Beantwoord

Maritieme service

  • 19 August 2022
  • 16 reacties
  • 265 keer bekeken

Dag, ik zie tot mijn verbazing dat ik €55,28 buiten mijn verbruik zit. Er staat bij Maritieme service Noorwegen. Ik heb mijn berichten na gekeken, maar ik heb geen enkele.bericht gekregen van Ben om hierover te worden geïnformeerd / gewaarschuwd.

icon

Beste antwoord door Denniz1974 12 May 2023, 12:16

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hi @Peter En Hannah van der Schaaf , bedankt voor het openen van dit topic.

Wat vervelend zeg. Ik snap dat je hiervan schrikt. Dit zijn kosten als je op open water gebruik maakt van de de mobiele diensten. 

Dit is erg prijzig, normaliter hoor je hier inderdaad een waarschuwing over te ontvangen.

Zou je mij in een privébericht jouw mobiele nummer, geboortedatum en je postcode + huisnummer kunnen sturen? Dan help ik je graag verder.

Hoi @Shaira,

Ik heb een bijna identiek probleem als Peter en Hannah van der Schaaf. Ik heb ook de boot naar Noorwegen gepakt en daarbij gebruik gemaakt van maritieme service (zonder dat ik dat wist), à €40.25. Het info bericht kreeg ik pas een dik uur nadat het schip vertrokken was. Toen ik dit bericht kreeg heb ik uiteraard de roaming uitgezet.

 

Met vriendelijke groet,

Giel

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @Giel1996! Goed dat je mij een berichtje stuurt. Ik ga je helpen. Zou je mij in een privébericht jouw mobiele nummer, geboortedatum en je postcode + huisnummer kunnen sturen? 

Hoi, ik heb hetzelfde probleem. Op de heenweg helemaal geen bericht gekregen en op de terugweg pas na 3 uur en toen zag ik wat er allemaal uit de bundel was gegaan (ook op de heenweg) en heb toen meteen mijn mobiel op vliegtuigstand gezet. Zou u me verder kunnen helpen?

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @astridvt! Dat is onhandig. Ik wil je ook graag verder helpen. Zou je mij in een privébericht jouw mobiele nummer, geboortedatum en je postcode + huisnummer kunnen sturen? 

Ik heb een zelfde probleem met het nummer van mijn dochter. 2.5 mb op de heenweg van Calais naar Dover en 3.5 mb op de terugweg. Ik krijg pas bericht als het leed al geschied is. 60 euro voor 6mb. Zondag ochtend heen en woensdagochtend terug. Waarschuwing komt pas woensdagmiddag om 14.49. Toen was ze al weer van de boot af....

Reputatie 2
Badge +1

Hi @Marcel van Rooijen, wat vervelend zeg!

Uiteraard help ik je ook graag verder.  Zou je mij in een privébericht jouw mobiele nummer, geboortedatum en je postcode + huisnummer kunnen sturen? 

Helaas heb ook ik onverwachtse maritieme kosten van 60 euro voor 6 mb op weg naar Noorwegen. De kosten waren al gemaakt voordat ik bericht kreeg.

Reputatie 2
Badge

 

Hoi @sral_d  Jeetje dat was even schrikken of niet? Had je wel een fijne tijd op zee? 😊 Ik kijk snel met je mee. Zou je mij in een privébericht  jouw achternaam, mobiele nummer, geboortedatum en je postcode en huisnummer willen sturen? Hartelijk dank alvast! 

Hey Fatima, ik kan jou geen privébericht sturen. Ik heb hetzelfde probleem:

Vorige week bevond ik mij rond de kust en is mijn mobiel zonder waarschuwing gebruik gaan maken van het maritieme netwerk. Pas een kleine 40€ verder (en een waarschuwings-SMS van Ben dat ik over de 20€ buiten mijn bundel ga) kwam ik er achter.

Reputatie 2
Badge +1

Hi @pr0ton, wat onhandig dat je geen privébericht kunt versturen!

Ik heb ahv je e-mailadres jouw verzoek doorgezet naar de juiste afdeling. 

Binnen 3 werkdagen ontvang je per mail een update hierover.

Laat je mij even weten of je hiermee voldoende geholpen bent?
 

Vandaag is mijn zoon teruggekomen uit Londen. Onderweg blijkt er ook verbinding te zijn gemaakt met een Noors Maritiem Netwerk en is er bijna 50 euro buiten de bundel om in rekening gebracht.
SMS-jes dat hij buiten zijn bundel verbruikte kwam pas aan toen hij in Frankrijk arriveerde. Via BEN heeft hij geen SMS met een waarschuwing gehad.
BEN …  is hier nog iets aan te doen ?

Dank je wel voor het meedenken,
Dennis

Reputatie 2
Badge +1

Hi @Denniz1974, goed dat je aan de bel trekt!

Wat onhandig zeg, op open water gaat al het verbruik buiten de bundels. Vervelend dat hij hier niet tijdig over gewaarschuwd is. 

Ik heb ahv je e-mailadres even de gegevens erbij gepakt en het verzoek om de kosten te compenseren doorgezet naar de juiste afdeling.

Binnen 3 werkdagen ontvang je per e-mail een update hierover.

Laat je mij nog even weten of je daarmee geholpen bent? 

Hi @Denniz1974, goed dat je aan de bel trekt!

Wat onhandig zeg, op open water gaat al het verbruik buiten de bundels. Vervelend dat hij hier niet tijdig over gewaarschuwd is. 

Ik heb ahv je e-mailadres even de gegevens erbij gepakt en het verzoek om de kosten te compenseren doorgezet naar de juiste afdeling.

Binnen 3 werkdagen ontvang je per e-mail een update hierover.

Laat je mij nog even weten of je daarmee geholpen bent? 

Hoi Shaira,

Ik heb al bericht gehad dat de kosten worden gecompenseerd.
Wat fijn dat het zo snel is geregeld.

Dank je wel.
Dennis

Ik sluit mij aan bij bovenstaand bericht, Ben (@Shaira) heeft mij ook super geholpen.

 

Voor de rest: wat een slinks verdienmodel van deze Noorse maritieme ‘service’, bah bah. En die Noren zijn al rijk zat 😅

Reputatie 2
Badge

Hi @pr0ton   Ik ben blij om te horen dat jij ook door mijn collega verder geholpen bent! Als jij in de toekomst wanneer je op zee bent of in de buurt van water bent altijd zelf handmatig een EU netwerk selecteert zal je de Noren niet nog rijker maken! 😉 Fijn weekend. 

Reageer