Beantwoord

buiten de bundel kosten

  • 15 October 2020
  • 4 reacties
  • 708 keer bekeken

Ik zit nu een aantal weken in Kenia en Tanzania. Ik heb nu 3 maal een sms met kosten buiten de bundel ontvangen. Ik heb voicemail uitstaan sinds ik uit Nederland ben vertrokken. Ik heb geen data roaming aanstaan. Waar komen die kosten vandaan? Ik neem de telefoon niet op want die komen van een bedrijf dat mij al jaren probeert over te halen klant te worden. Telefoon zit in mij tas omdat ik een andere telefoon gebruik met een lokale sim erin. Als ik de SIM verwijder dan heb ik geen whatsap meer. Wat te doen?

icon

Beste antwoord door Jolijn 19 October 2020, 10:19

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @evertjan.terburg!

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je vragen hebt over de kosten die je buiten de bundel hebt gezien. Ik wil dit graag voor je nakijken om te zien wat er is gebeurd. Zou je mij hiervoor via een privébericht in dit profiel je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN kunnen sturen?

Als je hier je simkaart niet gaat gebruiken, kun je in ieder geval de simkaart wel uit jouw toestel halen! Zonder simkaart kun je ook gebruik maken van Whatsapp. Bij Whatsapp heb je namelijk alleen je telefoonnummer nodig om het account te activeren.

Reputatie 3
Badge +7

Bedankt voor het sturen van je gegevens @evertjan.terburg!

Ik heb de kosten buiten de bundel nagekeken en ik zie dat dit komt omdat je steeds wordt gebeld. Ook al neem je de telefoon niet aan, zie je alsnog extra kosten omdat er verbinding is gemaakt met het netwerk. Ik raad je daarom toch aan om je simkaart uit je toestel te halen. Zo voorkom je extra kosten en kun je nog steeds gebruik blijven maken van Whatsapp.

Daarnaast zal ik voor nu eenmalig een bedrag van 15 euro vergoeden voor de extra kosten die vorige maand zijn ontstaan en deze maand, omdat je hier niet van op de hoogte was. De extra kosten voor deze maand staan wel hoger, maar je zal zien dat deze andere kosten automatisch niet worden berekend op je factuur, omdat het gaat om extra kosten die worden berekend voor een doorschakeling naar voicemail die je niet hebt. Sorry voor het ongemak! De vergoeding zal je volgende maand terug zien op je factuur.

Mocht je nog andere vragen hebben hierover, sta ik voor je klaar!

Hallo Jolijn,

 

Ik ben terug in Nederland en heb net de factuur ontvangen voor oktober. De vergoeding van Euro 15 is bij lange na onvoldoende om de kosten, waarvan ik niet op de hoogte was, te compenseren.

 

Zou je hier nog een keer naar willen kijken.

 

Dank

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @evertjan.terburg!

Ik zie inderdaad dat de kosten voor je voicemail toch op je factuur zijn beland, terwijl je die niet gebruikt. Sorry voor het ongemak! Ik kan het bedrag van deze factuur niet meer wijzigen, maar ik heb wel een vergoeding voor je doorgevoerd om de andere buiten bundel kosten te dekken. Deze vergoeding zal je volgende maand, dus in januari, op je factuur terug zien.

Reageer