Hoe kun je de widgets gebruiken in iOS 14?

  • 2 December 2020
  • 0 reacties
  • 385 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +7

Sinds een paar maanden is iOS 14 uitgekomen en hiermee kun je ein-de-lijk widgets op je homescreen gebruiken. Ik heb hier lang op gewacht en ik gebruik deze dan ook graag… sterker nog, ik heb al mijn apps verplaatst naar de Appbibiliotheek waardoor ik alleen nog widgets op mijn homescreen heb staan.

In dit topic wil ik je op weg helpen met het gebruiken van deze functies. Ik zal je uitleggen hoe je widgets kunt plaatsen op je scherm en welke ik zou aanraden om te gebruiken. Ik zal ook een lijstje met apps van derden aangeven via gebruik maken van widgets, maar ik merk dat ik de apps van de iPhone zelf het fijnst vind.

Hoe voeg je widgets toe?

  1. Druk een app op je homescreen net zo lang in tot de icoontjes gaan bewegen;

  2. Kies links bovenin je scherm voor het plusje;

  3. Kies de widget die je wilt gebruiken;

  4. Kies de grootte van de widget en plaats deze op je scherm!

Welke widgets kun je gebruiken?

Zoals gezegd werk ik zelf het liefst met de widgets van Apple zelf. Dat is waarschijnlijk omdat deze al geoptimaliseerd zijn voor gebruik met iOS 14. Derde partijen zijn nu wel flink aan de slag om meer widgets te maken, dus er is nog veel voor de toekomst!

Zelf gebruik ik een widget waarmee ik door Maps, Agenda en Notities kan gaan in 1 swipe. Daarnaast heb ik een widget voor de klok, het weer en Siri-suggesties, een widget die apps aangeeft waarvan Siri denkt dat ik ze wil gebruiken (meestal klopt dit ook!).

Welke derde partijen apps hebben al een widget?

Er zijn al een hele lijst apps die zelf al een widget hebben gemaakt. iCreate heeft de beste op een rij gezet. Een aantal apps die wel interessant zijn maar niet hier tussen staan zijn:

Gebruik jij de widgets? Heb je nog tips hiervoor? Laat maar horen in dit topic!


0 reacties

Geen reactie

Reageer