Skip to main content
Vraag

Geen bereik in buitenland

  • July 28, 2025
  • 2 reacties
  • 94 keer bekeken

Dochter was met vriend op vakantie naar Italië. Vriend heeft prima bereik met zijn abonnement van KPN. Dochter heeft helemaal niks, nada, noppes. Geen Google Maps kunnen gebruiken , niet met haar eigen telefoon naar huis kunnen bellen, niks! Ik heb telefonisch contact gehad met de klantenservice, heb alle tips en trucs doorgegeven aan dochter, haar simkaart is gereset maar niks hielp.

Andere dochter zat onlangs in Frankrijk. De ene keer wel gewoon naar huis kunnen bellen, de andere keer melding krijgen dat ze niet aangemeld is bij het netwerk??

Beide dochters gaan later deze week samen de grens over (met de auto). Ik wil dat ze Google Maps kunnen gebruiken, bereikbaar zijn en naar huis kunnen bellen! 

Heb vanmorgen geprobeerd de klantenservice weer telefonisch te bereiken maar nu is heel Ben onbereikbaar! Ik heb 3x circa 15 minuten in de wacht gehangen maar er komt geen respons. Daarna maar geprobeerd via Facebook Messenger. Rest van de dag complete radiostilte. Zijn alle medewerkers van Ben met vakantie??

Ik heb hier in de community gelezen dat het vervangen van de simkaart ook een oplossing kan zijn, zeker als deze al wat ouder is. Het zou zomaar kunnen dat dit ook voor mijn dochters geldt. Wij hebben al meerdere jaren 3 abonnementen bij Ben. Onlangs weer voor 2 jaar verlengd, waar ik nu behoorlijk spijt van heb. Bij Ben willen ze wel incasseren maar helpen het probleem op te lossen, is er niet meer bij….

 

2 reacties

  • Ben nieuwsgierig
  • July 29, 2025

Zowel Ben als KPN hebben geen eigen internetnetwerk in het buitenland. Ze maken gebruik van de netwerken van de lokale providers. 

 

Het maakt dus niet uit of je bij Ben, Odido, KPN of welke andere provider dan ook zit, het is allemaal hetzelfde netwerk in het buitenland.

 

Hoe kan het dan dat Vriend wel internet heeft en Dochter niet? Je telefoon kiest in het buitenland zelf een lokaal netwerk. De ene kan sneller zijn dan de ander. Je kan via de instellingen van je telefoon aanpassen op welk netwerk je zit.

 

Op een samsung ga je naar verbindingen → mobiele netwerken → netwerkoperators → scannen. 

 

Dan krijg je een lijst met lokale netwerkproviders te zien. Als Dochter nu naar hetzelfde netwerk gaat als Vriend hebben ze allebei snel internet!

 

Op iPhone moet je zelf even zoeken, kan ook wel ergens.

 

TLDR: Ben heeft hier niks mee te maken, internet in buitenland is niet altijd zo goed als in NL. Verander netwerk via instellingen van je telefoon.


En zoals ik al schreef heeft ze alle tips en trucs uitgeprobeerd die de klantenservice aan mij doorgegeven had. Helaas alles zonder resultaat. Wanneer ze probeerde om handmatig een netwerk te zoeken, kreeg ze wel een lijstje te zien maar met geen enkele provider kon ze verbinding maken. Ze kreeg dan de melding:  “uw simkaart staat verbinding niet toe”. Deze melding kreeg ze bij elke provider waarmee ze verbinding probeerde te maken. 

 

Lijkt mij dan toch dat het aan de simkaart én dus aan Ben ligt?