Beantwoord

Geen internet in Duistland

  • 10 November 2021
  • 3 reacties
  • 379 keer bekeken

Ik was voor werk vandaag in Duitsland maar op bestemming bleek is geen, of zeer slecht internet te hebben. Een speedtest bleef steken op 10 a 20 KB per seconde.

Via roaming was ik verbonden met iets van Telecom DE maar het type verbinding was Edge. Ook de twee andere netwerken in de buurt (Vodafone en O2) wilde alleen via Edge verbinden. Dit terwijl ik 4 balkjes voor de verbinding had.

Ik heb zelfs mijn telefoon even een power cycle gegeven maar dat hielp niet.

Mijn collega had geen problemen en een snelheid in de MB.

 

Terug in Nederland zat ik met Ben weer op 4G.

Telefoon is een iPhone SE 2020

icon

Beste antwoord door Shaira 11 November 2021, 11:01

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hi @PeterV, bedankt voor je berichtje via dit kanaal.

Wat onhandig dat de snelheid zo laag gemeten is. In het buitenland zijn we natuurlijk afhankelijk van lokale gastnetwerken en niet van het netwerk van Ben zelf.

Ben je binnenkort weer van plan om haar het buitenland te vertrekken? 

Maar ik had alle aanwezigen netwerken geprobeerd en alle netwerken bleken op Edge te zitten hoewel de signaalsterkte voor allemaal prima was. Het lijkt mij duidelijk een instelling in de netwerken waar ik probeer in te loggen.

Ik verwacht niet binnenkort weer naar dezelfde plek te gaan (of naar Duitsland in het algemeen).

Reputatie 2
Badge +1

@PeterV Bedankt voor jouw antwoord.

Ik hoor dan graag van je hoe je dit nu ervaren hebt. Voor vertrek kun je eventueel de roaming instellingen op de simkaart resetten, wellicht geeft dit enig verschil.

Je kunt hiervoor even contact opnemen met de klantenservice op 1200.

Reageer