Ik ben nu al drie keer in het buitenland geweest en en elke keer stuiterde ik op hetzelfde probleem. Ik blijk geen internetverbinding te hebben er staat dat ik een E heb als verbinding. Kan iemand mij alsjeblieft helpen. Ik wil graag mijn 4G terug.
Hoi
Als u een "E" ziet in plaats van 4G, betekent dit dat uw telefoon is verbonden met een zeer traag netwerk (EDGE). Controleer de mobiele data-instellingen van uw telefoon: zorg ervoor dat 4G of LTE is ingeschakeld en dataroaming is ingeschakeld. Als dit niet helpt, neem dan contact op met uw provider om de toegang tot 4G tijdens roaming te verduidelijken.
En wat doe je meestal onderweg als je in het buitenland bent? Bent u aan het lezen, naar muziek aan het luisteren of misschien iets anders?
Als u een "E" ziet in plaats van 4G, betekent dit dat uw telefoon is verbonden met een zeer traag netwerk (EDGE). Controleer de mobiele data-instellingen van uw telefoon: zorg ervoor dat 4G of LTE is ingeschakeld en dataroaming is ingeschakeld. Als dit niet helpt, neem dan contact op met uw provider om de toegang tot 4G tijdens roaming te verduidelijken.
En wat doe je meestal onderweg als je in het buitenland bent? Bent u aan het lezen, naar muziek aan het luisteren of misschien iets anders?
Als ik onderweg ben in het buitenland, probeer ik altijd een balans te vinden tussen werk en ontspanning. Vaak lees ik een boek of luister ik naar muziek om de tijd te doden. Soms geniet ik ook van het ontdekken van lokale cafés of het proberen van nieuwe gerechten. Maar als ik even helemaal wil ontspannen, speel ik graag een spelletje om mijn gedachten even af te leiden.
Een leuke optie om die ontspanning te ervaren, is Chacha-bets - Het is een geweldig platform om je geluk te beproeven en tegelijkertijd een plezierige tijd te hebben, ideaal voor als je onderweg bent en even iets anders wilt doen!
Dankjewel voor je bericht
Ik heb al jaren een gelijk probleem. Het hele gezin heeft 5G alleen ik heb Edge en kan daarmee vrijwel niets laden. Inmiddels heb ik een nieuwe sim ontvangen, ik heb al minstens 1 maal van toestel gewisseld, instellingen zijn gecontroleerd, aangepast, gereset, weer gecontroleerd.
Ook heb ik elke mogelijk provider in het buitenland geprobeerd, ook diegene waar andere gezinsleden wel een goede verbinding mee kregen.
Nu is de laatste oplossing die ik aangedragen kreeg dat ik vanuit het buitenland maar contact moest opnemen via de telefoon van een gezinslid. Ik kan me niet voorstellen dat dat nou de oplossing is. Bovendien vraag ik me af hoe jullie mijn instellingen willen checken als er nagenoeg geen internet is en vrijwel geen contact mogelijk is?
Bij de telefonische klantenservice krijg ik steeds andere dingen te horen en wordt maar matig geluisterd naar wat ik zeg.
Is er een andere oplossing te vinden? Of moet ik nu na jaren op zoek naar een ander provider?
Goedemiddag
Ik wil jou in dit geval toch vriendelijk vragen om jouw Ben simkaart kort even in het toestel van een van de gezindsleden te testen.
Dit is in het verleden al gedaan, en de huidige simkaart heeft zowel in mijn oude als in mijn nieuwe toestel gezeten. Op het moment ben ik niet in het buitenland.
Zowel de simkaart als de telefoon zijn al eens vervangen en niets heeft geholpen.
Zijn er nog opties naast de eSIM? Ik wil dit best proberen en ik kan het over twee weken testen, maar mocht dit ook niet helpen dan zou het fijn zijn als er nog mogelijkheden zijn.
Goedemorgen
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.