Sticky

Je Ben factuur

  • 24 February 2023
  • 0 reacties
  • 312 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Uiteraard begrijp ik dat je wat vragen hebt over je Ben factuur.

 

Op deze pagina vind je informatie over:

 

Algemene informatie factuur

  • De Ben factuurnotificatie wordt elke maand rond de 15de  verzonden. Je ontvangt een e-mail met het bericht dat de nieuwe factuur klaarstaat op Ik Ben en de Ben app. Hier kan je de factuur downloaden. Voor het bekijken van de factuur is het programma Adobe Reader nodig.
  • Je vindt de laatste 14 facturen terug op Ik Ben en Ben app.
  • De factuurperiode loopt altijd vanaf de eerste tot de laatste dag van de maand.
  • Ben brengt altijd de kosten achteraf in rekening
  • Wanneer het abonnement in een lopende maand start, wordt gewijzigd of wordt beëindigd, dan betaal je pro rata.
  • Op de eerste factuur worden ook eenmalige kosten in rekening gebracht zoals aansluitkosten en een eventuele thuiskopieheffing bij een nieuw toestel.
  • Je Ben factuur bestaat uit twee delen. De eerste pagina betreft je maandelijkse factuur. Op de andere pagina’s vindt je volledige specificatie van je verbruik. 
    • Vanwege de privacywetgeving is op facturen ouder dan 6 maanden de specificatie niet meer in te zien. Deze gegevens zijn ook niet meer op te vragen. Tip! Wil je altijd inzage in je specificaties blijven behouden? Download dan maandelijks je factuur.

 

De eerste factuur

 

Op je eerste factuur kun je de volgende kosten terugvinden:

Eénmalige kosten

Dit zijn kosten die je alleen op je eerste factuur betaalt. Dit zijn:

  • Aansluitkosten
  • De wettelijke thuiskopieheffing (als je ook een telefoon hebt besteld)

Abonnementskosten

Dit zijn de kosten voor de bundels die je hebt afgesloten, zoals:

  • Je internetbundel
  • Je bel- & smsbundel
  • Eventuele kortingen
  • Je maandelijkse toestelbetaling (als je daarvoor gekozen hebt)

Je betaalt je bundels "Pro rata". Dat betekent dat als je abonnement halverwege de maand is gestart, je ook maar de helft betaalt. Je krijgt wel je volledige bundels!

Gebruikskosten

Dit zijn kosten die je maakt als je meer minuten, SMS`jes of MB`s gebruikt dan er in je bundel zitten. De volgende kosten vallen hier ook onder:

  • Een MB Extra of Dagpas die je gekocht hebt
  • Bellen of SMSen naar het buitenland (vanuit Nederland)
  • Bellen, SMSen of internetten buiten de EU
  • Bellen naar servicenummers, zoals 0900-nummers
  • Een aankoop in de Google Play Store

Standaard staat MB Pauze aan. Hierdoor kun je niet meer internet verbruiken dan er in je bundel zit. Lees ook mijn tips over het voorkomen van kosten buiten je bundel.

Welkom bij Ben! Je eerste factuur ontvang je de maand nadat je Ben abonnement gestart is.

Natuurlijk snap ik dat je bij de eerste factuur vragen hebt. Onder je persoonlijke gegevens vind je de factuurperiode. De maandkosten geeft aan wanneer je Ben abonnement gestart is, uiteraard betaal je pas voor je abonnement op de startdatum, dit hoeft dus niet de volledige maand te zijn. Op de specificatie van je factuur vind je de geplaatste gesprekken van de lopende maand en de verbruikte mobiele data.

 

De normale factuur

 

De normale factuur bevat de volgende kosten:

Abonnementskosten

Dit zijn de kosten voor de bundels die je hebt afgesloten, zoals:

  • Je internetbundel
  • Je bel- & smsbundel
  • Eventuele kortingen
  • Je maandelijkse toestelbetaling (als je daarvoor gekozen hebt)

Dit geldt voor de volledige maand.

