Sticky

[Info] Ik kan nergens bellen of gebeld worden. Wat kan ik doen?

  • 6 June 2019
  • 13 reacties
  • 2784 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +9
  • Oud-moderator
  • 2145 reacties

 

Kun je niet bellen of gebeld worden? In de meeste gevallen kun je het probleem zelf oplossen:

 

Stap 1: Mogelijk heb je je gebruikslimiet behaald. Hierdoor kun je niet bellen. In de e-mail die ik naar je heb gestuurd staat ook uitgelegd wat je kunt doen om deze blokkade weer te verwijderen.

 

Stap 2: Controleer de algemene netwerkinstellingen in je mobiele telefoon. Daarnaast geef ik in dit stappenplan nog een aantal handige tips om het probleem op te lossen.

 

Stap 3: Bekijk op mijn dekkingskaart wat de dekking is:

 

· Is er een storing of worden er werkzaamheden uitgevoerd? Dan wordt in de meeste gevallen vermeld wanneer het probleem is verholpen.

· Is de dekking niet optimaal? Lees hier verder.

 

Lossen de bovenstaande stappen het probleem niet op? Neem dan contact op met mijn klantenservice.

 

 


13 reacties

Hallo,

Ik ben alle drie de stappen afgegaan, maar ik kan nog steeds niet gebeld worden. Ik krijg hier ook geen melding van en de ander krijgt direct mijn voicemail. Het kan niet aan mij telefoon liggen, met een andere simkaart doet hij het wel, en bij mijn vorige telefoon deed dit probleem zich ook soms voor. Waar kan dit wel aan liggen en hoe kan dit opgelost worden?

Alvast bedankt!
Reputatie 5
Badge +6
Hi gvosch! Wat onhandig dat je nog steeds niet gebeld kunt worden. Kun je mij de laatste 2 cijfers van het mobiele nummer doorgeven? Dan stuur ik je meteen een nieuwe simkaart op. Ik vermoed namelijk dat de simkaart is beschadigd omdat je aangeeft dat een ander simkaart wel werkt in jouw toestel.
Dankjewel Merve!

Mijn nummer eindigt op 05.
Reputatie 5
Badge +6
Graag gedaan! Ik stuur je vandaag nog een nieuwe simkaart op. Je zult de simkaart binnen enkele werkdagen ontvangen. Ik hoop dat het hiermee werkt. Houdt er wel rekening mee dat je de simkaart nog moet activeren. Mocht het met een nieuwe simkaart ook niet werken kun je mij altijd nog een bericht sturen. Ik wens je voor nu een hele mooie dag.

Beste Merve,

Ik heb sinds afgelopen maandag BEN en heb dit probleem ook. En als het een keertje lukt om te bellen dan verbreekt m’n verbinding na max. 1 minuut???

Zou dit ook aan de simkrt. liggen?

Alvast bedankt voor jouw reactie

Reputatie 5
Badge +9

Hi! Ai, dat is niet handig. Heb je jouw toestel al eens herstart?

yep, heb vanalles en nog wat geprobeerd.

Ook vreemd dat op het moment ik bel spring de 4G naar 3G en bij ophangen weer naar 4G?

Reputatie 5
Badge +9

Ik heb jouw simkaart een kleine reset gegeven. Je kunt jouw toestel over een kwartier opnieuw opstarten. Laat me even weten of dit gelukt is! Dat je overschakelt naar 3G wanneer je belt is overigens normaal! Je belt altijd op 3G verbinding, (nog) geen 4G verbinding. 

Hallo Romy,

Doe ik!

Alvast bedankt voor jouw hulp.

helaas nog steeds dezelfde problemen.

vanaf mijn iphone naar vast nummer gebeld maar gebeurd niks.

vanaf vast nummer naar mn iphone gebeld en gaat over en als ik opneem hoor ik niks en tegelijkertijd gaat hij nog steeds over op de vast telefoon.

Reputatie 5
Badge +9

Hi! Bedankt voor de snelle terugkoppeling. Wat ontzettend onhandig dat je met dit probleem te maken hebt! Heb je dit op alle locaties of bijvoorbeeld enkel thuis? Zou je eens in de instellingen van het toestel jouw netwerk handmatig willen selecteren? Laat me even weten of dit gelukt is! 

Goedemorgen,

ik heb al enkele dagen geen service en zegt mijn telefoon dat er geen simkaart in zit (die er wel in zit) alle bovenstaande stappen uitgevoerd en het doet het nog steeds niet. Er kan njet gebeld worden of naar mij gebeld. WiFi doet het wel. Dus er is alleen geen mobielenetwerk aanwezig. 
 

hoe nu verder?

 

 

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @Kimro! Ik help je graag verder via dit topic. 

Reageer