Skip to main content
Beantwoord

Slechte klantenservice en gebrekkige oplossing bij defecte iPhone 16

• December 17, 2025
  • 2 reacties
  • 20 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Op 1 december 2025 heb ik bij BEN een nieuw abonnement afgesloten, inclusief een nieuwe iPhone 16 (ordernummer: 346065433). Het toestel werd op 10 december 2025 geleverd, en op 14 december heb ik mijn gegevens succesvol overgezet van mijn oude iPhone 11 naar de nieuwe iPhone 16.

Vanaf het moment dat ik het toestel begon te gebruiken, bleek dat het meerdere gebreken vertoonde. Dit betreft een gloednieuw toestel dat niet voldoet aan de redelijke verwachtingen die ik als consument mag hebben. Ik heb BEN hiervan op 14 december 2025 direct op de hoogte gesteld.

Tot mijn grote ergernis is er sinds die tijd geen adequate oplossing geboden. De gebrekkige service en het gebrek aan klantgerichtheid hebben ervoor gezorgd dat ik erg ontevreden ben over de wijze waarop mijn klacht is behandeld.

Ik heb zowel schriftelijk als telefonisch contact gehad met uw klantenservice. Mij is geadviseerd om het toestel ter reparatie terug te sturen. Tijdens dit proces kreeg ik echter niet de indruk dat mijn situatie volledig werd begrepen of dat er enige flexibiliteit of oplossingsgerichtheid werd getoond.

Wat ik daarnaast uiterst teleurstellend vind, is dat ik na het versturen van mijn bericht enkel een geautomatiseerd antwoord heb ontvangen, zonder enige inhoudelijke reactie of poging om mijn klacht serieus te behandelen. Het lijkt erop dat er geen enkele moeite wordt gedaan om een werkbare oplossing te vinden of om normaal te reageren op mijn vragen en verzoeken.

Verder heb ik geprobeerd het klachtenformulier op de BEN-website te vinden, maar ik word enkel doorverwezen naar een chatbot die mij niet verder helpt. De chatbot biedt geen mogelijkheid om daadwerkelijk een klacht in te dienen of met een medewerker in contact te komen die mij kan helpen. Dit maakt de situatie voor mij nog frustrerender.

Gezien er zowel telefonisch als schriftelijk geen adequate reactie wordt gegeven, probeer ik het nu maar via deze weg in de community, in de hoop dat mijn situatie eindelijk serieus wordt genomen.

Het is voor mij onacceptabel dat ik met een defect toestel zit en dat ik eerst een reparatie moet afwachten voordat ik het normaal kan gebruiken. Inmiddels is mijn nummer overgezet van Odido naar BEN, waardoor mijn oude iPhone 11 niet meer bruikbaar is. Dit maakt dat ik gedurende het reparatieproces niet bereikbaar zal zijn, wat een onwerkbare situatie is voor mij.

Daarnaast vind ik de door BEN geboden verzendopties onredelijk. Bij zelf opsturen is het toestel slechts verzekerd tot €500, waardoor ik het risico zou lopen voor verlies of schade tijdens transport. De ophaalsservice brengt, afhankelijk van het tijdvak, extra kosten met zich mee. Aangezien ik fulltime werk, ben ik slechts binnen beperkte tijdvakken beschikbaar, en juist die tijdvakken zijn duurder, wat ik niet redelijk vind bij een defect toestel waarvoor ik geen verantwoordelijkheid draag.

Gezien de hierboven beschreven situatie, verwacht ik de volgende oplossing:

• Het defecte toestel wordt direct vervangen door een nieuw, deugdelijk toestel.

• Ik blijf gedurende de afhandeling volledig bereikbaar.

• Alle verzend-, verzekerings- en ophaalkosten, inclusief het volledige risico tijdens transport, komen volledig voor rekening van BEN.

• De afhandeling vindt op een redelijke, klantgerichte wijze plaats.

Ik accepteer geen reparatie, maar uitsluitend een kosteloze vervanging van het toestel. Graag ontvang ik op korte termijn een schriftelijke reactie met een concreet voorstel voor een passende oplossing.

Met vriendelijke groet,
R. van Loo

Beste antwoord door Steyanie

Hoi ​@RVL94,

Bedankt voor je bericht.

Fijn dat je contact hebt opgenomen hierover. Mijn excuses voor het ongemak.

Ik snap hoe belangrijk dit voor je is.

Ik heb het nagetrokken voor je en het is zo dat je een vervangende telefoon krijgt, wanneer die niet meer te repareren is en Dynafix handelt dit zelf met je af.

Bij deze hoef je dus geen contact op te nemen met mijn klantenservice.

2 reacties

Steyanie
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 18, 2025

Hoi ​@RVL94,

Bedankt voor je bericht.

Fijn dat je contact hebt opgenomen hierover. Mijn excuses voor het ongemak.

Ik snap hoe belangrijk dit voor je is.

Ik heb het nagetrokken voor je en het is zo dat je een vervangende telefoon krijgt, wanneer die niet meer te repareren is en Dynafix handelt dit zelf met je af.

Bij deze hoef je dus geen contact op te nemen met mijn klantenservice.

• Auteur
  • Ben op dreef
  • December 18, 2025

Beste Steyanie,

Bedankt voor je reactie. Ik waardeer het dat er een vervangende telefoon wordt aangeboden als reparatie niet mogelijk is. Echter, er blijven een aantal belangrijke punten onduidelijk voor mij, en ik hoop dat je me verder kunt helpen.

Allereerst wil ik aangeven dat ik het vreemd vind dat ik zelf verantwoordelijk zou moeten zijn voor de kosten van verzending en verpakking wanneer het defecte toestel niet mijn schuld is. Het toestel is in gebrekkige staat geleverd en ik verwacht dat BEN als leverancier volledig verantwoordelijk is voor de afhandeling hiervan, inclusief eventuele kosten voor transport.

Daarnaast maak ik me zorgen over de verzekering van het toestel tijdens verzending. Het toestel is maar tot €500 verzekerd bij verzending, maar de waarde van een iPhone 16 is veel hoger dan dat. Wat gebeurt er als het toestel tijdens transport verloren gaat of beschadigd raakt? Wie is er aansprakelijk voor de schade of verlies? Ik verwacht volledige dekking voor het toestel zonder dat ik daarvoor kosten hoef te maken, aangezien ik geen verantwoordelijkheid draag voor het defect.

Ik hoop dat je me zo snel mogelijk de gevraagde duidelijkheid kunt geven, zodat we dit proces op een eerlijke en transparante manier kunnen afronden.

Met vriendelijke groet,
R. van Loo