhalen. Ok, thanks!
Reputatie 5
Badge +9
Nee, dat klopt inderdaad. Sorry hiervoor. Ik wens je een fijne jaarwisseling!

Reageer