Beantwoord

Net nieuwe bundel, maar buiten de bundel? Serieus?

  • 22 August 2019
  • 8 reacties
  • 816 keer bekeken

Hallo, beste,

Ik heb sinds vandaag een nieuwe bundel en heb zojuist gefacetimed met mijn vriendin in het buitenland. Ik zat op WiFi (dat heb ik vooraf gecheckt) en weet ook 100% dat we Audio FaceTime gebruikten. Tijdens het gesprek kreeg ik berichten dat ik over de bundel gegaan ben. Echter, toen ik het zojuist online controleerde bleek dat mijn bundel, zoals ik verwachtte, nog nauwelijks gebruikt is.

Kan iemand mij uitleggen wat hier aan de hand is en of ik serieus na de eerste dag een factuur kan verwachten van 4-maal of meer de originele factuur, terwijl ik echt aandacht besteed heb aan het feit dat ik WiFi gebruikte en Audio FaceTimede?

Bryan
icon

Beste antwoord door Merve 28 August 2019, 08:01

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hoi Bryan! Wat vervelend dat je nu al buiten de bundel kosten hebt gemaakt. Ik kan me voorstellen dat dit niet fijn is en dat je wilt weten waardoor de kosten zijn ontstaan. Je geeft aan dat je via de Facetime hebt gebeld naar het buitenland. Echter zie ik in mijn systeem dat er wel is gebeld via het normale wijze. Zie je ook bij je belgeschiedenis dat het gaat om Audio FaceTime?
Hallo Merve,

Voor zover ik kan zien, staat het inderdaad aangegeven als FaceTime Audio. Maar nu wordt het enkel interessanter. Bij mijn eerste abonnement bij Ben.nl moest ik met veel moeite het bellen naar het buitenland handmatig aanzetten en nu staat het direct aan? Dat is natuurlijk ook vreemd of ligt het aan mij?

Groeten,
Bryan
Reputatie 5
Badge +6
Dan adviseer ik je om de factuur af te wachten. Daarin kunnen we specifiek inzien waar het om ging. De gegevens op je factuur krijgen zijn simkaart geregistreerd die krijgen wij vanuit de masten toegestuurd. Voorheen moest je inderdaad een voorschot betalen om de blokkade te kunnen verwijderen. Nu kun je meteen al gebruik maken van alle diensten.
Hallo Merve,

Ik wacht de factuur af en hoop van harte dat het een fout of iets dergelijks was. Ik zal binnenkort een terugkoppeling geven.

Groeten,
Bryan
Hallo Merve,

Op de factuur staat inderdaad dat volgens het systeem naar het buitenland en dus buiten de bundel gebeld heb. Zoals eerder aangegeven was het bewuste gesprek een FaceTime Audio gesprek en dus vind ik het enigszins raar dat het als een telefoongesprek berekend is.

Hoe gaat dit nu verder?

Groeten,
Bryan
Reputatie 5
Badge +6
Hoi @bryanrkraan! Ik zie inderdaad dat het niet via Facetime is gegaan. Wij krijgen deze gegevens vanuit de masten en zijn 100% simkaart geregistreerd. Helaas kan ik hierdoor niets met de kosten doen. Ik hoop dat je hiermee verder kunt en wens je een fijne dag verder.
Hallo Merve,

Bedankt voor het bericht.

Zoals eerder aangegeven geeft mijn telefoon aan dat het een FaceTime audiogesprek geweest is. Ik baal hier behoorlijk van, maar ik merk inmiddels ook wel dat het mijn woord tegen het uwe zal blijven. Daarom ga ik maar direct door naar een andere vraag: kan internationaal bellen uitgeschakeld worden tot het moment dat ik het zelf weer aanzet of is er een manier dat ik dat zelf kan regelen op een iPhone?

Groeten,
Bryan
Reputatie 5
Badge +6
Hoi Bryan! Heb je misschien een screenshot hiervan dat het een audiogesprek was? Helaas moeten wij uitgaan van de factuur. Ik heb in ieder geval de blokkade voor je geplaatst. Je kunt nu niet meer bellen naar buitenlandse nummers.

Reageer