4G bundel maar geen werkende 4G verbinding

  • 8 April 2019
  • 11 reacties
  • 6262 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +9
  • Oud-moderator
  • 2145 reacties
Wanneer je een 4G bundel hebt besteld, dan gaat je 4G bundel binnen 30 minuten in. Het is alleen nog even noodzakelijk om je toestel te herstarten. Mocht je nog geen gebruik kunnen maken van 4G, volg dan onderstaande stappen.

Let op: niet alle toestellen zijn geschikt voor 4G. Dit kun je nakijken in de handleiding van jouw toestel.

Stap 1: Bekijk onze dekkingskaart om te achterhalen of jouw locatie 4G ondersteund.

Stap 2: Stel handmatig jouw netwerk instellingen in.
Android
Als je een Android toestel hebt, is het belangrijk dat je bij de netwerkinstellingen de netwerkmodus op voorkeur voor 4G (in sommige toestellen is de benaming voor 4G "LTE"). Verder kan je controleren of je internet instellingen (APN) goed staan. De juiste APN instellingen vind je hier.

iPhone
Bij een iPhone kan je 4G aanzetten onder Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Gesprekken en data. In datzelfde scherm kan je "Mobieledatanetwerk" openen en daar controleren of beide APN namen op "internet.ben" staan en zo nee, op "Stel opnieuw in" drukken en APN naam wijzigen naar "internet.ben". Je 4G zou het dan weer moeten werken.

Wanneer je, na het volgen van bovenstaande stappen, nog steeds problemen ondervinden met jou 4G netwerk kun je hieronder een berichtje achterlaten.

11 reacties

Hoi Romy,

04-05-2019 sim Only bundel gewijzigd.

Daarbij ook de 4G optie genomen, alleen vanaf het begin alleen maar 3G tot nu toe

Als ik de APN instel bij beide naar internet.ben dan gaat er een van de beide weer naar de APN met de instelling ( smartsites.t-mobile ?) dus krijg ze niet allebei op internet.ben ?

Mijn telefoon een IPhone SE

Voorbeeld:

Mobiele Data
APN …….. Internet.ben

Persoonlijke Hotspot
APN.....smartsites.t-mobile

Graag zou ik dit probleem opgelost zien zodat ik gewoon De 4G kan gebruiken

Mvrg
Reputatie 5
Badge +6
Hi Daan2019,

Wat vreemd dat je niet meteen verbinding kunt maken met 4G. Heb je al geprobeerd om het toestel uit en aan te zetten?
Had alle stappen doorlopen zoals boven beschreven stonden.

Maar inmiddels heeft het zich vanzelf opgelost ????



We hebben 4G 💪🏻

Groet van Daan
Reputatie 5
Badge +6
Hi Daan,

Superfijn om te lezen dat het werkt! Wellicht had het een beetje tijd nodig. Kan ik misschien iets anders voor je doen?
Hi Romy,

Als ik de APN instel bij beide naar internet.ben dan gaan beide weer naar de APN met de instelling smartsites.t-mobile.

Groeten, peninha919
Reputatie 5
Badge +6
Hoi Peninha919,

Heb je al geprobeerd om je netwerkinstellingen te resetten en je toestel uit en aan te zetten?
Ja, dat helpt niet.
Sinds een paar dagen werkt mijn internet niet meer, terwijl ik sinds de start van mijn sim only abonnement 3 maanden geleden nooit eerder problemen heb gehad.
Ik heb bovenstaande allemaal geprobeerd. Kunnen jullie helpen?
Reputatie 5
Badge +6
Hoi Julia! Sinds vandaag heb je nieuwe MB's gekregen. Ik zie dat je er ook gebruik van hebt gemaakt. Ik vermoed dat het probleem inmiddels is opgelost. Klopt dit?

Mijn 4g werkt niet alleen op me oude toestel alles geprobeerd maar niks helpt

Reputatie 5
Badge +9

Hi Jessica! Dat is balen. Ik denk dat het dan echt aan de instellingen van het nieuwe toestel ligt. Heb je de 4G optie ingeschakeld? 

Reageer