Beantwoord

Dual Sim, beide van Ben. Één sim "niet toegestaan" in Noorwegen

  • 11 May 2023
  • 18 reacties
  • 125 keer bekeken

Goedemiddag,

Op dit moment bevind ik mij in Noorwegen, heb een Nokia 5.4 Dual Sim met daarin twee Ben abbonementen. Binnen NL werkt het perfect, nu in Noorwegen maakt één simkaart géén verbinding. Bij netwerkkeuze staat achter "N Telenor" "(niet toegestaan)" vermeld. Kan de simkaarten omruilen, de andere simkaart die wél werkt uitschakelen, de sim in een ander toestel steken, hoe dan ook, er blijft "niet toegestaan" staan bij de netwerkkeuze. 

De simkaart is al "op afstand gereset" door Ben klantenservice maar dit heeft ook geen verschil gemaakt.

 

Verbaas mij erover dat de ene Ben kaart wel gewoon werkt en de andere niet word toegestaan/geaccepteerd door de Noorse telecom provider (lijkt het).

 

Hopelijk heeft iemand de oplossing voor mij, heb twee data bundels waarvan ik dus één niet kan gebruiken nu in Noorwegen…

 

Groetjes,

Gerben 

icon

Beste antwoord door gerryberrie 18 May 2023, 19:21

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hi @gerryberrie, bedankt voor het openen van dit topic.

Wat onhandig dat dit niet lukt! Ik ben direct je gegevens ingedoken en zie dat je een aanal abonnementen hebt inderdaad.

 Zou je mij in een privébericht het betreffende mobiele nummer, geboortedatum en je postcode + huisnummer kunnen sturen? 

Pb verstuurd 

Tot op heden nog geen antwoord op mijn prive bericht en geen oplossing helaas.

Reputatie 4
Badge +1

Goedemiddag @gerryberrie Sorry voor de late reactie, in het weekend zijn we er niet helaas. Ik heb gelijk een kijkje genomen maar ik zie jouw gegevens niet terug. Kan je deze anders opnieuw sturen? Bedankt alvast! 

@Fatima Goedemiddag, Shaira heb ik rechtstreeks een Privebericht gestuurd, bij jou staat die optie helaas niet. Hoe kan ik jou de gevraagde informatie toesturen?

 

 

Helaas geen optie tot prive bericht sturen aan jou @Fatima 

 

 

Reputatie 4
Badge +1

Aaah vandaar dat ik niks gezien heb, je mag hier jouw gegevens sturen!  @gerryberrie 

@Fatima

 

Helaas werkt de link niet.. 

 

Reputatie 4
Badge +1

En zo?   https://community.ben.nl/members/ben-moderators-1457

 

Ja is gelukt, pb is verstuurd 

Reputatie 4
Badge +1

Bedankt voor je gegevens @gerryberrie Ik heb op het juiste telefoonnummer de simkaartinstellingen voor in het buitenland een reset gegeven. Kan jij jouw telefoon kort uit en weer aanzetten en kijken of het probleem hiermee verholpen is? Ik hoor het straks graag van je. Succes! 🤞🏼

Telefoon opnieuw opgestart, helaas nog steeds hetzelfde probleem. N Telenor accepteert mijn simkaart nog steeds niet. "Niet toegestaan" staat nog steeds achter N Telenor vermeld. (N Telenor is ook het enige beschikbare netwerk in de omgeving waar ik ben)

Reputatie 4
Badge +1

Je gaf aan dat je de instellingen ( nav mijn e-mail eerder) hebt nagelopen en dat deze goed staan verder. In een privebericht gaf jij aan dat je geen Telenor kan selecteren. Is het goed dat jij handmatig via de instellingen kort even kiest voor het netwerk Telia? Ik begrijp dat je dit netwerk liever niet wilt maar dit is puur om het uit te testen alleen. Ik ontvang ook graag  de laatste 4 cijfers van jouw ICCID nummer ( simkaartnummer) om zeker te zijn dat het om de juiste simkaart/nummer gaat. Hartelijk dank alvast! 

In het gebied waar ik nu ben is helaas Telia niet beschikbaar, alleen Telenor. Als ik weer in een grotere stad wil ik wel eens Telia kiezen (die werkt vaak wel maar biedt mij geen 4G)

 

Laatste 4 cijfers van de ICCID zal ik je straks even toesturen.

 

 

Reputatie 5
Badge +6

Hoi Gerben! Ik heb gereageerd op je privébericht dat je contact kan opnemen met de klantenservice. Zo wordt je sneller geholpen. Voor contactmogelijkheden nog een keer de link: www.ben.nl/service/contact 

Ik ben al een week bezig en iedere keer moet het initiatief vanuit mij komen, ik heb al 4x contact moeten zoeken op verschillende manieren en nu moet ik weeer opnieuw contact zoeken met de klanten service en het verhaal weeer opnieuw?

 

Het is mij wel goed, hierdoor zijn jullie een klant kwijt geraakt en ik zal zeker gaan overstappen als ik terug ben uit Noorwegen. 

Sinds vandaag werkt de verbinding spontaan weer, aan mijn kant niks gedaan, verbinding met Telenor is geaccepteerd en ik kan bij mijn 16GB.

 

 

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @gerryberrie  Daar ben ik weer! 😊 Nogmaals sorry voor al het ongemak. De reden dat mijn collega jou heeft doorverwezen naar onze klantenservice is omdat wij op het forum zelden aanwezig zijn en jij wel snel en goed geholpen moet worden natuurlijk. Het forum/community is vooral voor klanten die elkaar onderling tips geven en helpen. Sorry dat dit niet helemal duidelijk was. Ik ben erg blij om te horen dat de verbinding weer goed is sinds vandaag, top! Wij hebben zelf verder niets gedaan, misschien was het dan alsnog een storing? Ik heb overigens die beloofde MB's alsnog eerder aangevraagd voor je. Veel plezier ermee! 

Reageer