Beantwoord

bepaalde nummers geblokkeerd

  • 12 September 2019
  • 3 reacties
  • 354 keer bekeken

recent heb ik geprobeerd om met mijn mobiele telefoon bepaalde klantenservice nummers te bellen, met name die van Asus (die zich in Belgie bevindt) en een nummer van Microsoft, die begint met 1800. bij beide krijg ik de melding: deze oproep is niet toegestaan, bel voor meer informatie klantenservice. ik wil graag weten waarom deze standaard geblokkeerd zijn, want het zou niet moeten zijn dat voor elk nummer dat ik wil bellen ik eerst moet vragen of mijn provider die voor mij wil deblokkeren. Daarnaast zou ik ook graag hebben dat deze nummers echt gedeblokkeerd zouden worden. Gezien dat ik gisteren via Facebook ook een gesprek heb gehad waarin mij was verteld dat 0900 nummers gedeblokkeerd zijn, of vallen deze nummers dan weer in een andere geblokkeerde categorie?
icon

Beste antwoord door Romy 13 September 2019, 14:01

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hi Sigma, dit zou niet de bedoeling moeten zijn. Heb je je toestel al eens volledig herstart sinds het gesprek met mijn collega? Daarnaast werden voorheen abonnementen altijd geblokkeerd voor 0900 nummers en buitenlandse nummers om kosten te voorkomen. Deze blokkade kon je er dan zelf af laten halen als je dat wilde. Tegenwoordig is dit niet meer het geval, maar het kan zijn dat de nieuwe instellingen niet zijn doorgekomen op het netwerk, sorry hiervoor. Buitenlandse nummers en 0900 nummers zijn trouwens twee aparte instellingen inderdaad. Anyway, mijn advies is om jouw toestel opnieuw op te starten. Mocht dit niet werken, stuur me dan even het volledige nummer wat je probeert te bereiken. Dan kijk ik even met je mee.
ik heb vanmorgen gebeld naar klantenservice, en het probleem is verholpen, dankjewel
Reputatie 5
Badge +9
Fijn om te horen. Ik wens je een fijn weekend toe!

Reageer