Beantwoord

Nauwelijks 4G verbinding, vaak kruisje door icoon

  • 20 February 2022
  • 5 reacties
  • 335 keer bekeken

Wanneer ik mijn 4G aanzet werkt deze 90% van de tijd niet. Als ik binnen ben, in het OV of in nauwe straten werkt deze niet, maar vaak wel als ik in open ruimtes ben. Wanneer ik verbind zie ik dan een kruisje door het 4G icoon. Ik heb een motorola p9 lite. Ik bezit helaas geen tweede telefoon om te controleren of het aan mijn simkaart ligt of telefoon. Tips?

icon

Beste antwoord door Shaira 21 February 2022, 14:09

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hi @ButerBreaGrieneTsiis, bedankt voor het openen van het topic.
Wat onhandig dat je hier problemen mee ervaart.

Ik wil je vragen a.h.v. dit artikel de instellingen in jouw telefoon na te lopen. Laat mij even weten of dit het probleem verholpen heeft. 

Ik heb de bovenstaande stappen ondernomen en de APN handmatig veranderd, daarna telefoon herstart maar het heeft niks verholpen. Ik heb ook nog een keer alle netwerkinstellingen gereset. Wat mij opviel is dat wanneer ik “reset to default” doe bij APN, er een andere APN gebruikt wordt (T-Mobile) dan handmatig ingesteld. Ik heb wat foto's toegevoegd van mijn mobiele netwerkinstellingen en van de instellingen van de handmatige en standaard-ingestelde APN. Ik hoop dat dit enigszins helpt.

Het is mij ook eindelijk gelukt om de simkaart in een andere telefoon te stoppen en daar werkte de verbinding. Het ligt dus aan de instellingen van deze telefoon. Om nogmaals de symptomen te herhalen:

  • Binnenshuis of in nauwe straten geen verbinding (m.a.w. plekken met verminderde receptie door obstructie);
  • Buitenshuis op brede (>20 m) straten e.d. soms (50%-50%) verbinding (m.a.w. plekken zonder obstructies van gebouwen).

Het lijkt er dus op dat er enkel bereik is boven een bepaalde drempel met mijn telefoon.

 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

 

Reputatie 5
Badge +6

In ieder geval fijn om te lezen dat de simkaart in een ander toestel wel werkt. Dan lijk het probleem inderdaad aan je toestel te liggen. Heb je het toestel via Ben aangeschaft? 

Neen, dit toestel heb ik zelf aangeschaft bij Mediamarkt volgens mij. Ik heb een sim-only abonnement bij Ben. Het feit dat APN standaard naar ‘T-mobile’ gaat i.p.v. de door BEN aangegeven instellingen, kan dat mogelijk nog een probleem veroorzaken? Het lijkt me namelijk dat standaard de Ben instellingen geladen moeten worden...

Reputatie 2
Badge +1

Als het niet automatisch geselecteerd word in dit toestel dien je dit inderdaad handmatig aan te passen. 

Het lijkt mij dan verstandig de smartsites.t-mobile APN te verwijderen zodat dit ook niet kan terugspringen. 

 

Reageer