Beantwoord

Data Roaming kosten buiten de EU ondanks dat Data Roaming uitstaat

  • 3 April 2022
  • 12 reacties
  • 867 keer bekeken

Hi,

Na thuiskomst gisteren van mijn vakantie op Bonaire zag ik tot mijn grote verbazing dat er vrijwel iedere dag data werd belast als buiten de bundel kosten ondanks dat mijn data roaming de gehele tijd uit heeft gestaan van voor vertrek op 25 maart tot na thuiskomst gisteren 2 april. Zelfs tijdens de nachtvlucht terug naar NL, om 21 uur de vorige avond vertrokken, zag ik in de Ben app dat er op 2 april nog data op de Antillen was belast, terwijl ik op die dag sowieso niet meer in de Antillen was want al geruime tijd in het vliegtuig zat. 

Hoe kan dit? 

 

icon

Beste antwoord door Shaira 4 April 2022, 14:16

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Goedemiddag @Doortje55,

Wat een onaangename verrassing bij thuiskomst zeg!

Heb je dan een roaming blokkade op je telefoon of de simkaart geplaatst?
Ik kijk graag even met je mee. 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw verzoek, mobiele nummer, geboortedatum postcode + huisnummer? 

Hallo,

Ik ben nu op vakantie in Aruba en ik heb hetzelfde. Ik gebruik alleen wifi, mijn roaming staat uit en toch zie ik kosten data buiten de bundel. 

Gr., Huub

 

Reputatie 5
Badge +6

Hoi Huub! Ik snap dat je op vakantie niet zit te wachten op onverwachte kosten. Ik wil graag voor je uitzoeken of deze kosten terecht zijn en of ik daar iets in kan betekenen. Zou je mij in een privébericht jouw mobiele nummer, geboortedatum en je postcode + huisnummer kunnen sturen?

Kunnen wij ook kennis nemen van de oplossing? Ik ga over een paar maanden naar australie en wil de roaming dan uit zetten maar dat is blijkbaar geen garantie dat je account niet wordt belast?

Volgens Ben is de enige oplossing om je simkaart uit je toestel te halen gedurende je verblijf in het buitenland. 

Reputatie 4
Badge +1

Hi @Huubw 

 

Het is ook mogelijk om een blokkade te zetten op je data roaming zolang je op vakantie bent. Mocht je dit willen, laat het mij dan weten. Mocht je ondanks dat je je data roaming uit hebt gezet toch nog merken dat er hele kleine hoeveelheden MB's worden afgenomen dan is mijn advies om dit ook bij de fabrikant van je telefoon neer te leggen. Ze kunnen samen met jou kijken of het mogelijk is om die bug/fout/defect uit je telefoon te krijgen. Succes alvast! 

 

Groeten van Fatima

Hi, wij zitten op dit moment met ons gezin in Costa Rica en 3 van de 4 Ben-abonnementhouders zien dat er elke dag kosten in rekening worden gebracht voor 0,1 MB verbruik, terwijl wij allemaal roaming & mobiel internet hebben uitgezet voor we naar Costa Rica gingen. In de Ben app zijn de instellingen bij iedereen hetzelfde. Telefoon uitzetten gedurende de vakantie of simkaart verwijderen is natuurlijk geen oplossing.  

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @KarenV  Hartelijk dank voor je bericht! Wat ontzettend balen dat jullie alle drie kosten buiten de bundel maken terwijl jullie data roaming gewoon netjes uitstaat. Sorry hiervoor. Ik wil het graag verder uitzoeken. Zou jij deze vragen willen beantwoorden? 

- Merk telefoon:

- Besturingssysteem:

- Gemaakte kosten:

- Periode:

- Welk netwerk:

- Data roaming op toestel uitgezet in: 

 Je mag mij dan berichten via hier, stuur dan ook gelijk jouw achternaam, adres, geboortedatum en telefoonnummer. Bedankt alvast! 😊

Ik ben nu in Costa Rica en ervaar ditzelfde probleem. Hoe kan ik dit zo snel mogelijk verhelpen zonder mijn Sim kaart uit de telefoon te halen? Elke dag kost me een euro ongeveer voor service waar ik geen gebruik van maak.

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @MirjamCousin Goed van jou om dit direct te melden. Graag ontvang ik van jou dezelfde gegevens om het verder te onderzoeken. Hartellijk dank alvast! 

Hoi @MirjamCousin Goed van jou om dit direct te melden. Graag ontvang ik van jou dezelfde gegevens om het verder te onderzoeken. Hartellijk dank alvast! 

 

@Fatima 

 

Ik heb het zelfde probleem, ik zit momenteel in Thailand en merk dat ik ondanks het feit dat ik mijn data roaming altijd uit heb staan toch vaak kort verbinding maak. Via de klantenservice bot kom ik er niet uit en er is niemand beschikbaar om mijn vraag aan te stellen. Kan ik mijn gegevens sturen zodat het roamen via Ben kan worden uitgeschakeld?

 

Alvast bedankt!

Hoi @Maarten_B_45  Goed van jou om gelijk contact hierover op te nemen. Zou jij deze vragen willen beantwoorden? 

- Merk telefoon:

- Besturingssysteem:

- Gemaakte kosten:

- Periode:

- Welk netwerk:

- Data roaming op toestel uitgezet in: 

Je mag mij dan berichten via een privebericht stuur dan ook gelijk jouw achternaam, adres, geboortedatum en telefoonnummer. Bedankt alvast! 😊

Reageer