4G bundel maar geen werkende 4G verbinding
Wanneer je een 4G bundel hebt besteld, dan gaat je 4G bundel binnen 30 minuten in. Het is alleen nog even noodzakelijk om je toestel te herstarten. Mocht je nog geen gebruik kunnen maken van 4G, volg dan onderstaande stappen.
Let op: niet alle toestellen zijn geschikt voor 4G. Dit kun je nakijken in de handleiding van jouw toestel.
Stap 1: Bekijk onze dekkingskaart om te achterhalen of jouw locatie 4G ondersteund.
Stap 2: Stel handmatig jouw netwerk instellingen in.
Android
Als je een Android toestel hebt, is het belangrijk dat je bij de netwerkinstellingen de netwerkmodus op voorkeur voor 4G (in sommige toestellen is de benaming voor 4G "LTE"). Verder kan je controleren of je internet instellingen (APN) goed staan. De juiste APN instellingen vind je hier.
iPhone
Bij een iPhone kan je 4G aanzetten onder Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Gesprekken en data. In datzelfde scherm kan je "Mobieledatanetwerk" openen en daar controleren of beide APN namen op "internet.ben" staan en zo nee, op "Stel opnieuw in" drukken en APN naam wijzigen naar "internet.ben". Je 4G zou het dan weer moeten werken.
Wanneer je, na het volgen van bovenstaande stappen, nog steeds problemen ondervinden met jou 4G netwerk kun je hieronder een berichtje achterlaten.
Let op: niet alle toestellen zijn geschikt voor 4G. Dit kun je nakijken in de handleiding van jouw toestel.
Stap 1: Bekijk onze dekkingskaart om te achterhalen of jouw locatie 4G ondersteund.
Stap 2: Stel handmatig jouw netwerk instellingen in.
Android
Als je een Android toestel hebt, is het belangrijk dat je bij de netwerkinstellingen de netwerkmodus op voorkeur voor 4G (in sommige toestellen is de benaming voor 4G "LTE"). Verder kan je controleren of je internet instellingen (APN) goed staan. De juiste APN instellingen vind je hier.
iPhone
Bij een iPhone kan je 4G aanzetten onder Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Gesprekken en data. In datzelfde scherm kan je "Mobieledatanetwerk" openen en daar controleren of beide APN namen op "internet.ben" staan en zo nee, op "Stel opnieuw in" drukken en APN naam wijzigen naar "internet.ben". Je 4G zou het dan weer moeten werken.
Wanneer je, na het volgen van bovenstaande stappen, nog steeds problemen ondervinden met jou 4G netwerk kun je hieronder een berichtje achterlaten.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.