 

Gebruikskosten

Dit zijn kosten die je maakt als je meer minuten, SMS`jes of MB`s gebruikt dan er in je bundel zitten. De volgende kosten vallen hier ook onder:

  • Een MB Extra of Dagpas die je gekocht hebt
  • Bellen of SMSen naar het buitenland (vanuit Nederland)
  • Bellen, SMSen of internetten buiten de EU
  • Bellen naar servicenummers, zoals 0900-nummers
  • Een aankoop in de Google Play Store

 

De laatste factuur

 

Abonnementskosten

Dit zijn de kosten voor de bundels die je hebt afgesloten, zoals:

  • Je internetbundel
  • Je bel- & smsbundel
  • Eventuele kortingen
  • Je maandelijkse toestelbetaling (als je daarvoor gekozen hebt)

Je krijgt in je laatste maand je bundels "pro rata". Dat betekent bijvoorbeeld dat je de helft van je bundel krijgt als je abonnement halverwege de maand stopt. Je betaalt dan ook maar de helft van je abonnementskosten!

Gebruikskosten

Op de laatste factuur vind je de resterende kosten tot het einde van je Ben abonnement. 

 

 

Wanneer krijg ik mijn factuur?

 

Je factuur verschijnt op de 15e van de maand in Ik Ben en wordt rond de 23e van de maand afgeschreven.

Verder is het handig om te weten dat ik een maand later factureer. Zo weet jij zeker dat je nooit te veel betaalt, want je betaalt alleen voor je bundels en je daadwerkelijke verbruik. Wel zo netjes.

Dat houdt bijvoorbeeld in dat de kosten die je in januari maakt, pas in februari worden afgeschreven.

Je kunt je facturen bekijken (en nog veel meer!) in Ik Ben of in de Ben app. Heb je die nog niet? Download hem dan via de Play Store of App store.

Is de automatische afschrijving niet gelukt? Lees verder over wat je dan kunt doen.

 

Wat als de automatische afschrijving is mislukt?

 

Het kan natuurlijk gebeuren dat je niet genoeg saldo op je rekening hebt staan op het moment dat ik de afschrijving doe. Geen probleem! 7 dagen later probeer ik het nog een keer.

Lukt het me na 7 dagen weer niet? Dan stuur ik je een mail met verdere instructies. Daarin staat hoe je het bedrag via iDeal zelf over kunt maken. Je hebt na het ontvangen van deze mail 15 dagen om het bedrag alsnog te voldoen.

 

Ik kan het bedrag nu niet betalen, wat kan ik doen?

Iedereen kan wel eens krap zitten, en ik kom je hier graag in tegemoet. Het is mogelijk om het bedrag in termijnen te betalen met een betalingsregeling. Je komt in aanmerking voor een betalingsregeling als je:

  • minstens €20 open hebt staan
  • minstens twee facturen bij mij hebt betaald
  • abonnement niet is beëindigd vanwege een betalingsachterstand

Neem contact met me op om een betalingsregeling aan te vragen.

 

Wat gebeurt er als ik helemaal niet betaal?

 

15 dagen na het ontvangen van de herinnerings-mail, zal ik je een aanmaning sturen voor het betalen van de kosten. Hierbij zal ik € 15,00 buitengerechtelijke incassokosten in rekening brengen op je volgende factuur en kun je niet meer bellen naar 0909/0906-nummers.

Als je 7 dagen na de aanmaning nog niet betaald hebt, wordt je aansluiting geblokkeerd en kun je niet meer bellen, SMSen en internetten.

Let op: is je abonnement beëindigd omdat je laatste betalingstermijn verstreken is, dan is het niet meer mogelijk om je aansluiting opnieuw te activeren. Je mobiele nummer ben je hiermee ook kwijtgeraakt.

Mocht de betaling nog steeds uitblijven, zal ik 15 dagen na de aanmaning de vordering overdragen naar een incassobureau en meld ik je aan bij Stichting Preventel. Hierdoor wordt het lastiger om bij andere providers een abonnement af te sluiten.


0 reacties

Geen reactie

Reageer