Sticky

[Info] APN instellingen: Hoe kan ik deze handmatig invoeren?

  • 12 August 2019
  • 8 reacties
  • 11289 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +9
  • Oud-moderator
  • 2145 reacties
Jouw mobiele telefoon wordt in principe altijd automatisch aangemeld voor gebruik op het mobiele netwerk. Mocht dit niet gebeurd zijn of ervaar je problemen, dan kun je dit gelukkig ook altijd handmatig doorvoeren. Deze instructies geven je hier een stappenplan voor.

•Ga naar Instellingen
•Selecteer Verbindingen
•Selecteer Mobiele netwerken
•Selecteer Namen toegangspunten
•Klik rechtsbovenin op "Toevoegen"
Naam: Ben Internet
APN: internet.ben
Proxy: Hier voer je niets in
Poort: Hier voer je niets in
Wachtwoord: Hier voer je niets in
MCC: 204
MNC: 16
•Afhankelijk van je mobiele telefoon kies je de volgende stappen:
Verificatietype: Hier vink je PAP aan
•Selecteer Type toegangspunt
•Als er een pop-up verschijnt voer dan default met kleine letter is en kies OK
•Als er geen pop-up verschijnt vink je Internet aan
•Indien je 4G in je abonnement hebt vul je bij Drager: LTE of 4G in
•Rechtsbovenin druk je op "meer" of opties (3 verticale stipjes)
•Selecteer Opslaan en vink Ben Internet aan in het Namen toegangspunten overzicht.
•Keer terug naar startscherm

Je mobiele telefoon is nu handmatig ingesteld voor mobiel internet. Start je mobiele telefoon opnieuw op om de instellingen te activeren.

8 reacties

Wat een waardeloze lijst: ik kom met mijn iphone al niet eens bij stap twee ‘selecteer verbindingen’. Ik jan ook helemaal geen ‘toegangspunten’ toevoegen. En de rest is dus absoluut ongeschikt. Nogmaals waardeloos! Geef eens een goed antwoord op mijn vraag!

Reputatie 5
Badge +6

Hoi Henk! Voor de iPhone kun je naar instellingen - Mobiel netwerk - mobiele datanetwerk, daar kun je handmatig de gegevens invullen. Die kun je wel van hierboven overnemen. Verder zie ik dat mijn collega je via dit topic verder helpt. Om het overzichtelijk te houden wil ik je vriendelijk vragen om via het vorige topic verder te gaan. 

Hoi Merve,

Het lukt echt niet hoor! Ik kom niet verder dan APN. Alle volgende stappen worden niet aangegeven en kan ik niet vinden. Misschien werkt telefonisch ondersteuning wel (of beter)!

Groetjes,
Henk

Reputatie 2
Badge +1

Hi @henkvanhooff

Voor een Iphone hoef je enkel bij Mobiele data en Persoonlijke hotspot bij APN: internet.ben in te vullen en hierna jouw telefoon herstarten.

Mocht je er niet uitkomen kun je voor telefonische ondersteuning bellen met de klantenservice. Dit doe je met je Ben nummer door te bellen met 1200.

Heb vanmorgen nieuwe instructie gehad van Shaira en het is gelukt!!!

Vraagje: moet dit ook met de APN voor ‘mobiele hotspot’?

Reputatie 5
Badge +6

Fijn dat het is gelukt, Henk! Voor Hotspot hoef je de instellingen niet te wijzigen.

Bij mij hetzelfde euvel. Anders dan de APN veranderen kan ik niet. Aan en uit heeft niets uitgemaakt. Help! 

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @Laura van Lingen  Hartelijk dank voor je reactie. Wat balen dat het goed zetten van de APN instellingen niet geholpen heeft. Heb je ook een kijkje genomen op www.ben.nl/toestelhulp? Mag ik via een privebericht jouw telefoonnummer, adres, geboortedatum en e-mailadres? Dan kijk ik graag verder mee met jou. Hartelijk dank alvast! Bij spoed mag jij mij ook berichten via de chat of via Messenger op www.ben.nl/service/contact 

Reageer