Nieuwe functies op de iOS 14!

  • 13 October 2020
  • 0 reacties
  • 146 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +7

Sinds een paar weken is iOS 14 uit. Ik heb hem meteen gedownload en getest. Het is zeker weten een van de grootste wijzigingen in iOS sinds de overgang naar iOS 7! En dat is leuk om te ontdekken. In dit topic wil ik een paar van de meest opvallende nieuwe functies laten zien!

 

Widgets

De meest opvallende wijziging is het toevoegen van widgets op je beginscherm en wat heb ik hier lang op gewacht! Op dit moment kun je hier vooral widgets toevoegen van apps van Apple zelf, zoals je agenda, de klok of het weer. Ik verwacht wel dat binnenkort meer apps gebruik gaan maken van deze widgets. Ik wacht in ieder geval op de widget van Buienradar! Ik gebruik daarnaast zelf ook een widget die mij apps aanraadt om te gebruiken. Dit gaat dan bijvoorbeeld over dat ik in de ochtend mijn agenda, rooster en een nieuws-app zie die ik gebruik.

Appbibliotheek

Een andere wijziging die ik zelf heel fijn vond, was de appbibliotheek. Ik ben zelf een van die iPhonegebruikers die alle apps plaatst in mapjes zodat ik mijn apps kan onderverdelen in functies.

De bibliotheek is een soort archief van alle apps op je telefoon, waarbij alles op functie en thema wordt geselecteerd. Hier kun je dus altijd naar je apps zoeken. Je kunt daarmee ook, apps die je niet vaak gebruikt, verwijderen van je homescherm. Ze blijven dan actief op je telefoon via de bibliotheek! Dit ruimt je telefoon echt op!

Compact gespreksvenster & beeld in beeld bellen

Deze nieuwe functie ziet er gewoon heel netjes uit op je telefoon. Als je wordt gebeld, krijg je niet meer een volledig belscherm te zien, maar wordt het inkomende gesprek bovenin de pagina weergegeven.

Daarnaast kun je nu ook met je telefoon blijven werken tijdens een Facetime gesprek. Dit kon natuurlijk al, maar nu blijf je ook in het klein het scherm zien van degene met wie je belt. Superhandig!

 

Alle nieuwe functionaliteiten van iOS 14 kun je hier vinden. Heb jij hem al gedownload? En wat vindt jij het leukste aan de nieuwe iOS?


0 reacties

Geen reactie

Reageer