Geen mobiel internet in buitenland

  • 20 August 2017
  • 14 reacties
  • 2195 keer bekeken

Ik ben al een paar dagen in het buitenland (Belgiƫ, Frankrijk, Spanje en nu Portugal), maar krijg maar geen mobiel internet. Ik vind dit jammer en hoop dat het snel kan worden opgelost.
Splinter

14 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hallo Splinter, onhandig dat het niet lukte om te internetten in de door jou genoemde landen. Op het eerste oog zie ik geen reden terug hoe het komt dat het niet mogelijk is om je Ben simkaart te gebruiken in het buitenland. Voor de zekerheid heb ik de instellingen gereset. Wil jij je toestel herstarten? Als je in het buitenland bent kun je testen of dit heeft gewerkt. Lukt het hierna niet? Neem dan dit topic door.
Hallo Splinter, onhandig dat het niet lukte om te internetten in de door jou genoemde landen. Op het eerste oog zie ik geen reden terug hoe het komt dat het niet mogelijk is om je Ben simkaart te gebruiken in het buitenland. Voor de zekerheid heb ik de instellingen gereset. Wil jij je toestel herstarten? Als je in het buitenland bent kun je testen of dit heeft gewerkt. Lukt het hierna niet? Neem dan dit topic door.

Hallo Angelique,

Ik krijg na de reset nog steeds geen mobiel internet en ik heb op de een of andere manier geen toegang tot de pagina.

Ik heb een OnePlus 3T en er staat waar normaal 4G of 3G zou staan, nu R. Misschien staat dit voor error ofzo?!
Reputatie 7
Badge +7
Hmmm wat gek dat je geen toegang hebt tot de pagina, wil je het nogmaals proberen via deze link?
Hmmm wat gek dat je geen toegang hebt tot de pagina, wil je het nogmaals proberen via deze link?

Nog steeds geen toegang... Wat kan ik het best doen om internet te krijgen?
Ik heb een kruistest gedaan en ben erachter gekomen dat het niet aan mijn telefoon maar aan de simkaart ligt. Wat kan de fout zijn?
Reputatie 6
Badge +8
Fijn dat je dit hebt kunnen uitproberen. Zou je precies kunnen aangeven welke informatie er kwam uit de kruistest?
Mijn telefoon heeft gewoon internet met een andere simkaart. De Ben-simkaart in de andere telefoon zorgde voor precies hetzelfde als op mijn telefoon: wel bereik, geen internet.
Het ligt dus aan de Ben-simkaart.
Reputatie 6
Badge +8
Vreemd! Zeker gezien je in eerdere berichten aangeeft dat je een R zag staan. R staat namelijk voor roaming. Ik kan je een nieuwe simkaart opsturen, maar de simkaart kan alleen verzonden worden naar een Nederlands adres. Of daarbij het probleem is verholpen durf ik je niet 100% te garanderen.
Ik ga nu al bijna weer terug naar NL. Het zou wel fijn zijn als ik de volgende keer wel internet heb in het buitenland. Als een nieuwe simkaart de beste optie is, is het een goed idee.
Reputatie 6
Badge +8
Snap ik helemaal, splinter! Voor de zekerheid heb ik toch nog opnieuw je simkaart voorzien van een reset. Wil je over een minuut of 10 je toestel opnieuw herstarten?
Ook heb ik je een mail gestuurd met daarin een aantal stappen om door te nemen. Het kan zijn dat er nog blokkades op het netwerk actief zijn. Als dit allemaal niet helpt, vul dan stap 5 in van de e-mail.

11:12 uur Edit: de reset heeft iets langer de tijd nodig gehad om door te komen. Als je in de tussentijd je toestel al hebt herstart, probeer het dan nogmaals.
Het is gelukt! Ik heb mijn netwerk handmatig aangepast zoals je zei. Toen heb ik hem opnieuw opgestart en nu heb ik eindelijk internet. Ik zit nu dus wel op een ander netwerk (MEO). Bedankt voor alle hulp!
Splinter
Reputatie 6
Badge +8
De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Suppppper dat je nu wel weer gebruik kan maken van je simkaart in het buitenland. Heb je voor nu nog andere vragen waarmee ik je kan helpen?
Na 2 dagen proberen mobiel internet te krijgen in Spanje ga ik de vraag toch hier stellen. Volgende punten zijn gechecked:
- roaming/mobiel internet aan
- goede netwerk gekozen
- telefoon opnieuw opstarten
Ik snap er niks van, wie weet heeft iemand hier een oplossing.
Reputatie 5
Badge +9
Hi @thomass! Zeker gek. En onhandig natuurlijk. Ik heb jouw simkaart een kleine reset gegeven. Kun je jouw toestel over een kwartier herstarten en me laten weten of dit heeft gewerkt?

Reageer