Skip to main content
Beantwoord

Geen internet in Frankrijk

• 25 januari 2025
  • 5 reacties
  • 18 keer bekeken

Matthijs Reintjes

Vandaag in Frankrijk aangekomen en direct na de grens had ik geen bereik meer. Telefoon opnieuw opstarten, roaming aan/uit en netwerk opnieuw instellen heeft geen succes. Iemand een tip?

Beste antwoord door Ben Moderators

Hoi ​@Matthijs Reintjes  Zet de automatische netwerk selectie uit via jouw telefooninstellingen en kies handmatig een gastnetwerk uit de lijst van aanbieders. Kijk nadat jij dit gedaan hebt of jij weer bereik hebt.

Bekijk origineel

5 reacties

Ben Moderators
Administrator
  • Administrator
  • 98 reacties
  • Antwoord
  • 28 januari 2025

Hoi ​@Matthijs Reintjes  Zet de automatische netwerk selectie uit via jouw telefooninstellingen en kies handmatig een gastnetwerk uit de lijst van aanbieders. Kijk nadat jij dit gedaan hebt of jij weer bereik hebt.

Matthijs Reintjes

@Ben Moderators er staat niks in de lijst van aanbieders als ik een netwerk wil selecteren. 

Ben Moderators
Administrator
  • Administrator
  • 98 reacties
  • 29 januari 2025

Goedemiddag ​@Matthijs Reintjes  Wat apart? Ben jij ergens waar helemaal geen bereik is misschien? Kan jij op www.ben.nl/toestelhulp de stappen voor instellingen voor in het buitenland doorlopen? Ik wil jou ook vragen om een kruistest te doen met jouw Ben simkaart. Zo weten we namelijk of het aan de telefoon of aan de simkaart ligt. Bedankt alvast! 

Matthijs Reintjes

Hi! De toestel hulp heeft me destijds niet geholpen en nu ben ik weer in Frankrijk met hetzelfde probleem. Ook onderweg viel de verbinding weg in Luxembourg. Ik gebruik een Pixel 8 met Android 15 (de toestel hulp is voor Android 14). Ik heb het de vorige keer opgelost met een e-sim van een andere provider, daarmee heb ik zonder problemen verbinding, dus lijkt me dat het niet aan de telefoon ligt.

Ben Moderators
Administrator

Hoi ​@Matthijs Reintjes  Jeetje, dat is flink balen natuurlijk! Ik wil jou in dit geval vragen om zo snel mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice via de chat of via Messenger op www.ben.nl/service/contact Bellen vanuit het buitenland ( als dit mogelijk is ) kan via het speciale nummer: +31624001405 Succes! 

Reageer

Ben maakt gebruik van cookies.

Ik maak gebruik van cookies zodat ik jou een optimale website kan leveren. Op deze manier kan ik je beter van dienst zijn. Bekijk hier meer informatie over cookies.

Cookie instellingen