Beantwoord

probleem met SMS sturen naar 1 specifiek nummer

  • 30 October 2023
  • 4 reacties
  • 15 keer bekeken

  • Ben op dreef
  • 2 reacties

Hallo,

Ik hoop dat jullie mijn probleem kunnen oplossen: er is 1 nummer in mijn contacten waar geen SMS naar bezorgd kan worden. Dat nummer hoort bij een Iphone. Ik heb ook een Iphone (SE20 met IOS 16.7.2)  maar toch wordt het een groene ballon (met meteen ook het rode uittoepteken) en geen blauwe ballon. Ik kan wel van die ander een bericht ontvangen. Een bericht sturen naar andere contacten is geen probleem. 

Ik heb toen mijn simkaart in mijn oude Iphone 6S gedaan en geprobeerd om een bericht naar dat ene contact te versturen en dat lukt dus wel! En ook als Imessage (blauw) en niet als SMS (groen).

Wat is er in die SE20 niet in orde? Ik ben echt nieuwsgierig wat hier mis is gegaan. 
 

Dank,

Sebas.

 


 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Shaira 31 October 2023, 10:08

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hi @SB73, bedankt voor het openen van dit topic.

Wellicht is het contact geblokkeerd of ben jij geblokkeerd bij de ander.

Mocht je er toch niet uitkomen kun je hier contact opnemen met Apple Support. 

Dankvoor je antwoord.

Nee dat is het niet maar intussen is het opgelost: de batterij was leeg en bij het opnieuw opstarten meldde mijn telefoon dat Imessage uitgeschakeld was. Vreemd, ik meende dat toch als eerste gecontroleerd te hebben. Ik heb daar wat schuifjes bewogen (e-mail optie uitgezet) en voila, het werkt….

Maar toch, je moet zonder Imessage toch ook een SMS kunnen sturen naar die andere Iphone? De ontvanger zei dat hij ingesteld heeft dat hij alleen berichten kan sturen als er Wifi is, maar als dat al kan, maakt dat voor berichten ontvangen toch niet uit?
Wordt een bericht overigens ook afgeleverd als die telefoon uit staat? 
Digitale techniek is leuk en makkelijk als het werkt..😆

Reputatie 2
Badge +1

Haha dat is zeker waar! 
Je zou inderdaad berichten moeten kunnen versturen als de telefoon van de ander uitgeschakeld staat. Je krijgt dan geen aflevermelding.

Als iMessage uitgeschakeld staat stuurt hij eigenlijk meteen het bericht als een sms bericht. 

Ik ben super blij te lezen dat het uiteindelijk gelukt is. Bedankt voor de update! 

 

Reageer