Sticky

Vervangende simkaart activeren

• 16 april 2019
  • 0 reacties
  • 906 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +2
Hallo, een nieuwe simkaart krijgen is altijd spannend en nieuw! Om alle vragen over de activatie zo goed mogelijk in kaart te brengen, zal ik hier aangeven hoe je in verschillende situaties een simkaart activeert. Mocht je een vraag hebben waarvan het antwoord hier niet tussen staat, kun je deze altijd stellen!

Nieuw abonnement

Bij een nieuw abonnement wordt je simkaart automatisch geactiveerd. Als je geen nummerbehoud hebt aangevraagd, wordt jouw abonnement actief op het moment dat je deze hebt ontvangen. Je krijgt bij ontvangst van het welkomstpakket ook een boekje waar in staat hoe je aan de slag gaat met de nieuwe simkaart.

Als je nummerbehoud hebt aangevraagd zal je abonnement na overname van het nummer geactiveerd worden. Je zal na aflevering van je bestelling binnen enkele werkdagen een bericht ontvangen wanneer dit plaats zal vinden.

Vervangende simkaart

Een vervangende simkaart wordt geleverd op een brief met uitleg over de activatie hiervan. Na de activatie raad ik je altijd aan het toestel met de simkaart opnieuw op te starten, zodat je simkaart verbinding kan maken met het Ben netwerk. Mocht dit niet lukken, raad ik je aan deze handeling een aantal keer te herhalen. Als je daarna nog steeds geen service ziet bovenin het scherm van je toestel, hoor ik dit graag.

Verlenging

Als je een verlenging hebt besteld met een nieuw toestel krijg je hier een vervangende simkaart bij geleverd als uit het systeem blijkt dat jouw huidige simkaart niet in je nieuwe toestel past. In veel gevallen past jouw huidige simkaart gelukkig in de nieuwe telefoon en kun je deze blijven gebruiken. Als je een nieuwe simkaart bij je verlenging ontvangt kun je deze activeren via jouw IkBen pagina. Hoe dit moet, kun je lezen in de brief waar de simkaart op is geplakt. Ook zal ik de stappen hieronder nog aangeven.

Er wordt in dit geval niet altijd in Ik Ben aangegeven dat er een simkaart geactiveerd kan worden. Ik ben hard bezig met een oplossing hiervoor. Mocht je dit tegenkomen, kun je mij dit hier laten weten. Ik zorg er dan alsnog voor dat de nieuwe simkaart wordt geactiveerd.

Zo activeer je een vervangende simkaart

1. Bepaal welk formaat sim je nodig hebt. Op de simkaart vind je uitleg hierover.
2. Ga naar www.ben.nl/inloggen en log in.
3. Ga naar 'Activeren simkaart'. Vind je dit menu niet terug, dan zijn je gegevens nog niet verwerkt. Probeer het de volgende dag nog eens.
4. Volg de aangegeven stappen. Het simkaartnummer is het nummer achter ICC.
5. Plaats nu je nieuwe simkaart in je mobiele telefoon.
6. Toets je nieuwe pincode in, deze staat op de kaart.

0 reacties

Geen reactie

Reageer