Skip to main content

Enkel E ( Edge) ontvangst in het buitenland

  • July 20, 2024
  • 9 reacties
  • 273 keer bekeken

Ik ben nu al drie keer in het buitenland geweest en en elke keer stuiterde ik op hetzelfde probleem. Ik blijk geen internetverbinding te hebben er staat dat ik een E heb als verbinding. Kan iemand mij alsjeblieft helpen. Ik wil graag mijn 4G terug. 

9 reacties

  • Moderator
  • July 23, 2024

Hoi @JasperNL Goed van jou om gelijk contact hierover op te nemen. Ik ga snel kijken. Mag ik hiervoor via een privebericht jouw naam, adres, geboortedatum en jouw telefoonnummer ontvangen? Hartelijk dank alvast! 😊


  • Ben ontwaakt
  • January 25, 2025

Als u een "E" ziet in plaats van 4G, betekent dit dat uw telefoon is verbonden met een zeer traag netwerk (EDGE). Controleer de mobiele data-instellingen van uw telefoon: zorg ervoor dat 4G of LTE is ingeschakeld en dataroaming is ingeschakeld. Als dit niet helpt, neem dan contact op met uw provider om de toegang tot 4G tijdens roaming te verduidelijken.

En wat doe je meestal onderweg als je in het buitenland bent? Bent u aan het lezen, naar muziek aan het luisteren of misschien iets anders? 😁


  • Ben ontwaakt
  • January 25, 2025

Als u een "E" ziet in plaats van 4G, betekent dit dat uw telefoon is verbonden met een zeer traag netwerk (EDGE). Controleer de mobiele data-instellingen van uw telefoon: zorg ervoor dat 4G of LTE is ingeschakeld en dataroaming is ingeschakeld. Als dit niet helpt, neem dan contact op met uw provider om de toegang tot 4G tijdens roaming te verduidelijken.

En wat doe je meestal onderweg als je in het buitenland bent? Bent u aan het lezen, naar muziek aan het luisteren of misschien iets anders? 😁

Als ik onderweg ben in het buitenland, probeer ik altijd een balans te vinden tussen werk en ontspanning. Vaak lees ik een boek of luister ik naar muziek om de tijd te doden. Soms geniet ik ook van het ontdekken van lokale cafés of het proberen van nieuwe gerechten. Maar als ik even helemaal wil ontspannen, speel ik graag een spelletje om mijn gedachten even af te leiden.

Een leuke optie om die ontspanning te ervaren, is Chacha-bets - Het is een geweldig platform om je geluk te beproeven en tegelijkertijd een plezierige tijd te hebben, ideaal voor als je onderweg bent en even iets anders wilt doen!


Ben Moderators
Administrator
  • Administrator
  • January 28, 2025

Dankjewel voor je bericht ​@kazhannna111  Jij vermaakt je wel in het buitenland zo te lezen! 😊 


  • Ben nieuwsgierig
  • April 30, 2025

@Evelien24 , ​@Ben Moderators ,

Ik heb al jaren een gelijk probleem. Het hele gezin heeft 5G alleen ik heb Edge en kan daarmee vrijwel niets laden. Inmiddels heb ik een nieuwe sim ontvangen, ik heb al minstens 1 maal van toestel gewisseld, instellingen zijn gecontroleerd, aangepast, gereset, weer gecontroleerd.
Ook heb ik elke mogelijk provider in het buitenland geprobeerd, ook diegene waar andere gezinsleden wel een goede verbinding mee kregen.
Nu is de laatste oplossing die ik aangedragen kreeg dat ik vanuit het buitenland maar contact moest opnemen via de telefoon van een gezinslid. Ik kan me niet voorstellen dat dat nou de oplossing is. Bovendien vraag ik me af hoe jullie mijn instellingen willen checken als er nagenoeg geen internet is en vrijwel geen contact mogelijk is? 

Bij de telefonische klantenservice krijg ik steeds andere dingen te horen en wordt maar matig geluisterd naar wat ik zeg. 

 

Is er een andere oplossing te vinden? Of moet ik nu na jaren op zoek naar een ander provider?

 


Ben Moderators
Administrator

Goedemiddag ​@cbloemie  Wat ontzettend jammer om te horen dat jij enkel Edge ontvangt. Ik wil jou in dit geval toch vriendelijk vragen om jouw Ben simkaart kort even in het toestel van een van de gezindsleden te testen. Dan weten wij namelijk of het aan de telefoon ligt of aan de simkaart. Kijk anders of het bestellen van eSIM helpt? www.ben.nl/esimcheck  Bestellen van eSIM is gratis en direct te gebruiken. Dit kan gewoon via www.ben.nl/inloggen 


  • Ben nieuwsgierig
  • May 1, 2025

@Ben Moderators  

Ik wil jou in dit geval toch vriendelijk vragen om jouw Ben simkaart kort even in het toestel van een van de gezindsleden te testen.


Dit is in het verleden al gedaan, en de huidige simkaart heeft zowel in mijn oude als in mijn nieuwe toestel gezeten. Op het moment ben ik niet in het buitenland. 

Zowel de simkaart als de telefoon zijn al eens vervangen en niets heeft geholpen. 

Zijn er nog opties naast de eSIM? Ik wil dit best proberen en ik kan het over twee weken testen, maar mocht dit ook niet helpen dan zou het fijn zijn als er nog mogelijkheden zijn.


Ben Moderators
Administrator

Goedemorgen ​@cbloemie  Laten wij dan over twee weken gewoon eSIM proberen, mocht dit niet werken mag je dit aan ons technisch team melden via www.ben.nl/dekkingskaart


  • Ben op dreef
  • September 17, 2025

Al jaren is het mobiele internet in het buitenland via BEN abbonnement bagger en wordt geprobeerd het ok te krijgen. Zonder succes.

Inmiddels zit de persoon met het BEN abonnement in Duitsland en heeft geen internet. Alle standaard oplossingen werken niet, vriend met BEN abonnenment in zelfde kamer in Duitsland heeft wel internet. Antwoord: in buitenland zijn we afhankelijke van andere providers en kan wel eens niet werken. PERSOON IN DEZELFDE KAMER MET BEN ABONNEMENT HEEFT WEL INTERNET!!!! Geen reactie. Enige oplossing: we kunnen u  niet helpen, jammer maar helaas, zoek het maar uit en blijf maar lekker betalen. Tip: sluit een nieuw BEN abonnement af. Grote kans dat dit wel werkt. Zo ontzettend klaar mee.

Je komt geen stap verder. Latste opmekring: we krijgen veel klachten, gaat ons waarschijnlijk klanten kosten.  

 

Beste BEN: zorg voor klanten en los het op. Stel je voor dat jij met dit probleem zit. No way dat je akkoord gaat met wel betalen maar niet krijgen waarvoor je betaalt.

En breid de A4tje met standaard antwoorden uit. Kan inmiddels ook bij klantenservice werken.

Barbara