Sticky

Ik kan nergens bellen of gebeld worden in het buitenland. Wat kan ik doen?

• 6 juni 2019
  • 0 reacties
  • 386 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6
  • Moderator
  • 1915 reacties
In de meeste gevallen kun je het probleem zelf oplossen. Volg daarom onderstaande stappen:

Stap 1: Controleer als eerste of (data) roaming staat ingeschakeld op je mobiele telefoon en zet deze even uit- en aan, zodat je simkaart opnieuw verbinding maakt met het netwerk.

Stap 2: Gebruik de juiste landcode bij het bellen. Wil je bijvoorbeeld bellen naar een Nederlands mobiel telefoonnummer 06 12 34 56 78, zet dan 0031 of +31 voor het telefoonnummer. Het wordt dan 0031 6 12 34 56 78 of +31 6 12 34 56 78.

Stap 3: Kijk via mijn buitenlandpagina of het netwerk waarvan je gebruik maakt, geschikt is voor bellen. Kies eerst het land waar je je in bevindt en kijk in de tweede tabel of bellen en gebeld worden mogelijk is. Is het bij geen enkele provider mogelijk? Dan kun je in dat land helaas niet bellen of gebeld worden. Als het bij één van de providers wel mogelijk is, kun je je netwerk handmatig instellen.

Stap 4: Mogelijk heb je je gebruikslimiet behaald, waardoor ik een blokkade heb geplaatst op je simkaart. Ik informeer je hierover per e-mail. Hierin staat ook uitgelegd wat je kunt doen om deze blokkade weer te verwijderen.

Helpt dit allemaal niet of kom je er niet uit? Laat dan een reactie achter.

0 reacties

Geen reactie

Reageer